Altex vrea extinderea programului „Prima casă“ şi la electrocasnice

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Altex vrea extinderea programului „Prima casă“ şi la electrocasnice
Altex vrea extinderea programului „Prima casă“ şi la electrocasnice

Programul „Prima Casă“ ar trebui extins şi pentru cumpărarea de mobilă şi de produse electrocasnice, susţin reprezentanţii grupului Altex.

Reprezentanţii grupului Altex, cel mai mare retailer de electronice, electrocasnice şi IT&C din România, consider că programul „Prima casă“ ar trebui extins şi pentru utilarea locuinţei.
„Dacă Guvernul îi ajută pe oameni să cumpere casa şi nu au pe ce să doarmă, asta este!“, a declarat Cristian Moanţă, directorul de marketing al Altex.
Prin programul „Prima Casă“, statul garantează creditele pentru achiziţia sau construcţia unei locuinţe, în limita sumei de 60.000 de euro, împruturile având dobânzi reduse.

Vânzări la jumătate


Vânzările Altex, care deţine magazinele Media Galaxy şi Altex, au scăzut în primul semestru cu circa 50%, la 83 de milioane de euro, de la 170 de milioane de euro în aceeaşi perioadă a anului trecut, iar compania anticipează şi pentru a doua parte a anului un declin accentuat, potrivit lui Dan Ostahie, preşedintele grupului. Pentru a doua jumătate a anului, Ostahie se aşteaptă la vânzări de 104 milioane euro, de la o valoare de 174 milioane euro în intervalul iulie-decembrie 2008.
Compania deţine magazinele Altex şi Media Galaxy. Totodată, Altex România este acţionar majoritar la producătorul de echipamente IT Complet Electro Serv şi firma imobiliară Cometex. Din grupul Altex mai face parte şi compania de credite de consum Credex.

Un sfert din angajaţi au fost disponibilizaţi


Grav afectat de criza financiară şi de limitarea creditării, care i-a ţinut pe români departe de magazine, Altex a redus numărul de angajaţi, în acest an, cu 25%. În prezent, Altex numără aproximativ 1.500 de angajaţi, faţă de 2.000, anul trecut. „Am redus costurile operaţionale cu 43%, în primul semestru, comparative cu al doilea semestru din 2009“, a declarat Adrian Urdă, directorul operaţional al Altex. Totodată, Altex a micşorat în acest an, salariile angajaţilor cu 20%.

Piaţă în cădere liberă


Expansiunea pieţei a început în anul 2006, când românii au cumpărat obiecte electrocasnice de un miliard de euro. Vânzările au crescut în fiecare an, ajungând în anul 2008 la nivelul de 1,7 miliarde de euro. În ultimul trimestru al anului trecut, criza şi-a făcut apariţia şi în ţara noastră, iar vânzările retailerilor au început să scadă vizibil. În primele şase luni ale lui 2009 vânzările de electrocasnice au scăzut cu 50% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, iar pentru întregul an, retailerii estimează o piaţă de doar 850 de milioane de euro.

Pentru anul viitor, comercianţii speră ca piaţa internă să se stabilizeze şi să înregistreze o uşoară creştere, de 10%, faţă de anul în curs, urmând ca revenirea să se simtă deabia din anul 2011. „Pentru anul 2011 estimăm un ritm de creştere între 15 şi 20% şi o valoare a pieţei de 1,1 miliarde de euro (n.red. – valoarea din 2006)“, spune Dan Ostahie, preşedintele Altex. Tot în 2011, România va deveni o ţintă pentru investitorii străini, crede Ostahie.


 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite