Comerţul online a explodat

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Comerţul online a explodat
Comerţul online a explodat

În primele nouă luni ale anului, valoarea comerţului pe internet a crescut cu 75% faţă de aceeaşi perioadă din 2008. În intervalul ianuarie–septembrie 2009, românii au achitat online cel mai des facturi, telefoane, pachete de vacanţă, bilete de avion şi asigurări.

Valoarea comerţului electronic cu plata online cu card bancar în primele nouă luni ale anului a ajuns la 69,5 milioane de euro, în creştere cu 75% faţă de aceeaşi perioadă din 2008, potrivit RomCard.

Iar acest lucru este pus pe seama faptului că magazinele online sunt mult mai atractive pentru potenţialii clienţii. Ele oferă posibilitatea de a compara două produse din punct de vedere al preţului lor, dar şi în ceea ce priveşte caracteristicile acestora.

Magazinele virtuale practică reduceri mari

În condiţiile în care cheltuielile şi costurile deschiderii şi aprovizionării unui magazin online sunt mult mai mici, reprezentanţii acestora oferă de multe ori reduceri de preţuri mult mai atractive decât ale comercianţilor tradiţionali.

Numărul de tranzacţii înregistrate în intervalul ianuarie-septembrie 2009 a fost de aproximativ 886.000, aproape dublu faţă de primele nouă luni din 2008, potrivit datelor RomCard. Dintre acestea, 784.000 de tranzacţii, cu o valoare totală de peste 65 de milioane de euro, au fost derulate prin platforma ePayment.

Iar până la sfârşitului anului reprezentanţii RomCard spun că tot mai mulţi români vor prefera să plătească cu cardul. „Ne aşteptăm ca la finalul lui 2009 bilanţul să arate astfel: 93 de milioane de euro tranzacţionaţi la 1,2 milioane de plăţi“, arată Marin Mitroi, directorul general al RomCard.

Recesiunea nu a afectat comportamentul clienţilor, până în prezent, comerţul electronic cu plata prin card bancar s-a dovedit a fi unul dintre domeniile foarte puţin afectate de perioada dificilă prin care economia românească trece, potrivit reprezentanţilor Gecad ePayment.

„Pentru ultimul trimestru al anului, ne aşteptăm la o evoluţie mai puţin spectaculoasă decât până acum. Chiar şi aşa, dacă estimările noastre se vor adeveri, 2009 va marca o creştere aproape dublă a comerţului electronic cu plata prin card faţă de 2008“, explică Carmen Sebe, CEO Gecad ePayment.

Creşte şi suma medie pe tranzacţie

Valoarea medie a tranzacţiei efectuate prin card bancar de un client a avut o evoluţie ascendentă în 2009. Astfel, în trimestrul al treilea, valoarea medie a unui plăţi a atins suma de 88 de euro, faţă de un minim de 77 de euro înregistrat în primele trei luni ale anului.

În primele trei trimestre din 2009, s-a înregistrat o medie de 83 de euro pe tranzacţie, ajungându-se la aproximativ aceeaşi valoare medie a anului 2008, respectiv 84 euro la o plată.

În ceea ce priveşte domeniile în care românii aleg să plătească cu cardul, niciun sector nu a înregistrat o creştere spectaculoasă. Însă, în domeniul de retail IT s-a oprit scăderea observată în prima jumătate a anului, în trimestrul al treilea înregistrandu-se chiar o creştere cu 13% a numărului de tranzacţii faţă de trimestrul anterior.

În schimb, domeniul de retail non-IT a înregistrat scăderi la numărul de comenzi plătite cu cardul online. În ceea ce priveşte tipul de tranzacţii efectuate, internauţii românii au plătit facturi, cartele prepay şi telefoane, urmate de pachetele turistice şi biletele de avion. Pe poziţia a treia se situează serviciile (asigurări, anunţuri publicitate, servicii diverse).

Ce achită românii online

În ceea ce priveşte tipul de tranzacţii efectuate, internauţii românii au plătit facturi, cartele prepay şi telefoane, urmate de pachetele turistice şi biletele de avion. Pe poziţia a treia se situează serviciile (asigurări, anunţuri publicitare, servicii diverse).

Economie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite