Showroomul, cartea de vizită a unui proiect

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Vizionarea unui apartament la scară reală, complet finisat, este esenţială pentru influneţarea deciziei de cumpărare Pe o piaţă în care puţine dintre ansamblurile rezidenţiale

Vizionarea unui apartament la scară reală, complet finisat, este esenţială pentru influneţarea deciziei de cumpărare

Pe o piaţă în care puţine dintre ansamblurile rezidenţiale anunţate au fost şi finalizate, achiziţionarea unei locuinţe încă din faza de construcţie rămâne cea mai viabilă variantă. Riscurile pe care şi le asumă astfel de cumpărători nu sunt însă deloc puţine. De cele mai multe ori, aceştia se văd nevoiţi să facă alegerea "orbeşte" - singura garanţie pentru felul în care va arăta viitoarea casă este reprezentată de o machetă.

Pentru cei care nu se mulţumesc însă doar cu atât, developerii propun un instrument de promovare care a devenit deja cât se poate de obişnuit în Occident: showroomul. Avantajele pe care le oferă acesta sunt semnificative, atât din punctul de vedere al cumpărătorului, cât şi al dezvoltatorului.

În cel dintâi caz, posibilitatea de a vedea "pe viu" cum vor arăta apartamentele aflate încă în construcţie oferă potenţialului client o încredere de care nişte foi de hârtie sau câteva prezentări computerizate sunt departe de a o furniza.

Încrederea clienţilor creşte vânzările

"Un plan bine făcut poate prezenta într-o lumină bună un apartament nereuşit", observă Laura Baciu, Broker Residential Division Colliers International România. Pe de altă parte, un showroom cu apartamente în mărime naturală oferă potenţialului cumpărător şansa de a-şi face o idee mult mai bună cu privire la suprafeţe, modul în care acestea pot fi utilizate, finisajele pentru care poate opta.

"Showroomul este un mare plus, deoarece încrederea unui client în proiect este mult mai mare decât dacă ar fi văzut doar nişte schiţe", precizează reprezentanta Colliers.

Primul showroom cu apartamente la scară reală a fost lansat în cadrul proiectului Asmita Gardens, în luna aprilie a anului trecut, cu o investiţie de 1 milion de euro.

Între timp, şi proiectul Cosmopolis, din comuna Ştefăneşti de lângă Bucureşti, oferă vizitatorilor posibilitatea de a vizita un showroom chiar la locul construcţiei, în urma unei investiţii de 1,5 milioane de euro. Potrivit lui Ciprian Trandafirescu, deputy general manager Cosmopolis, momentan se lucrează la finisarea apartamentului de trei camere propus spre vizionare, lucrări ce se vor finaliza în circa o lună şi jumătate.

Cel mai recent exemplu de acest tip îl reprezintă proiectul InCity Residences, dezvoltat de Anchor Grup, care urmează a fi livrat la începutul anului viitor. "Clienţii vor să simtă produsul fizic. Era momentul potrivit pentru lansarea acestui instrument.

Nu l-am construit doar pentru creşterea vânzărilor, ci şi pentru creşterea încrederii clienţilor", subliniază Ibrahim Paskoy, director general Anchor Grup. Amenajat la locul construcţiei, chiar într-unul din cele patru blocuri ale complexului, construirea showroomului este parte integrantă din investiţia totală de 68 milioane de euro în întregul proiect.

Concurenţa din piaţă aduce nevoia de diferenţiere

Exemplele de proiecte rezidenţiale care şi-au lansat deja sau au showroomuri în construcţie pot continua. Aceasta pentru că developerii devin din ce în ce mai conştienţi de beneficiile sale. "Oamenii sunt mult mai convinşi de facilităţile unui complex rezidenţial în momentul în care pot să le vadă, să le simtă", recunoaşte Lucian Georgescu, director de marketing Anchor Grup.

Pe o piaţă rezidenţială din ce în ce mai concurenţială, în care proiectele anunţate se înmulţesc pe zi ce trece, recurgerea la astfel de instrumente de promovare se anunţă a deveni o practică obişnuită printre developeri. "Un showroom face diferenţa într-o piaţă în care există multe oferte de proiecte", confirmă Laura Baciu.

Ochiul specialistului

Showroomul este un instrument de promovare foarte important, uneori chiar esenţial, el influenţând în mod pozitiv decizia de cumpărare a clientului.

Dacă ansamblul este construit într-o zonă mai puţin accesibilă, construirea unui showroom în oraş este recomandabilă

Dezvoltatorii din România au înţeles acest lucru, iar cea mai mare parte din ei au început să adopte acest concept. Cei cu experienţă în alte ţări au apelat la acest instrument de promovare încă de la primul lor proiect de pe piaţa românească.

Beatrice Dumitraşcu, Manager Residential Projects Department CBRE Eurisko

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite