Ceasurile de lux, la îndemâna românilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

România ocupa, în 2006, locul 2 după Polonia cu o valoare anuală a vânzărilor de peste 12 milioane de euro. 2007 a fost anul în care creşterea puterii de cumpărare a românilor s-a

România ocupa, în 2006, locul 2 după Polonia cu o valoare anuală a vânzărilor de peste 12 milioane de euro.

2007 a fost anul în care creşterea puterii de cumpărare a românilor s-a reflectat în nivelul vânzărilor produselor de lux. Pe segmentul de ceasuri, piaţa a crescut în mod spectaculos, anul acesta valoarea acesteia atingând aproximativ 12 milioane de euro, cu 60% mai mare decât în anul precedent.

Chiar dacă veniturile din ultimii ani ale românilor nu pot fi comparabile cu cele ale europenilor, ţara noastră a ocupat un loc fruntaş în regiune atât din punct de vedere al vânzărilor, cât şi valoric. Ion Schiau, CEO Chronotime International, spune că evoluţia pieţei româneşti de ceasuri de lux din perioada 2003-2006 a fost a doua cea mai importantă din Europa.

Afacerile din domeniu cresc cu peste 50%

Evoluţia pozitivă se reflectă şi în cifrele de afaceri ale principalilor jucători din domeniu, care înregistrează salturi ale afacerilor de peste 50%. "În 2006, cifra de afaceri a companiei Chronotime a fost de peste 3,5 milioane de euro, iar în 2007, aceasta va creşte cu mai mult de 60%", a declarat pentru "Adevărul", Ion Schiau, CEO Chronotime International, companie care îşi comercializează produsele prin intermediul Cellini. De cealaltă parte, Helvetansa a înregistrat anul trecut afaceri de 3,7 milioane de euro, creşterea pentru anul în curs fiind estimată la aproximativ 45%.

Chiar dacă ceasurile comercializate pe piaţa românească de cele două companii nu sunt tocmai accesibile ca preţ, vânzările sunt peste aşteptări. Adrian Stoican, managing director al companiei Helvetansa, este de părere că, "pentru consumatorul român, ceasurile au devenit un obiect de interes, apetitul pentru piesele complicate şi seriile limitate fiind din ce în ce mai mari". Deşi pare greu de crezut, ceasurile de peste 5.000 de euro au devenit o constantă în vânzările celor două companii, preţul fiind ultimul lucru la care se gândesc românii.

Ceasurile de peste 10.000 de euro, la mare căutare

Portofoliile comercianţilor sunt foarte diversificate, astfel încât să răspundă şi să satisfacă gusturile de lux ale bogaţilor României. "În acest moment, avem 21 de mărci, în curând portofoliul urmând să fie completat cu încă cinci", spune reprezentantul Chronotime. Potrivit acestuia, în 2006, compania a vândut aproximativ 23.000 de ceasuri, estimările pentru 2007 ţintind un număr de 40.000 de bucăţi. Cel mai scump ceas vândut de Chronotime a fost un ceas de damă Breguet din colecţia "Reine de naples", al cărui preţ de catalog este de 170.000 euro, în timp ce Helvetansa a vândut Millenari Maserati Tourbillon şi Chronograph din platină, serie limitată contra sumei de 194.000 euro.

Dacă vânzările de ceasuri de peste 100.000 de euro sunt ceva mai rare, nu acelaşi lucru se poate spune despre cele de peste 10.000 de euro. Helvetansa a vândut în 2006 - 61 de piese, în timp ce în acest an a ajuns la un număr de vânzări de 85 de bucăţi. Pentru Chronotime International, din punct de vedere cantitativ, Swatch este brandul elveţian cel mai bine vândut în România, însă Tissot este pe primul loc ca cifră de afaceri.

Un segment care începe să se contureze foarte bine pe piaţa ceasurilor de lux sunt produsele nemţeşti. De curând, firma Helvetansa şi-a întregit portofoliul cu brandul Glashutte Original, caracteristica acestor produse scumpe, ce pornesc de la 3.000 de euro/bucată, este faptul că ceasurile sunt confecţionate manual.

Importuri de peste 12 milioane de euro

Evoluţia pieţei de profil a avut o ascensiune importantă de la an la an, valoarea acesteia situând ţara noastră printre cele mai importante pieţe din regiune, din punct de vedere al vânzărilor ceasurilor de lux. "Ca cifră de vânzări în Europa Centrală şi de Est, în 2004, România era pe locul 4-5, în 2006, ocupând locul 2 după Polonia, dar urmată de Cehia", spune Schiau.

România deţine o poziţie fruntaşă în clasamentul european şi atunci când vine vorba de importurile de ceasuri, semn că piaţa românească absoarbe produsele în ritm accelerat. "Din ţările est-europene, România se află în acest an pe locul trei, după Polonia şi Ungaria, depăşind Cehia din punct de vedere al importurilor de ceasuri elveţiene", spune Stoican. Ca valoare a importurilor realizate de ţara noastră, potrivit reprezentantului Chronotime, acestea s-au ridicat în 2006 la peste 7 milioane de euro, în timp ce în acest an vor atinge aproximativ 12 milioane de euro.

Economie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite