Afacerea cu limuzine devine profitabilă după 600 de ore

0
Publicat:
Ultima actualizare:

O limuzină de lux care costă 60.000 de euro se închiriază în România cu 100 de euro pe oră

Au cel puţin şase metri lungime, geamuri fumurii, canapea de piele, plasmă, bar şi perdeluţe la geam. Forma lungă a maşinii i-a dat limuzinei porecla de "autobasset" după denumirea rasei canine basset hound. Închirierea unei limuzine de lux este ultima fiţă în materie de nunţi, aniversări sau evenimente business. Chiar dacă este încă la început, piaţa companiilor autohtone care închiriază limuzine este evaluată de principalii jucători la câteva sute de mii de euro.

Cei care fac afaceri cu limuzine de lux şi-au transformat practic plăcerea personală într-un business. Puţini sunt aceia care atunci când şi-au achiziţionat un Lincoln de 60.000 de euro din America au avut în plan înfiinţarea unei companii de "Rent a Limo".

Ovidiu Dărăscu este proprietarul unei astfel de bijuterii de şase metri lungime pe care o închiriază, de obicei, la nunţi. "Nu pot să spun că este un business foarte profitabil, însă toate cheltuielile de întreţinere, asigurări şi salariul şoferului le plătesc din banii de pe închiriere.

Dărăscu a cumpărat limuzina de la un constănţean care a decis să renunţe la afacere din cauza costurilor mari de întreţinere. "A fost mai mult o ambiţie de-a mea. Eram conştient că nu voi scoate cine ştie ce profit, însă după ce scad toate cheltuielile, tot rămân cu 1.000 de euro profit pe lună", a mai adăugat Dărăscu.

Cea mai nouă limuzină din România se află în inima Moldovei, la Iaşi, şi aparţine unui fost sportiv de performanţă, Dumitru Beşleagă. Limuzina este un Chrysler de nouă metri, un adevărat gigant care a fost adus anul trecut din oraşul Beverly Hills."Ideea mi-a venit plimbându-mă prin Las Vegas. Fiecare cazinou sau hotel avea în parcare câte o limuzină. M-am plimbat şi eu cu una din ele şi atunci mi-am zis că nu mă las până nu voi avea şi eu propria limuzină", povesteşte Beşleagă. Ieşeanul are 39 de ani şi a făcut judo de performanţă. Acum se poate mândri că este proprietarul celei mai noi şi mai luxoase limuzine din ţară, pe care o închiriază în Iaşi, Bucureşti şi Constanţa. "Am adus-o anul trecut din SUA şi m-a costat aproximativ 120.000 de euro, cu tot cu intratul în ţară", spune Beşleagă.

Şi pensionarii de la azilul de bătrâni s-au plimbat cu limuzina

Teoretic, cu 100 de euro pe oră, oricine îşi permite să facă o dată în viaţă o plimbare de câţiva kilometri cu o limuzină. Dumitru Beşleagă povesteşte că, de Ziua Îndrăgostiţilor, un pensionar de la azilul de bătrâni din Iaşi a vrut să îşi plimbe iubita de care se îndrăgostise în azil cu limuzina de nouă metri, drept care a plătit 100 de euro şi Chryslerul a parcat în faţa azilului. "I-am făcut şi un discount bătrânelului şi îndrăgostiţii au fost foarte încântaţi", povesteşte ieşeanul.

Însă clienţii permanenţi ai limuzinelor sunt nuntaşii. "Este vorba de drumul până la biserică şi apoi la resturant, în total circa trei ore", explică Ovidiu Dărăscu. Potrivit firmelor de închirieri, clienţii care îşi doresc o limuzină pentru mai multe zile sunt destul de rari, însă există şi astfel de comenzi.Cum să îţi faci un business cu "autobasset"

- Investiţie iniţială: 150.000 de euro. Preţul mediu al unei limuzine second-hand variază între 50.000 şi 80.000 de euro, în funcţie de marcă şi de dotări.

- Firmele de închiriat spun că pentru a acoperi cererea destul de mare din oraşele importante ale ţării este nevoie de cel puţin două limuzine.

- Cheltuieli: 1.500 de euro lunar. În afară de asigurări, care pot ajunge şi la 500 de euro lunar, mai trebuie adăugate salariul şoferului, al unei secretare şi combustibilul. O maşină de tip limuzină are un consum impresionant: între 18 şi 24 de litri de combustibil la fiecare 100 de kilometri.

- Profit: între 5.00 şi 2.000 de euro în fiecare lună. Dacă limuzinele sunt închiriate cu 100 de euro pe oră şi parcurg un număr de zece ore pe săptămână, profitul net poate ajunge şi la 2.000 de euro lunar.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite