Atractivitatea mediului de afaceri autohton, în creştere

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Ţara noastră a urcat două poziţii, pe locul 50, într-un clasament realizat de Economist Intelligence Unit (EIU), care urmăreşte atractivitatea mediului de afaceri previzionate pentru perioada

Ţara noastră a urcat două poziţii, pe locul 50, într-un clasament realizat de Economist Intelligence Unit (EIU), care urmăreşte atractivitatea mediului de afaceri previzionate pentru perioada 2008-2012 în 82 de state. România a obţinut

6,47 puncte, comparativ cu 5,83 puncte anul trecut.

Procesul de aderare la Uniunea Europeană a atras îmbunătăţirea mediului de afaceri în multe dintre statele central şi est-europene, dar motivaţia acestor ţări de a implementa reforme scade odată cu dobândirea calităţii de membru al comunităţii europene, potrivit EIU, citat de Mediafax. La nivel internaţional, mediul de afaceri se va menţine favorabil în următorii cinci ani, în pofida unor obstacole precum intensificarea protecţionismului, riscurile sistemului de securitate şi dezechilibrele macroeconomice, care s-ar putea transforma în ameninţări globale de amploare.

Cu toate acestea, procesul de globalizare va continua. Trendul internaţional de liberalizare şi dereglementare va fi susţinut în continuare de factori importanţi, precum presiunile concurenţiale sporite asupra companiilor multinaţionale şi competiţia între diferite ţări pentru investiţii străine.

Danemarca şi Finlanda, pe primele locuri

Avansul Produsul Intern Brut mediu la nivel internaţional în perioada 2008-2012 va încetini, comparativ cu ritmurile record înregistrate în ultimul timp, dar se va menţine la un nivel ridicat raportat la standardele istorice. Primele poziţii în top sunt ocupate, după Danemarca, de Finalnda, Singapore şi Canada.
Dintre ţările din regiune, Ungaria se poziţionează pe locul 36, în staţionare, Bulgaria pe locul 46, în urcare cu o poziţie, şi Ucraina pe locul 70, în urcare cu cinci poziţii.

Clasamentul realizat de EIU măsoară atractivitatea mediului de afaceri la nivel naţional, precum şi componentele cheie ale acestuia, fiind un instrument util companiilor la formularea strategiilor internaţionale de afaceri şi la luarea deciziilor privind localizarea investiţiilor. (Raluca Bâra)

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite