Cinci ofertanţi pentru privatizarea Electroputere Craiova

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Electroputere a înregistrat o cifră de afaceri de peste 8,5 milioane de euro, dar şi pierderi de circa două milioane de euro Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS) a

Electroputere a înregistrat o cifră de afaceri de peste 8,5 milioane de euro, dar şi pierderi de circa două milioane de euro

Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS) a primit cinci oferte pentru privatizarea Electroputere Craiova. Plicurile cu documentele de participare la negocieri au fost deschise ieri, în prezenţa reprezentanţilor companiilor interesate de preluarea fabricii craiovene.

Pentru cumpărarea constructorului de locomotive au depus oferte de achiziţionare a pachetului majoritar de acţiuni A5 Invest SRL Caransebeş, Grup Feroviar Român SA, Vienna International Holding SRL, Al Arrab Contracting Holding SRL şi Peeker Atomic Energy System INC Lakewood Colorado. Potrivit unui comunicat oficial al AVAS, cele 62,82% din acţiunile deţinute de stat urmează să fie vândute prin negociere, în cadrul căreia ponderea preţului pachetului de acţiuni să fie de 20%. După contrasemnarea atât din partea instituţiei de privatizare, cât şi a reprezentanţilor societăţilor ofertante a fiecărei file din dosarele depuse, AVAS va urma procedura de analizare a ofertelor finale şi de negociere cu fiecare participant la privatizare, urmând, în perioada următoare, să decidă câştigătorul final.

Aflată la a şasea încercare de privatizare în ceea ce priveşte Electroputere, oficialii AVAS au anunţat faptul că vor lua decizia finală analizând oferta câştigătorului în funcţie de criteriul nivelului investiţiilor care se vor face, atât al celor sub formă de capital de lucru, cât şi al celor privind gruparea activităţilor în primul an de activitate.

Producătorul craiovean de motoare, generatoare şi transformatoare electrice are în prezent patru divizii de producţie: Aparataj electric, Maşini electrice rotative, Transformatoare de putere şi Vehicule feroviare şi urbane, o divizie de Servicii generale plus fabricile de Piese turnate şi forjate şi Reparaţii şi modernizări de maşini şi instalaţii tehnologice.

Potrivit datelor oficiale, anul trecut, Electroputere a înregistrat o cifră de afaceri de peste 8,5 milioane de euro, dar şi pierderi de circa două milioane de euro. Deşi compania nu a mai produs nicio locomotivă în ultimii cincisprezece ani, Electroputere Craiova nu a dus lipsă de "muşterii" de fiecare dată când reprezentanţii statului au încercat să o scoată la vânzare. Numai că ori de câte ori s-a pus în discuţie privatizarea, coloşi ca Siemens, KEG Germania sau General Motors, care au dat târcoale constructorului de locomotive din Bănie, şi-au manifestat interesul doar pentru câteva dintre componentele fabricii şi nicidecum pentru preluarea întregului holding. Mai ales că societatea craioveană a beneficiat din plin de prevederile Legii 137 privind accelerarea privatizării, prin intermediul căreia toate datoriile înregistrate la bugetul statului fuseseră şterse cu buretele. La începutul anului 2005, Electroputere înregistra arierate de nu mai puţin de 912 miliarde de lei, din care 724 la buget, 449 la asigurările sociale şi 35 la bugetul local. Bani care s-au dus pe apa sâmbetei pentru visteria statului de dragul privatizării.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite