Băncile şi IFN-urile ne iau la bani mărunţi

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Băncile şi IFN-urile ne iau la bani mărunţi
Băncile şi IFN-urile ne iau la bani mărunţi

Cunoaşterea clientelei pare să fie cartea câştigătoare pentru băncile şi instituţiile financiare nebancare pentru a reduce numărul celor care au restanţe la plata creditelor. Aşa că, instituţiile financiare pot solicita clienţilor informaţii mai cuprinzătoare decât cele prevăzute în regulamentul BNR, indiferent de produsul sau serviciul bancar pe care îl utilizează sau solicită.

Asociaţia Română a Băncilor (ARB) şi Bănca Naţională a României precizează că, indiferent de produsul sau serviciul bancar pe care îl utilizează sau solicită, clienţii instituţiilor trebuie să furnizeze informaţiile cerute pentru a se asigura că efectuarea tranzacţiilor solicitate nu va fi întârziată până la actualizarea datelor.

Potrivit regulamentului BNR, toate instituţiile de credit şi instituţiile financiare nebancare înscrise în Registrul special trebuie să obţină de la persoane fizice, în cel mai scurt timp, cel puţin informaţii privind numele şi prenumele şi, după caz, pseudonimul, data şi locul naşterii, codul numeric personal sau un alt element unic de identificare similar.

Totodată, domiciliul şi reşedinţa, numărul de telefon, fax, adresa de poştă electronică după caz, naţionalitatea, ocupaţia şi numele angajatorului ori natura activităţii proprii, funcţia publică importantă deţinută, dacă există, şi numele beneficiarului real sunt tot atâtea informaţii de interes pentru bancheri.

În cazul persoanelor juridice, regulamentul BNR prevede că este necesară furnizarea cel puţin a următoarelor date: denumirea, forma juridică, sediul social şi, dacă este cazul, sediul unde se situează centrul de conducere şi de gestiune a activităţii statutare, numărul de telefon, fax, adresa de poştă electronică.

După caz, se mai solicită tipul şi natura activităţii desfăşurate, identitatea persoanelor care, potrivit actelor constitutive sunt învestite cu competenţa de a conduce, precum şi puterile acestora de angajare a entităţii.

De asemenea, numele beneficiarului real sau informaţii despre grupul de persoane care constituie beneficiarul real, identitatea persoanei care acţionează în numele clientului, precum şi date pentru a se stabili că aceasta este autorizată/împuternicită în acest sens reprezintă coordonate importante pentru bănci.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite