Berea bulgărească afectează afacerile producătorilor locali

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Vânzările producătorilor autohtoni au scăzut cu 10% în prima parte a acestui an Importurile de bere bulgărească din acest an au afectat afacerilor producătorilor locali, ale căror

Vânzările producătorilor autohtoni au scăzut cu 10% în prima parte a acestui an

Importurile de bere bulgărească din acest an au afectat afacerilor producătorilor locali, ale căror vânzări s-au diminuat cu peste 10%, în prima parte a anului în curs.

Un element care a acţionat în mod direct asupra vânzărilor produselor autohtone a fost preţul, producătorii susţinând că preţul berii bulgăreşti era cu circa 20-25% sub nivelul pieţei din România. Potrivit Patronatului Societăţilor Independente Producătoare de Bere din România (PSIPBR), volumul vânzărilor firmelor de bere cu capacităţi anuale sub 200.000 de hectolitri s-a diminuat în primele şase luni cu 10,5%, din cauza importurilor din Bulgaria şi a migraţiei românilor în Europa de Vest.

"Cantităţile de bere bulgărească pentru care nu au fost plătite taxe în perioada martie-iulie 2007 au cauzat producătorilor români de bere pagube de circa un milion de euro", a afirmat Victor Verşescu, directorul general al patronatului din domeniu. Ambasada Statelor Unite ale Americii din Bulgaria a menţionat într-un raport că aproximativ 100.000 de hectolitri de bere bulgărească au ajuns în primul semestru în România.

Bermas Suceava şi Martens Galaţi, cele mai afectate

Printre companiile care înregistrează un regres al afacerilor se află Bermas Suceava sau Martens Galaţi. Companiile mari, cu capacităţi anuale de producţie de peste 800.000 de hectolitri - în speţă European Food, Bere Mureş şi Albrau Iaşi -, au consemnat în ianuarie-iunie 2007 o diminuare a volumelor vândute cu peste 3%.

Dacă producţia autohtonă suferă de pe seama importurilor de la vecinii bulgari, nu acelaşi lucru se poate spune despre volumele de vânzări ale multinaţionalelor prezente ce înregistrează creşteri semnificative. Potrivit datelor patronatului de profil, producătorii multinaţionali de bere - Ursus Breweries, Heineken România, InBev România şi United Romanian Breweries Bereprod - au obţinut în intervalul menţionat vânzări mai mari cu 27%.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite