Carrefour, peste Metro în cel mult cinci ani

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Cele 11 supermarketuri Carrefour Express deschise în doar patru luni şi planurile de expansiune pe hipermarketuri îi vor duce pe francezi pe locul întâi pe piaţa de profil Aflaţi de

Cele 11 supermarketuri Carrefour Express deschise în doar patru luni şi planurile de expansiune pe hipermarketuri îi vor duce pe francezi pe locul întâi pe piaţa de profil

Aflaţi de ani buni în urma rivalilor de la Metro, francezii de la Carrefour ar putea să-şi ia revanşa până în 2012. Ambiţia îi va costa cel puţin jumătate de miliard de euro.

Carrefour ar putea deveni, la orizontul lui 2012, retailerul cu cele mai mari venituri din România, dacă se menţine actuala rată de creştere a veniturilor pe metru pătrat, iar expansiunea lanţului pe segmentele de supermaketuri şi hipermarketuri va respecta planurile stabilite în această vară.

Principalul competitor al francezilor de pe piaţa românească, grupul german Metro, se arată mai degrabă precaut în privinţa extinderii rapide după 2009.

Concurenţă în cartier

În doar patru luni, Carrefour a redeschis 11 dintre supermarketurile Artima pe care le-a achiziţionat anul trecut şi mai are de două ori pe atât. Deja francezii se arată ca adversari redutabili ai lanţurilor de supermarketuri Billa, Plus Discount sau Penny Market, care fac afaceri profitabile de ani buni pe segmentul magazinelor de proximitate.

În acest an, Carrefour mai are de renovat încă 11 din fostele supermarketuri Artima. Din 2009, vor mai deschide încă 10 astfel de magazine, fără achiziţii, astfel încât vor ajunge la un total de 32 de supermarketuri, după cum a plănuit Jacobo Cellestino, directorul general al Carrefour România, care s-a retras din funcţie la începutul acestei veri.

"Din 2010-2012 se va încheia epoca inaugurărilor. Vom vorbi atunci despre fuziuni şi achiziţii între lanţurile de magazine, despre concentrarea pieţei şi reducerea numărului de jucători. Până atunci, ne extindem agresiv", a spus Celestino. Carrefour a deschis până acum magazine de cartier în Petroşani, Deva, Hunedoara, Reşiţa, Bistriţa, Drobeta Turnu Severin, Baia Mare, Zalău, Dej, Lugoj şi Sânnicolau Mare (judeţul Timiş).

Continuă tare pe hipermarketuri

Şi lanţurile de hipermarketuri Kaufland şi Real, cu cel mai mare număr de unităţi în prezent, vor fi puse în dificultate în perioada următoare. Potrivit unui raport al companiei Hyparlo, parte a grupului francez, Carrefour îşi va extinde reţeaua de hipermarketuri în România cu şapte unităţi pe an, ajungând la aproximativ 40 de magazine de acest tip în anul 2012. Investiţiile în extindere s-ar putea ridica la jumătate de miliard de euro.

Carrefour deţine în prezent 15 hipermarketuri în România, după ce şi-a dublat numărul de magazine în ultimul an.

Când vor fi finalizate deschiderile de noi magazine, francezii vor deveni unul dintre cele mai extinse grupuri de retail din România, cu operaţiuni atât pe segmentul de hipermarketuri, în care au intrat în 2001, cât şi pe cel de supermarketuri, unde sunt prezenţi din octombrie 2007, după achiziţia Artima.

Grupul Metro e precaut

Directorul general al Real Hypermarket, olandezul Tjeerd Jegen, spunea, la inaugurarea primului magazin din Bucureşti, că lanţul pe care îl conduce îşi va opri expansiunea în 2009. "Mi se pare extrem de riscant să continui să deschizi magazine, după acest an.

Vânzările vor începe să fie mult mai ponderate de la această dată", explica el. Real Hypermarket, parte a grupului german Metro, deţine în prezent 15 magazine, toate construite doar în ultimii doi ani, înregistrând astfel cea mai rapidă expansiune din retailul autohton.

Nici lanţul de cash&carry Metro nu se grăbeşte cu extinderea, anul acesta fiind inaugurat un singur magazin, la Deva, iar pentru anii următori fiind prevăzută doar remodelarea actualelor magazine.

Ajung la un miliard de euro

Francezii vor număra în conturi venituri de cel puţin 1 miliard de euro la sfârşitul acestui an, cu un an mai devreme decât a fost iniţial estimat.

Retailerii au vânzări uriaşe pe metru pătrat în magazinele din România, mai mari decât cele din Spania sau Germania, şi ocupă locul doi în Europa, după Franţa.

În România, cele mai mari vânzări au fost obţinute de reţeaua de magazine cash&carry Metro, cu 10.300 de euro pe metru pătrat, urmată de supermarketurile Carrefour, cu 9.775 de euro pe metru pătrat, Billa - cu 9.302 euro - şi Plus - 7.800 de euro pe metru pătrat pe an.

354

- reprezintă numărul de magazine moderne deschise în România până luna trecută

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite