Producătorii de materiale de construcţii îşi extind capacităţile de producţie

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Companiile producătoare de materiale de construcţii acoperă cu greu cererea mare din piaţă, motiv pentru care investesc tot mai mult în creşterea capacităţilor de producţie. Ultimele

Companiile producătoare de materiale de construcţii acoperă cu greu cererea mare din piaţă, motiv pentru care investesc tot mai mult în creşterea capacităţilor de producţie.

Ultimele investiţii în domeniu au fost anunţate de Ceramica Iaşi, pentru deschiderea a noi linii de producţie, şi de Henkel România, care a inaugurat la Câmpia Turzii o fabrică de adezivi pentru construcţii.

Investiţia de la Câmpia Turzii, în valoare de aproape 10 milioane de euro, reprezintă primul obiectiv investiţional în provincie al grupului Henkel, după fabrica de adezivi situată în comuna Pantelimon, lângă Bucureşti.

După deschiderea fabricii din judeţul Cluj, Henkel şi-a dublat practic capacitatea de producţie a adezivilor în România, valoarea totală a investiţiilor companiei în România ajungând la 30 milioane de euro.
"Piaţa românească absoarbe în totalitate producţia de adezivi a Henkel şi cred că vom lucra în scurt timp la capacitate maximă.

După rezultatele primei investiţii din comuna Pantelimon, ne-am îndreptat atenţia către Transilvania dat fiind potenţialul de dezvoltare al pieţei materialelor de construcţii din această regiune, a declarat Liviu Sfrija, preşedintele Henkel România.

În opinia acestuia, piaţa românească de profil se află într-o continuă dezvoltare, divizia producătoare de materiale destinate construcţiilor fiind principala divizie a grupului de piaţa românească din punct de vedere a vânzărilor realizate.

"Divizia de adezivi este principala divizie a Henkel România. Ardealul reprezintă de ceva vreme o zonă cu o dezvoltare impresionantă şi cu un potenţial imposibil de neglijat. Vom continua investiţiile în România, iar faptul că deschidem încă o fabrică aici denotă că piaţa românească oferă oportunităţi", mai spune oficialul Henkel România.

Pentru anul 2007, Henkel a estimat o cifră de afaceri de circa 140 milioane de euro, în creştere cu 30% faţă de anul anterior, creşterea fiind susţinută în principal de divizia adezivi a grupului.

Ceramica Iaşi, investiţii de 15 milioane de euro

Producătorul de cărămidă şi ţiglă ceramică, Ceramica Iaşi investeşte 15 milioane de euro pentru creşterea capacităţii de producţie şi logistică.

"Orientăm invesţiile în direcţiile esenţiale, iar finanţarea acestora se va face în urma majorării capitalul social", a declarat Iulian Mangalagiu, directorul general al companiei.

Noul acţionar majoritar al companiei, fondul Advent, ţinteşte poziţia de lider pe piaţa de profil şi nu exclude construirea altor capacităţi de producţie în zone geografice diferite, pe termen mai lung, pentru a acoperi cererea mare din piaţă. Pentru 2007, compania estimează afaceri de peste 14 milioane de euro.

La ora actuală, Ceramica Iaşi are o capacitate de 500 de tone de blocuri de cărămidă pe zi şi 6 milioane de bucăţi de ţiglă pe an, pentru 2008 fiind estimată o creştere a producţie cu 20%. Compania deţine, în acest moment, o cotă cuprinsă între 5-10% din piaţa de cărămidă şi de ţiglă ceramică.

Lafarge "pompează" două milioane de euro într-o staţie de betoane

Grupul Lafarge, prezent pe piaţa românască din anul 1997, a investit două milioane de euro într-o staţie de betoane la Iaşi.

<> , a declarat directorul general al companiei, Bruno Roux.

Noua staţie va avea o capacitate de producţie de 100 de metri cubi pe oră, iar investiţia, care include achiziţia a şase autobetoniere şi a două pompe, va determina o dublare a capacităţilor de producţie şi transport ale companiei în Iaşi.

În acest moment, producătorii de materiale de construcţii nu-şi mai pot onora comenzile din cauza cererii mari din piaţă

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite