Comerţul online, pe val

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Comerţul online, pe val
Comerţul online, pe val

Tot mai multe companii ce deţin magazine clasice se reorientează către cele virtuale.În plină recesiune economică, comerţul electronic a crescut cu aproape 70%, ajungând la 570.000 de tranzacţii şi un volum total de peste 43 de milioane de euro.

În actualele condiţii de piaţă, o creştere a comerţului online reprezintă o reuşită la care puţini specialişti se aşteptau. Cheia succesului se regăseşte în costurile mult mai mici pentru comercianţi.

În goana după reducerea cheltuielilor, aceştia abordează internetul ca piaţă de desfacere, pentru că în mediul online salariile sunt mai mici, iar întreţinerea sau departamentul de logistică au costuri reduse.

Cheltuieli mai mici pentru comercianţi

Conform datelor de la RomCard, comerţul electronic îşi păstrează ritmul de creştere, terminând prima jumătate a anului 2009 cu 570.000 de tranzacţii şi un volum total de 43,5 milioane de euro, în creştere cu 68% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
Dintre acestea, 500.000 de tranzacţii în valoare de 40,5 milioane de euro au fost procesate de către Gecad ePayment.

„Cheltuielile mult reduse, dar şi înmulţirea ofertelor în toate magazinele, indiferent de domeniu, reprezintă două dintre motivele pentru evoluţia atât de bună înregistrată în această primă jumătate de an, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului 2008“, explică Marin Mitroi, director general RomCard.

„MyAir, Bamboo, Paralela 45 sunt doar câteva dintre afacerile din mediul offline care au decis să intre şi pe Internet. De asemenea, numeroase alte magazine online au investit în îmbunătăţirea site-urilor şi a serviciilor din dorinţa de a-şi creşte vânzările online“, adaugă Carmen Sebe, director general Gecad ePayment.

Creştere spectaculoasă

Conform statisticilor din sistemul ePayment, la nivelul primelor şase luni ale anului, cea mai mare creştere, ca număr de tranzacţii, faţă de 2008 a înregistrat-o segmentul turismului şi al transporturilor, 158%, urmat de sectorul telecomunicaţiilor şi al serviciilor, ce au crescut cu aproximativ 85% şi de retail non-IT, cu 67%.

Singurul segment care a înregistrat o scădere uşoară faţă de 2008 a fost sectorul retail cu produse IT, numărul tranzacţiilor fiind în scădere cu 2%, mai ales pe fondul vânzărilor în scădere din trimestrul al doilea al acestui an.

Ritmul de creştere se va menţine

În ceea ce priveşte evoluţia comerţului electronic cu plata online prin card bancar, apropierea sezonului estival a determinat o încetinire a ritmului de creştere. De la 18% la finalul primului trimestru la 4% la finalul celui de-al doilea. Specilaiştii spun că este un fenomen natural pentru această perioadă a anului. Cu toate acestea, vânzările din al doilea trimestru al anului au depăşit volumul înregistrat în primul trimestru cu 34%, ajungând la 25 de milioane de euro.

„Faptul că, într-un an dificil din punct de vedere economic, comerţul online continuă să crească, reuşind să atingă nivelul de 82% din volumul tranzacţiilor prin card realizat în tot anul 2008, reprezintă rezultatul unui efort comun al tuturor celor implicaţi în această industrie“, susţine Carmen Sebe. Ea se arată optimistă şi în privinţa următoarelor şase luni. „Vom menţine ritmul de creştere şi vom reuşi să atingem performanţa procesării online a unui volum total, la nivelul întregii pieţe, de 70 de milioane de euro“, afirmă Carmen Sebe.

Turismul, lider detaşat

Potrivit statisticilor RomCard, domeniile ce generează cele mai mari volume în comerţul electronic românesc sunt serviciile de turism şi rezervările de bilete de avion, plata facturilor de telefonie mobilă şi produsele IT&C, electronice şi electrocasnice.

Primul magazin online în 1997

Potrivit Web Internet Archive, primul magazin online din România a fost lansat de către PC Net în 1997 şi se numea CyberShop.ro.

Acesta comercializa CD-uri cu muzică. La scurt timp, apare şi eShop.ro, primul magazin care introduce conceptul de coş de cumpărături, ce-i drept, într-o variantă rudimentară pentru standardele actuale. Între timp, intră firav în afacerile online şi alţi comercianţi: Romanian Music Online şi AllOnline.ro. În septembrie 2000, se lansează primul magazin de succes: eMania.ro.

Economie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite