Comercializarea florilor, cea mai profitabilă afacere de sezon

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Vânzările au crescut de până la 10 ori, iar preţurile sunt aproape duble Vânzarea florilor pare să fie de departe cea mai profitabilă afacere din luna martie. În afara florăriilor, a

Vânzările au crescut de până la 10 ori, iar preţurile sunt aproape duble

Vânzarea florilor pare să fie de departe cea mai profitabilă afacere din luna martie. În afara florăriilor, a tonetelor specifice şi a magazinelor on-line existente pe tot parcursul anului, în această perioadă apar sute de alţi vânzători de flori, fie pe stradă, fie pe internet. Într-o zi de 1 sau 8 Martie, vânzările sunt de aproape 10 ori mai mari decât într-una obişnuită, iar profiturile explodează, ca urmare atât a cererii mult mai mari, cât şi a preţurilor aproape duble.

"Anul acesta a mers mult mai bine decât anul trecut. Până acum (n.r. - ieri, orele 15.00) am vândut de aproape 20 milioane de lei (n.r. - vechi), ne-a spus ieri Jeanina, florăreasă în Piaţa Colentina. Vânzările sunt în astfel de zile triple, spune aceasta, precizând însă că şi preţurile sunt mai mari, pentru că au crescut şi în angro. "Firul este cu 10.000- 30.000 mai scump faţă de o zi normală. Dar vânzările sunt triple faţă de ieri, spre exemplu", ne-a spus un alt florar din Piaţa Matache.

Vânzări de 10.000 de euro, într-o singură zi

Şi mai profitabile sunt, se pare, florăriile on-line care, mai ales în această perioadă, onorează sute de comenzi, zilnic. "Până la ora aceasta (n.r. - 15.00) am avut 200 de comenzi şi estimăm că până la sfârşitul zilei vom mai avea aproximativ 30-40, pentru că acum cererea a scăzut în intensitate. Vânzările sunt explozive, de până la 10 ori mai mari faţă de o zi obişnuită. Şi comparativ cu 8 Martie anul trecut, comenzile au crescut de aproape şapte ori", a declarat, pentru Adevărul, Andreea Dinu, manager "floridelux.ro". Potrivit acesteia, valoarea medie a unei comenzi a fost ieri de 200 lei (n.r. - 2 milioane de lei vechi), preţurile fiind neschimbate faţă de o zi obişnuită. "Nu putem estima deocamdată nivelul vânzărilor de astăzi, dar pe 1 Martie am înregistrat livrări de 10.000 de euro", a precizat Andreea Dinu, afirmând totodată că ponderea clienţilor este egală, respectiv jumătate persoane fizice, 50% - firme. "Tendinţa este însă de creştere a comenzilor primite din partea persoanelor jurdice", a mai spus managerul site-ului care comercializează flori on-line.

Profit de 1.000 de euro, în două zile

Cererea mare de flori din această perioadă a dus la expansiunea acestui business, şi în special al celui de pe internet. "Dacă anul trecut în Bucureşti erau doar patru florării on-line, acum sunt vreo 15", a declarat, pentru Adevărul, Ştefan Safciu, proprietar "magazinuldeflori.ro". Potrivit estimărilor acestuia, comenzile primite în două zile, respectiv pe 1 şi 8 Martie au adus un profit de aproximativ 1.000 de euro. " În restul anului sunt luni în care profitul ajunge şi până la 1.000 de euro, dar sunt perioade când este de doar 200 de euro/lună", spune Ştefan Safciu, precizând totodată că o altă perioadă, în care vânzările de flori sunt semnificative, este "Ziua îndrăgostiţilor". Spre deosebire însă de 1 şi 8 Martie, clienţii din 14 februarie sunt exclusiv persoane fizice. Acesta spune că cea mai mare căutare în această perioadă o au trandafirii roşii, respectiv aproximativ 80% din comenzi.

Importurile de trandafiri au depăşit 4 milioane de euro

Cererea mare de flori este confirmată şi de datele statistice. "Importurile de flori au înregistrat în anul 2006 valori semnificative", precizează Institutul Naţional de Statistică (INS), confirmând totodată că în topul celor mai mari importuri se află trandafirii. Astfel, potrivit INS, anul trecut s-au adus din străinătate trandafiri de 4,3 milioane de euro, garoafe de alte 1,6 milioane de euro şi crizanteme de 1 milion de euro. S-au mai importat totodată orhidee de 536.000 de euro şi alte specii, însumând alte trei milioane de euro.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite