Anchetele CE nu urâţesc România în ochii investitorilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Analiştii de la Bucureşti susţin că ţara noastră îşi păstrează atractivitatea pentru capitalul străin, investigaţiile anticoncurenţiale fiind normale în spaţiul

Analiştii de la Bucureşti susţin că ţara noastră îşi păstrează atractivitatea pentru capitalul străin,
investigaţiile anticoncurenţiale fiind normale în spaţiul comunitar.

Anchetele iniţiate de Comisia Europeană pe teme anticoncurenţiale nu vor transmite semnale negative în rândul investitorilor străini care vor urmări să-şi dezvolte afacerile în România.


Înainte de primirea rezultatului oficial al anchetei privatizării Automobile Craiova, declanşată de Comisia Europeană (CE) pe teme concurenţiale, autorităţile române se temeau ca Ford să fie tentată să abandoneze proiectul din România, ceea ce ar fi reprezentat un semnal negativ în rândul investitorilor străini.


Odată cu poziţia oficială a grupului american, care şi-a reafirmat intenţiile de continuare a planurilor de afaceri, în pofida rezoluţiei CE, Bucureştiul a răsuflat uşurat. Şi asta pentru că, de fapt, aceasta era ştirea care îi interesa pe oamenii de afaceri străini. Numai că celelalte investigaţii în cazurile Nokia şi Antibiotice păstrează o oarecare notă de încordare în rândul autorităţilor române.


România nu trebuia să fie anchetată pe teme concurenţiale


"Nu există ţară membră a UE care să nu aibă probleme în domeniul concurenţial. Investitorii cu siguranţă vor continua să caute România. Asta pentru că ce contează este că Ford va continua afacerea la Craiova, privatizarea nefiind afectată. Mai mult, în pofida atâtor discuţii, la Cluj, Nokia va dezvolta un centru de producţie important. Toate acestea reprezintă semnale pozitive pentru investitori", este de părere analistul Daniel Dăianu.


Pentru secretarul general al AOAR, Cristian Pârvan, România nu trebuia să ajungă în situaţia de a avea anchete pe teme concurenţiale.


"Era de datoria Comisiei de privatizare a Automobile Craiova să fie bine informată pentru a crea un proces de privatizare fără cusur. Pentru investitori însă altele vor fi problemele, nu semnalul anchetei Ford. Deficitul de pe piaţa forţei de muncă şi slaba infrastructură".


Bogdan Baltazar consideră că România va rămâne foarte atractivă pentru investitori, în schimb autorităţile române trebuiau să fi demonstrat până acum că au făcute temele în domeniul concurenţial. "Dacă voiam cu tot dinadinsul să păstrăm anumite condiţii în înţelegerea cu Ford, trebuia să apelăm cumva la metode mult mai subtile, nu să le stipulăm în contractul cadru", arată analistul economic.

Ford va avea 10% din piaţă


În timp ce AVAS va cere Comisiei Europene metoda de calcul a sumei de 27 milioane de euro, aplicată în cazul anchetei privatizării de la Craiova, specialiştii pieţei auto vorbesc deja despre efectele pozitive ale prezenţei concernului american pe piaţa din România.

Aceştia consideră că începerea producţiei Ford va creşte vânzările mărcii doar la nivel local, deoarece situaţia economică a craiovenilor se va îmbunătăţi şi îşi vor putea permite maşini noi. "Angajaţii Ford şi economia craioveană se vor dezvolta, câştigurile oamenilor vor creşte şi îşi vor putea permite maşini noi şi se vor orienta, probabil, spre automobilele Ford.

Producătorul va ajunge, în următorii ani, la o cotă de piaţă de circa 10% din totalul vânzărilor de automobile noi", a precizat Cătălin Gavra, directorul general al Romcar, importatorul Ford în România.

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite