Alegem supermarketul din apropiere, nu pe cel mai ieftin

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Preţurile produselor nu ne mai ghidează toate deciziile la cumpărături, cum se întâmpla în urmă cu trei ani Creşterea veniturilor ne permite să nu ne mai uităm atât de mult la

Preţurile produselor nu ne mai ghidează toate deciziile la cumpărături, cum se întâmpla în urmă cu trei ani

Creşterea veniturilor ne permite să nu ne mai uităm atât de mult la preţ, ci să luăm în considerare calitatea produselor, precum şi curăţenia din magazin.

Când ies la cumpărături, românii aleg magazinul cel mai apropiat de casă sau de serviciu şi cel în care pot găsi produse de calitate, nu pe cel mai ieftin, rezultă dintr-o cercetare a companiei Nielsen. În urmă cu trei ani, promoţiile şi preţurile mici practicate de unele lanţuri îi atrăgeau pe cei mai mulţi dintre clienţi.

Cu toate acestea, magazinele de tip "discounter" (Plus, Penny Market), cu cele mai mici preţuri de pe piaţă, înregistrează cea mai rapidă expansiune. "Suntem în continuare o ţară sensibilă la preţuri. Dar acest aspect continuă să fie tot mai puţin important. Primează apropierea magazinului de casă, generozitatea spaţiului, precum şi calitatea produselor", a comentat Bogdana Baltasiu, client service manager la Nielsen.

Dacă magazinul este curat şi igienic, oferă programe care răsplătesc fidelitatea clienţilor şi are o varietate mare de fructe şi legume, clienţii vor reveni cu siguranţă.Potrivit studiului Nielsen, şi în ţări ca Franţa, Italia, Belgia, Slovacia sau Portugalia preţul este un element important în decizia de alegere a magazinului sau de achiziţie a unui produs.

Devenim fideli

Românii învaţă să fie loiali faţă de un produs sau o marcă. Unul din cinci români decide să meargă într-un alt magazin dacă nu găseşte cafeaua preferată în supermarketul pe care îl frecventează, în loc să cumpere o altă marcă.

Suntem fideli şi produselor de îngrijire personală (49% din români ar căuta produsele în alt magazin), dar şi lactatelor şi răcoritoarelor carbonatate (ambele cu 34%). Loialitatea este însă greu de atins, mai ales că într-o lună cumpărătorii vizitează trei magazine, împărţindu-şi preferinţele şi coşul de cumpărături între formate diferite de retail.

Şi dacă mai există vreun dubiu, românii adoră să meargă la cumpărături pentru gospodărie! "Îmi place foarte mult să merg la cumpărături", aşa au răspuns 26% din români, în timp ce în 2005 doar unul din zece clienţi se declarau fani ai acestei preocupări. Doar 1% din români spun că nu le place să colinde magazinele.

Prea puţin comerţ modern

Primii trei retaileri din România, în funcţie de vânzările de bunuri de larg consum, Carrefour, Kaufland şi Billa, deţin împreună 10-20% din piaţa de profil, o pondere foarte scăzută comparativ cu cea de peste 40% înregistrată în ţările dezvoltate, potrivit unui studiu al companiei Nielsen. Astfel, în ţările foarte dezvoltate precum cele din nordul Europei, primii trei retaileri reprezintă peste 65% din valoarea totală a pieţei de retail, iar în ţările dezvoltate precum cele din vestul Europei, această pondere se situează între 40 şi 64%.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite