Chiuvetele, în top şi în 2009

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Chiuvetele,  în top şi în 2009
Chiuvetele, în top şi în 2009

Preţul mediu plătit pentru produse de acest tip este de 50 de euro. Românii se arată foarte sensibili la valorile obiectelor de baie cumpărate. Criza doar a accentuat importanţa calităţii produselor achiziţionate.

Cel mai des, consumatorul autohton schimbă bateria de la chiuvetă. Acest produs este urmat de lavoar, la concurenţă strânsă cu vasul de WC. Opţiunile clienţilor s-au orientat, în special, către produsele din segmentul mediu-economic, potivit Ioanei Medrega, specialist marketing divizia Ceramice Sanitare Romstal.

Criza economică i-a determinat pe consumatori să se reorienteze către acele produse care le oferă cel mai bun raport calitate-preţ. „Ne-am adaptat portofoliul în funcţie de nevoile pieţei, dar am continuat, în acelaşi timp, să mizăm şi pe un design deosebit al obiectelor sanitare şi al seturilor de baie“, spune Francesc Recasens, General Manager Roca Obiecte Sanitare.

Scump, domnule! Scump!

Obiectele sanitare ceramice şi bateriile din cadrul chiuvetelor au fost cele mai vândute produse din portofoliul principalilor clienţi din piaţă deoarece acestea sunt piese esenţiale în amenajarea unei băi.

Preţul mediu al bateriilor vândute de compania Romstal anul trecut a fost de 39 euro. În 2008, într-un top al vânzărilor realizate de Romstal pe segmentul de obiecte sanitare, cele mai mari valori s-au înregistrat pe un model de baterie de lavoar, locul doi fiind ocupat de un vas de WC.

Din punct de vedere al sumelor încasate de companie în urma comercializării produselor sale, primele două locuri sunt ocupate de două tipuri de baterii, una pentru lavoar, iar cealaltă pentru cadă. WS Consult Group, un alt distribuitor important din această piaţă, a vândut cel mai mult perechi lavoar şi vas de WC.

Aceste produse ocupă şi un spaţiu mic în baie, fiind în acelaşi timp mai uşor de schimbat, imediat ce apar modele mai atractive. Mircea Micşunescu, directorul de vânzări al companiei, spune că preţurile medii achitate pentru aceste produse au variat între 60 şi 70 de euro.

Exigenţe crescute

Bugetele micşorate alocate achiziţiilor pentru produse utilizate în amenajarea băilor au dus în mod clar şi la  schimbare a focusului clienţilor din acest domeniu.

„Criza a modificat opţiunile vânzătorului din această piaţă în sensul că unii au optat pentru trecerea de la segmentul mediu pe care activau la unul de lux, în care calitatea este una diferită. Alţii au optat pentru o schimbare a focusului de la produse cu un preţ mediu către altele cu valori low, însă, pe cât posibil, cu acelaşi nivel calitativ“, spune Micşunescu.

Cei pasionaţi de lux ocupă o pondere destul de firavă în piaţă anul acesta. „Opţiunile clienţilor s-au orientat în general către produsele din segmentul mediu-economic. Referitor la produsele solicitate, şi anul acesta bateriile şi obiectele sanitare ceramice se menţin într-un top trei la capitolul vânzări“, spune reprezentantul Romstal. Calculele legate de valoarea pieţei de obiecte sanitare exclud căzile care au o valoare consistentă, dacă sunt luate în considerare în special produsele cu hidromasaj.

Piaţă de 25 de milioane de euro

Potrivit estimărilor Roca, anul trecut, în România s-a vândut obiecte utilizate în baie în valoare de 25 de milioane de euro. „Valoric nu ştim cum arată această piaţă. Noi am vândut anul trecut, însă, peste 4.000 de unităţi, produse doar din porţelan“, explică Micşunescu.

Acesta spune că prima jumătate a anului poate fi caracterizată printr-o singură vorbă: proastă. „Sperăm într-o redresare până la sfârşitul anului şi cel puţi o bifare a volumului înregistrat în 2008“, arată Micşunescu. „Ne aşteptăm ca evoluţia din acest an să fie una satisfăcătoare, chiar dacă am observat o uşoară scădere a vânzărilor în prima jumătate a anului.

În ceea ce ne priveşte, sperăm să ne dezvoltăm în acelaşi ritm cu piaţa“, adaugă şi managerul general Roca Obiecte Sanitare.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite