Răzvan Gheorghe,numărul unu pe piaţa de retail

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Răzvan Gheorghe, Managing Partner Cushman & Wakefield Activ Consulting România, a intrat în businessul imobiliar în 1993, la doar un an după terminarea facultăţii. La început a intermediat

Răzvan Gheorghe, Managing Partner Cushman & Wakefield Activ Consulting România, a intrat în businessul imobiliar în 1993, la doar un an după terminarea facultăţii. La început a intermediat vânzări de garsoniere. Acum este implicat în cele mai mari dealuri de pe segmentul de retail autohton.

Căldură mare. Mai mult de 33 de grade Celsius la umbră. În sala de şedinţe a uneia dintre cele mai mari companii locale de consultanţă imobiliară până şi scaunele respiră corporate.

"Am început cu 2.000 de dolari", spune amintindu-şi de primele zile de lucru în branşă. Primul sediu a fost un apartament cu două camere pe Ştirbei Vodă, pentru care plătea lunar o chirie de 175 de dolari. După doar un an, când cifra de afaceri a agenţiei imobiliare Activ Consulting a ajuns la 20.000 de dolari, şi-a mutat sediul într-un apartament cu patru camere.

Acum, compania achiziţionată în 2007 de către partenerul Cushman & Wakefield, într-o tranzacţie a cărei valoare nu este publică, ocupă un etaj întreg în prima clădire modernă de birouri din Capitală, Opera Center.

Investiţiile inteligente, un motto de viaţă

A intrat în afaceri alături de alţi patru colegi. La 15 ani de atunci, trei dintre ei formează încă o echipă. Aceştia sunt numărul unu, doi şi trei în ierarhia actualei companii Cushman & Wakefield Activ Consulting. Numărul unu, Răzvan Gheorghe, spune că a intrat în imobiliare pentru că aflase că este un business nou şi promiţător în România. "Cu posibilităţi de câştiga foarte mult", subliniază el.

Iar aşteptările nu i-au fost înşelate. Compania a crescut într-un ritm constant până la o cifră de afaceri de 4,5 milioane de euro în 2007. Iar pentru anul acesta, Cushman & Wakefield Activ Consulting vizează afaceri de 7- 7,5 milioane de euro.

Dar piaţa de real estate este mai mult decât un job. Cea mai mare pasiune a managerului - şi cea mai costisitoare în acelaşi timp - o reprezintă achiziţionarea de proprietăţi. "Îmi cheltuiesc banii pe terenuri şi case", spune el. În prezent deţine o vilă la Mogoşoaia şi două locuinţe de vacanţă.

Un apartament la Mamaia şi o casă la Breaza. Nu cochetează cu ideea achiziţionării unei case în străinătate, la fel cum nici concediile nu şi le mai petrece în afara graniţelor. De cinci ani merge împreună cu familia doar la Mamaia. "Îmi place să cheltuiesc bani în ţara mea".

Zona metropolitană, cel mult şapte malluri

Unul dintre cei mai cunoscuţi consultanţi din retailul autohton, Gheorghe spune că achiziţionează terenuri şi case în România gândindu-se la ele ca la o investiţie pe termen lung. Dacă în urmă cu doar câţiva ani cumpăra terenul din Mogoşoaia, unde a construit ulterior casa în care locuieşte, cu doar 11 euro pe metru pătrat, acum câteva luni a achiziţionat un lot alăturat pentru 170 de euro pe metru pătrat. Este mereu în căutare de noi proprietăţi. Dacă ar apărea o oportunitate, ar încheia tranzacţia chiar şi acum.

"Preţurile de pe segmentul rezidenţial nu vor scădea. În prezent, piaţa cunoaşte o stagnare temporară, dar îşi va relua trendul ascendent", spune motivându-şi intenţia de a cumpăra într-un moment considerat de criză în imobiliarul autohton. Afacerile nu înseamnă totul pentru el. Are o familie tânără, cu doi copii mici, de care aminteşte de câteva ori în timpul întâlnirii noastre.

Se destinde şi zâmbeşte des când povesteşte cum nu mai citeşte seara, pentru că îşi alocă tot timpul copiilor. "Uneori ud şi grădina", spune pe acelaşi ton pe care îl foloseşte atunci când vorbeşte despre piaţa centrelor comerciale din Capitală, care poate absorbi până la 20 de proiecte. "În oraş, pentru a rămâne profitabile, este nevoie de un maxim de 10-12 centre, iar periferiile pot susţine încă şase-şapte proiecte", consideră Gheorghe.

Pe scurt

În 1992 a terminat cursurile Universităţii Politehnica din Bucureşti.

Conduce un Volvo şi îi place să citească.

Este acţionar al unui centru de copiere cu o cifră de afaceri de 400.000 de euro.

Deţine două locuinţe de vacanţă. Una la mare şi cealaltă la munte.

Este agent exclusiv pentru 22 de proiecte de retail, printre care mallul dezvoltat de AFI în Capitală, Cotroceni Park.

Conduce o companie cu o cotă de piaţă de peste 40% pe segmentul de retail.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite