Cadbury Schweppes îşi separă divizia de băuturi de cea de dulciuri

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Compania britanică Cadbury Schweppes, producătorul ciocolatei Dairy Milk, îşi va vinde sau va opri activitatea unităţii sale de băuturi din America de Nord după presiunile repetate venite

Compania britanică Cadbury Schweppes, producătorul ciocolatei Dairy Milk, îşi va vinde sau va opri activitatea unităţii sale de băuturi din America de Nord după presiunile repetate venite din partea investitorilor, scrie "Bloomberg".

Cadbury a vândut deja unitatea europeană producătoare de băuturi, anul trecut, din cauza profiturilor foarte scăzute şi pentru a se concentra mai mult pe vânzările de gumă de mestecat şi dulciuri. Reprezentanţii companiei britanice au afirmat că acum este momentul să separe divizia producătoare a sucurilor Dr Pepper şi 7-Up. Vânzările unităţii au ajuns anul trecut la 3,4 miliarde de dolari, ceea ce înseamnă o creştere de 44%. Companiile Cadbury şi Schweppes au fuzionat în 1969. Acţiunile grupului au crescut cu 6,9 procente, mărind valoarea companiei la 25 miliarde de dolari. Planul de separare a diviziei americane de băuturi vine după ce compania Nelson Peltz a achiziţionat 2,98 de procente din grupul Cadbury Schweppes, devenit al patrulea cel mai mare investitor al companiei britanice.

Decizia are ca scop atragerea unui cumpărător interesat de o posibilă preluare a Cadbury Schweppes. Consiliul director, condus de preşedintele John Sunderland, ar putea fi presionaţi de firmele administrator de fonduri cu capital de risc şi de rivali să vândă cei doi producători, cel de dulciuri şi cel de băuturi, celui care oferă mai mult, mai degrabă decât să încerce să menţină cele două afaceri pe linia de plutire pe piaţa bursieră. În plus, acest lucru este şi mai aproape de realitate, mai ales că şansa de a cumpăra unele dintre cele mai faimoase branduri din lume este o oportunitate care se iveşte doar odată. Dacă separarea va fi pusă în aplicare, se vor crea două companii separate: una care va produce în continuare dulciuri şi care include branduri ca Creme Egg, Bassett, dar şi gumele de mestecat Trident şi Stimorol, şi alta care se va concentra mai mult pe producţia de sucuri din SUA. Directorul executiv al Cadbury Schweppes, Todd Stitzer, a afirmat că, deşi există multe speculaţii, compania pe care o conduce nu a primit nicio ofertă de preluare, dar că zvonurile din piaţă îi ajută să accelereze planurile lor, scrie "The Times". Cât despre separarea celor două divizii, el a afirmat că mai multe detalii vor fi făcute publice pe data de 19 iunie.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite