Băuturile, motorul de creştere a pieţei de bunuri în 2007

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Valoarea pieţei de bunuri de larg consum a crescut anul trecut cu 19,5%, ajungând la peste 20 miliarde de euro Departe de a fi afectată de scandalurile iscate în ultima vreme, piaţa de

Valoarea pieţei de bunuri de larg consum a crescut anul trecut cu 19,5%, ajungând la peste 20 miliarde de euro

Departe de a fi afectată de scandalurile iscate în ultima vreme, piaţa de retail şi-a marcat şi anul trecut profiturile. Vânzările au fost în creştere, iar asta o arată cel mai bine cifrele statistice. Astfel, potrivit unui studiu realizat de companie de cercetare de piaţă MEMBR, piaţa bunurilor de larg consum a crescut anul trecut, faţă de 2006, cu 9,9% în volum şi cu 19,5% valoric.

Cea mai mare contribuţie la acest avans l-a avut segmentul băuturilor, care a urcat cu 24,6% din punct de vedere valoric, respectiv cu 14,5% ca volum al vânzărilor.

După băuturi, cele mai multe produse pe care românii le-au pus în coşuri au fost cele alimentare, marcând astfel o creştere de 4,8% în volum şi de 16,9% în valoare. Raportat la volumul vânzărilor, produsele nealimentare au crescut cu 10,9%, iar ca valoare cu 12,8%. În ceea ce priveşte ponderea produselor-alimentare, nealimentare şi băuturi - în total piaţă de bunuri de larg consum, şi anul trecut, băuturile au asigurat cea mai mare parte.

Alimentele, pe locul doi

Potrivit datelor MEMBR, piaţa băuturilor a înregistrat în 2007 aceeaşi majorare a cotei de piaţă, de 1,8%, atât ca volum, cât şi ca valoare a vânzărilor în totalul FMCG. Din punct de vedere al volumului, băuturile au avut anul trecut o pondere de 45,5% şi de 44,2% ca valoare.

Pe de altă parte, cota de piaţă a produselor alimentare a scăzut în volum cu o pondere similară, de 1,9%, până la 39,8% în totalul FMCG. În perioada analizată, sectorul nealimentar a înregistrat o creştere nesemnificativă a cotei în volum, de 0,01 puncte procentuale, la 14,7% şi o scădere în valoare de 0,9 puncte procentuale, la 14,6% din totalul pieţei bunurilor de larg consum. Cota de piaţă a băuturilor alcoolice a crescut cel mai mult în 2007, cu 1,9 puncte procentuale în volum, la 19% din totalul FMCG şi cu 1,4 puncte procentuale la valoarea vânzărilor, atingând 23,8%.

Magazinle mici pierd din cota de piaţă

În ceea ce priveşte ponderea canalelor de distribuţie preferate de cumpărători, supermarketurile şi hipermarketurile au înregistrat cea mai mare majorare de 2,2% în volum. Totuşi, magazinele alimentare mici deţin în continuare 43% din totalul pieţei, în timp ce marile lanţuri de retail au ajuns la 26,4%. Studiul MEMRB împarte piaţa bunurilor de larg consum (FMCG - Fast Moving Consumer Good) în produse alimentare, nealimentare şi băuturi.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite