Producătorii români de vopsele atacă noi pieţe

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Fabricarea de adezivii şi polistiren sunt domeniile conexe preferate de aceştia Fabricile în care să se producă doar vopsea dispar încet. Companiile de profil încearcă prin noi produse

Fabricarea de adezivii şi polistiren sunt domeniile conexe preferate de aceştia

Fabricile în care să se producă doar vopsea dispar încet. Companiile de profil încearcă prin noi produse să pună în valoare reţelele de distribuţie deja create, atacând pieţe aflate într-o creştere susţinută.

Fabryo Corporation, fosta Guzu Chim, a anunţat investiţii de circa opt milioane de euro împreună cu fondul de investiţii Oresa Ventures în dezvoltarea unei afaceri cu materiale de construcţii, în special adezivi, pe platforma de la Popeşti-Leordeni. De asemenea, Policolor anunţase anul trecut investiţii de circa 2,5 milioane euro în capacităţi de producţie polistiren expandat şi adezivi.

Celelalte companii au intrat pe această piaţă cu un portofoliu în care se regăseau şi alte produse în afară de vopsea. Atlas Corporation a mizat pe producţia de adezivi şi de polistiren. Producătorul de vopsele decorative Dufa Deutek, deţinut de fondul de investiţii Advent, a cumpărat recent producătorul de adezivi Bengoss Comimpex pentru care a plătit 18,9 milioane euro.

Daw Benţa după ce a intrat pe piaţa locală producând vopsele a decis ulterior să producă aici şi adezivi, tencuieli sau polistiren. Motivul acestor investiţii şi mişcări de pe piaţă este dat de avantajele de marketing dobândite în urma prezenţei pe piaţa vopselei.

Ofertă la pachet

Una dintre principalele cauze pentru care producătorii de vopsele îşi adaugă în portofoliu o categorie vastă de materiale de producţie ţine de faptul că pot oferi clienţilor un pachet complet de soluţii. "Piaţa principală pe care activează Fabryo este cea a produselor decorative.

În consecinţă, portofoliul companiei conţine şi alte produse cu potenţial mare de dezvoltare", crede Laurenţi Ispir, Investment Director, Oresa Ventures. Fabryo împreună cu Oresa au investit în compania dezvoltată de Daniel Guzu, Bau Profil, producător de profile metalice pentru gips-carton, iar din toamnă aici va funcţiona o linie nouă care va furniza o gamă de produse printre care adezivi şi mortare.

De asemenea, aceste produse folosesc canale de distribuţie comune pe care producătorii de vopsele le-au consolidat în timp. Acestea sunt elemente esenţiale în asigurarea succesului unor astfel de investiţii. "Şi clienţii sunt aceeaşi. Respectiv cei care au ajuns în faza de finisaj a construcţiei.

Există aşadar sinergii considerabile de vânzări şi marketing între aceste produse", arată Ispir. Fabrica de adezivi Fabryo necesită investiţii de circa patru milioane de euro. Reputaţia câştigată în rândul clienţilor de reţeaua de distribuţie a lacurilor şi vopselelor reprezintă principala armă pentru dezvoltarea gamei de adezivi.

Lecţia vopselei, repetată pe piaţa de adezivi

Reprezentanţii Atlas Corporation subliniază că sunt decişi să se implice în producţia oricărui tip de material de construcţii cerut de piaţă. Dezvoltarea unui produs nou va avea loc pe actuala platformă. Avantajul companiei elene constă în deprinderile şi cunoştinţele dobândite până acum. "Produsele noi au fost realizate datorită know-how-ului în ceea ce priveşte întregul lanţ de producţie şi dezvoltare", subliniază aceştia.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite