Clujana îşi consolidează vânzările

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Celebrul producător de încălţăminte vrea să recâştige piaţa internă, inclusiv prin produse de lux Producătorul de încălţăminte Clujana estimează pentru acest an o majorare a cifrei

Celebrul producător de încălţăminte vrea să recâştige piaţa internă, inclusiv prin produse de lux

Producătorul de încălţăminte Clujana estimează pentru acest an o majorare a cifrei de afaceri cu 27%, la 4,98 milioane de lei, comparativ cu 2007.

Clujana anunţă creştere pe fondul deschiderii unui magazin în Bucureşti şi al investiţiilor de 100.000 euro pentru creşterea capacităţilor de producţie. Anul trecut, fabrica a raportat afaceri de 3,92 milioane de lei.

Profitul va ajunge în acest an la peste 105.000 lei, după ce anul trecut a avut un rezultat brut de 5.700 lei. În 2008, Clujana va deschide o reprezentanţă în Bucureşti, iar în următorii ani vizează alcătuirea unei reţele de magazine la nivel naţional.

"Intenţionăm ca, pe viitor, să deschidem noi magazine în ţară sau să colaborăm cu intermediari. În acest fel, produsele noastre vor pătrunde mai repede pe pieţele din sud-estul şi estul României", a declarat, ieri, agenţiei Mediafax, directorul general Ioan Sabin Pop.

Clujana deţine în acest moment două magazine în Cluj Napoca. Pentru creşterea capacităţii de producţie de încălţăminte finită, compania va investi în 2008 circa 100.000 de euro, în utilaje noi şi angajarea de personal calificat.

Totodată, producătorul clujean intenţionează să scoată pe piaţă o nouă gamă de încălţăminte de lux, iar în paralel analizează oportunitatea intrării pe piaţa produselor din piele pentru huse şi tapiţerie auto.

Clujana mai are în plan extinderea sectorului de producţie de încălţăminte de serie mică, în cadrul atelierului de creaţie.

Un client nou - industria auto

Producătorul de încălţăminte ia în calcul şi privatizarea societăţii, procedura urmând să fie stabilită de o comisie înfiinţată de Consiliul Judeţean Cluj, care deţine pachetul majoritar de acţiuni de 93,165%.

"Pentru a rezista însă, acum şi în viitor, ca producător de încălţăminte, în condiţiile unei concurenţe acerbe în domeniu, şi mă refer la produsele din zona Asia, confruntându-ne indirect şi cu criza pieţei americane a încălţămintei, analizăm condiţiile în care o viitoare privatizare ar garanta menţinerea profilului de activitate, a mărcii Clujana şi creşterea numărului angajaţilor", a precizat directorul Clujana.

Consiliul judeţean anunţă privatizarea

Clujana a încetat producţia în august 1999, când datoriile sale se ridicau la aproximativ 170 miliarde de lei. Societatea a fost apoi inclusă în programul PSAL I, convenit de România cu Banca Mondială, firma britanică RES&Co fiind selectată drept consultant de privatizare, care nu a reuşit însă să vândă nici măcar jumătate din activele scoase la licitaţie pe parcursul anilor 2000 şi 2001.

În 2003 a fost preluată de Consiliul Judeţean Cluj, cu intenţia de a reporni activitatea, dar producţia a fost reluată în 2005. Conform celor mai recente raportări, Clujana este controlată în proporţie de 93,17% de Consiliul Judeţean Cluj. Din structura acţionariatului mai fac parte asociaţia salariaţilor Priv 92, cu 5,28% din acţiuni, şi SIF Oltenia, cu 1,29%

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite