Vremuri grele pentru agenţiile imobiliare de cartier

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Venirea marilor companii imobiliare internaţionale pune o puternică presiune pe proprietarii de mici agenţii. Un studiu al Century 21 Romania remarcă o creştere continuă a decalajului de

Venirea marilor companii imobiliare internaţionale pune o puternică presiune pe proprietarii de mici agenţii. Un studiu al Century 21 Romania remarcă o creştere continuă a decalajului de venituri între marile companii din domeniu şi cele medii şi mici.

În perioada 2001-2005, numele mari din domeniu şi-au sporit cifra de afaceri de peste 10 ori. În acelaşi interval de timp, agenţiile mici au înregistrat un spor de "numai" 400%. Toate acestea în contextul unei pieţe dinamice, în care în cursul anului trecut s-au înregistrat venituri de 93,5 milioane de euro. Clasamentul primelor 10 companii imobiliare în 2006 este deschis de Colliers International, urmată de Eurisko Consulting, Eurowestrwst şi DTZ Echinox Consulting, se arată în studiu.

Cu o cifră de afaceri de peste 11 milioane de euro, Colliers International este primul jucător de pe piaţa autohtonă (vezi tabelul). O agenţie românească medie are însă o cifră de afaceri anuală de aproximativ 58.000 de euro. Conform studiului Century 21, cele mai multe companii de talie mică au o rată de productivitate scăzută şi un înalt grad de îndatorare.

Ele se mai confruntă şi cu o mare problemă legată de personal. Dacă marile companii au reuşit să-şi fidelizeze angajaţii, nu acelaşi lucru se poate spune şi despre agenţiile de cartier. În medie, în cursul anului trecut, unul din trei agenţi a părăsit firma în care era angajat.

Studiul a fost realizat în primul trimestru al acestui an pe baza informaţiilor furnizate de 115 agenţii imobiliare, reprezentând 25% din piaţa de specialitate din Bucureşti, şi a cifrelor publicate de Ministerul Economiei şi Finanţelor şi de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite