Berea la halbă nu este pe placul românilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Declinul financiar i-a determinat pe consumatori să bea băuturi ieftine, îmbuteliate la sticle de plastic. Berea la PET a ajuns la o cotă de 49,3%, iar cea la draft (halbă) a obţinut, timid, doar 3% din piaţa internă de profil.

Cine a spus că băuturile alcoolice nu vor fi afectate de criză se pare că s-a înşelat. Studiile arată că românii beau din ce în ce mai multă bere ieftină acasă şi nu îşi permit să iasă prea des la baruri sau la terase. Berea la PET a acumulat, în perioada mai 2007 – aprilie 2008, 49,3% din totalul pieţei de profil, în timp ce vânzările la sticlă au scăzut cu trei puncte procentuale, ajungând la o cotă de 35,4%, informează o statistică a firmei de cercetare MEMRB.

Cel mai slab stă berea la halbă, care i-a atras doar pe 3,3% din consumatori, potrivit unui studiu realizat de Nielsen. Din acest motiv, producătorii intenţionează să dezvolte foarte mult segmentul berii la halbă. „Dacă ne uităm la modelele din alte ţări europene, unde acest produs deţine un procent mult mai ridicat din consum, ar trebui să vedem o creştere şi în România“, afirmă Shachar Shaine, preşedintele United Romanian Breweries Bereprod (URBB).

De aceeaşi părere este şi Marius Meleşteu, directorul de marketing al Heineken, care spune că firma la care lucrează va investi, la rândul ei, în inovarea berii la halbă, servită foarte rece. „Diferenţierea se va face în funcţie de inovaţiile pe care mărcile de bere le vor aduce“, afirmă reprezentantul Heineken.

Buticurile, preferate la cumpărături

Peste 54% din români cumpără bere din magazinele mici de cartier, informează MEMRB. În topul locaţiilor preferate pentru cumpărăturile de bere se află şi hipermarketurile, cu 15,3%, şi magazinele alimentare de dimensiuni medii, cu 13,2%. În 2008, românii au cheltuit pe bere peste un miliard de euro.

Pentru anul în curs, producătorii se aşteaptă la o stagnare a pieţei, cauzată de criza financiară. „Anul 2009 va fi o provocare, având în vedere că ne adresăm unor consumatori care se confruntă, în această perioadă, cu îngheţarea salariilor sau creşterea costurilor creditelor de consum şi a utilităţilor“, a conchis Camelia Panait, brand manager la Ursus Breweries.

Principalii producători sunt Heineken, Ursus Breweries, InBev, URBB şiEuropean Foods, care deţin, cumulat, 90% din totalul pieţei interne de profil, conform MEMRB.

Consumul mediu anual de bere în România este de aproximativ 95 de litri pe cap de locuitor, comparativ cu 160 de litri în Cehia, 118 litri în Germania şi 111 litri în Austria. În Luxemburg, consumul mediu este de 106 litri, în Belgia de 96 de litri, în Spania de 79 de litri, iar în Olanda de 78 de litri, potrivit datelor Asociaţiei Berarii României.

Schimbări de strategii în industrie

De la începutul anului, pe piaţa internă a berii s-au produs o serie de evenimente. Unul dintre ele este cumpărarea de către Ursus Breweries a producătorului local Bere Azuga (tranzacţie anunţată în premieră de ziarul „Adevărul“). Oficialii Ursus au decis închiderea fabricii de bere din Azuga şi disponibilizarea a 160 de angajaţi. Şi URBB, producătorul brandurilor Tuborg şi Skol, a ieşit în acest an cu noutăţi, anunţând că va intra pe piaţa apelor minerale, cu brandul Bilbor.

De asemenea, săptămâna trecută, oficialii InBev au anunţat în presa din Belgia că intenţionează să vândă operaţiunile din şapte ţări europene, printre care şi România.

Totodată, Stephan Maria Weber, directorul general al Ursus Breweries, a fost numit, la 1 iunie, preşedintele Asociaţiei Berarii României, înlocuindu-l pe Shachar Shaine, care a preluat conducerea Consiliului Investitorilor Străini.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite