Comerţul electronic creşte afacerile companiilor de curierat
0În România, cumpărăturile on-line asigură cinci la sută din cifra de afaceri a unei firme de livrări
Vânzările prin intermediul internetului se află pe un trend ascendent. Fapt ce se reflectă direct în livrările firmelor de curierat din ţara noastră, care raportează creşteri pe acest segment de peste 200% de la an la an.
Majorarea ponderii livrărilor generate de comerţul electronic a început să se resimtă încă de acum trei ani, iar jucătorii din domeniu se aşteaptă ca această pondere în total cifră de afaceri să crească.
Vânzările on-line generează 5% din afacerile curierilor
Comerţul electronic reprezintă un domeniu care contribuie din plin la majorarea numărului de livrări. "Am anticipat corect şi am văzut un potenţial de business ridicat în domeniul comerţului electronic, nu numai în Bucureşti, dar şi în provincie.
Printre cele mai active puncte de livrare se numără Galaţi, Constanţa, Timişoara şi Craiova", a declarat, pentru "Adevărul", Felix Pătrăşcanu, director general în cadrul companiei de curierat Fan Courier.
La ele se adaugă şi activităţile de teleshopping care în ultima vreme se bucură de un ritm de creştere deloc de neglijat şi pentru care serviciile de curierat sunt vitale. La nivelul Fan Courier, rata de creştere a livrărilor pe fondul comerţului electronic a crescut cu 400-500% în ultimii trei ani. Acest segment reprezintă între 5 şi 6% din cifra de afaceri a societăţii, care a atins anul trecut valoarea de 22,5 milioane de euro.
"Trebuie însă remarcat că această piaţă este la început în România. Comerţul electronic se va dubla în acest an comparativ cu anul precedent şi credem că îşi va păstra acest ritm de dezvoltare şi pe viitor", a precizat Pătrăşcanu. Şi la nivelul companiei TCE, comerţul electronic generează în jur de 5% din cifra de afaceri de 8,5 milioane de euro din 2006 a societăţii.
"În ultimii doi ani, pe acest segment am avut creşteri de peste 200%. Estimarea noastră este că până la sfârşitul anului 2008 acest segment de business va ocupa 20% din totalul cifrei de afaceri a TCE Logistică", a declarat managerul general al companiei, Sorin Sofian.
El a precizat că, "în statele Uniunii Europene, aproape jumătate din clienţii companiilor care oferă pieţei servicii de transport expres sunt persoane implicate în industria comerţului electronic".
40% din comenzile DHL se fac pe internet
Preferinţa românilor pentru tranzacţiile on-line, în detrimentul altor soluţii, se resimte şi în activitatea unuia dintre cei mai importanţi jucători de pe piaţa de curierat autohtonă - DHL International România. Pentru facilitarea accesului clienţilor la sistemul de livrări, DHL primeşte comenzi on-line, ponderea acestora din total fiind semnificativă.
"Volumul de comenzi expediate folosind soluţii e-commerce reprezintă 40% din totalul expedierilor DHL. Implementarea acestor soluţii a început anul trecut, volumele procesate pe primele patru luni ale acestui an dublându-se faţă de perioada similară a anului trecut", a declarat Alexandra Bucşan, customer service manager în cadrul DHL România. Comenzile prin internet vor reprezenta viitorul.
"Pentru sfârşitul acestui an ne dorim ca ponderea expedierilor prin soluţii e-commerce ca medie a întregului an să atingă aproximativ 60% din volumele preluate, urmând ca acestea să crească de la an la an, până la aproximativ 85%", a precizat Bucşan.
Potrivit acesteia, în celelalte state membre ale UE, procentul expedierilor prin soluţii e-commerce - conform unui raport regional din martie 2007 - ajunge până la 90% în anumite cazuri.
"În celelalte state membre ale UE, procentul expedierilor prin soluţii e-commerce - conform unui raport regional din martie 2007 - ajunge până la 90% în anumite cazuri"
Alexandra Bucşan
customer service manager DHL România
Avantajele achiziţiilor on-line:
- Livrarea la domiciliu - aproximativ 42% din persoanele intervievate care au făcut cumpărături din magazinele on-line consideră că primirea produselor acasă este un atu.
- 55% din persoanele intervievate care au făcut cumpărături on-line preferă licitaţiile, pentru că aici pot găsi bunuri greu accesibile în alte locuri, care se pot comanda la orice oră.
- Circa 40% din cei chestionaţi cred că economisirea timpului este cel mai important avantaj al cumpărăturilor pe internet.
Comerţul electronic va atinge 120 milioane de euro
Lipsa de timp a românului, dar şi comoditatea vor determina în acest an o dublare a pieţei comerţului electronic, până la valoarea de 120 milioane de euro, faţă de aproximativ 50 milioane de euro în 2006. Potrivit unui studiu realizat de compania de cercetare Gemius, o treime din utilizatorii de internet din ţara noastră folosesc magazinele on-line sau portalurile de licitaţie ca loc pentru cumpărarea de diverse bunuri. Cei care fac cumpărături on-line sunt motivaţi de oferte speciale, discounturi şi preţuri mici. Cele mai populare produse cumpărate în magazinele on-line sunt telefoanele şi accesoriile (29%), iar în cazul licitaţiilor, computerele (39%). Pentru 11% din cei intervievaţi, economisirea de timp este unul dintre cele mai importante criterii pentru cumpărare, în timp ce pentru 21% este economisirea de bani. Sunt preferate magazinele on-line, faţă de licitaţii.
"În ţările Uniunii Europene, aproape jumătate din clienţii companiilor care oferă pieţei servicii de transport expres sunt persoane implicate în industria comerţului electronic"
Sorin Sofian
manager general TCE Logistică