AIG Life îşi lansează primul produs unit-linked

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Compania AIG Life a lansat o asigurare legată de fonduri de investiţii (unit-link), un produs complementar sistemului de pensii facultative (pilonul III), vizând circa 12.000 de clienţi într-un

Compania AIG Life a lansat o asigurare legată de fonduri de investiţii (unit-link), un produs complementar sistemului de pensii facultative (pilonul III), vizând circa 12.000 de clienţi într-un interval de 12 luni.

Produsul lansat de AIG Life România - Renta Extra - este o asigurare de viaţă care conţine şi componentă de acumulare provenită din fondurile de investiţii ale companiei. Banii plătiţi pentru acumulare de către asigurat sunt alocaţi 100% pentru investiţii, beneficiul principal fiind o rentă viageră, un venit suplimentar la pensie. Renta Extra este o asigurare legată de investiţii (unit-linked), asiguraţii având de ales între trei fonduri cu grad de risc diferit. Astfel, unul dintre aceste fonduri presupune investiţii în obligaţiuni de stat şi private, în proporţie de 60% până la 100%, fiind recomandat celor care îşi doresc un grad de risc scăzut. Un altul este alcătuit din investiţii în acţiuni (50-90%), obligaţiuni şi investiţii pe termen scurt (10-50%), fiind destinat persoanelor care aşteaptă câştiguri mari din investiţii şi sunt dispuse să rişte pentru acest lucru.
Cel de-al treilea fond îmbină elementele celor două menţionate mai sus, având ca scop combinarea performanţei pe termen lung cu principiile de plasament echilibrat, presupunând investiţii în acţiuni (20-40%), obligaţiuni de stat şi private (20-50%) şi investiţii pe termen scurt (10-50%). Asigurările unit-linked presupun plasarea unei părţi din prima plătită de asigurat în fonduri administrate de societatea de asigurări sau de un administrator extern.

Subscrieri de aproape 40 milioane euro în 2006

Programele de investiţii ale asigurărilor de viaţă unit-linked în lei administrate de ING Asigurări de Viaţă au înregistrat anul trecut o creştere de 35% ale activelor nete până la 630,6 milioane lei (186,5 milioane euro), faţă de nivelul de 466,43 milioane lei (128,7 milioane euro) înregistrat în 2005. Piaţa asigurărilor unit-linked a înregistrat, în 2006, un volum de prime brute subscrise de 97,51 milioane euro (343,69 milioane lei). "În urmâtorii 2-3 ani, AIG Life Asigurări România vizează poziţia de lider al industriei asigurărilor de viaţă, prin creşterea şi diversificarea distribuţiei, profesionalizarea distribuţiei proprii şi noi parteneriate de distribuţie alternativă (financiare), extinderea celor existente şi printr-un marketing creativ aliniat la noile cerinţe ale clienţilor", a declarat Theodor Alexandrescu, director general al AIG Life România.

AIG Life ocupă, la finele lui 2006, cu subscrieri de 39,67 milioane euro (139,82 milioane lei), poziţia a doua în clasamentul companiilor de asigurări de viaţă. Compania a înregistrat anul trecut un profit brut de 24 milioane lei (6,8 milioane euro), în creştere cu 68% în lei faţă de anul 2005.

Profitul brut nominal obţinut de companie a fost de aproape 9 milioane de dolari, rezultat care plasează AIG Life ca fiind a treia companie de asigurări de pe piaţă ca profit. Primii doi jucători din asigurări ca profit au fost anul trecut ING Asigurări de Viaţă şi Allianz-Tiriac. Principalii factori care au determinat creşterea profitabilităţii AIG Life a fost managementul activ al portofoliului de investiţii asociat unui control foarte strict al cheltuielilor. Asigurătorul a subscris anul trecut prime brute în valoare de 140 milioane de lei, în creştere cu 33% faţă de anul 2005. Prima medie anuală plătită de un client AIG este de 500 de euro, în creştere cu 23% faţă de 2005.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite