Portalurile imobiliare autohtone câştigă teren

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Forumurile şi blogurile de profil sunt tot mai utilizate
Forumurile şi blogurile de profil sunt tot mai utilizate

Forumurile şi blogurile de profil sunt tot mai utilizate de oamenii interesaţi de proprietăţi imobiliare. Vizitatori unici, afişări, vizite. Toate acestea sunt în creştere pentru site-urile locale care prezintă locuinţe.

Până anul trecut, românii cumpărau de la locuinţe vechi până la cele existente doar pe hârtie, asta şi pentru că accesul la finanţare era extrem de facil.

„Aşa cum era de aşteptat, în acest an românii s-au orientat spre documentare. Afişările per vizitator au crescut cu 30% în secţiunea de oferte imobiliare", declară Răzvan Muntean, general manager Run Data Solutions, firma deţinătoare a portalului de profil imopedia.ro.

Acelaşi lucru îl susţin şi reprezentanţii site-ului magazinuldecase.ro. „Faţă de anul trecut, au fost creşteri atât din punct de vedere a vizitatorilor unici şi a vizitelor, cât şi din punct de vedere al afişărilor", spune Camelia Enăchioiu, PR executive magazinuldecase.ro.

Astfel, în 2008 site-ul a avut 682.000 de vizitatori unici, 16.246.000 afişări şi 1.170.000 de vizite. În 2009, cifrele arată astfel: 980.000 de vizitatori unici, 20.680.000 de afişări şi 1.680.000 de vizite.

Secţiuni speciale pentru proprietari

În acelaşi timp, reprezentanţii site-urilor imobiliare au extins serviciile pe platformele online ca strategie de dezvoltare în acest an. „Validat de proprietar" este unul dintre ele, lansat de imopedia.ro.

„Prin această secţiune peste 15.000 de oferte imobiliare au fost înscrise de către proprietari în acest an", explică Răzvan Muntean.

O astfel de lansare a avut şi portalul imobiliare.ro. „Am accentuat deschiderea noastră spre proprietari care, începând din primăvara acestui an, pot publica anunţuri pe site-ul nostru.

În acelaşi timp, menţionez că  în 2009 am avut aproximativ 2,5 milioane de vizitatori", explică Daniel Crainic, marketing manager imobiliare.ro.

Traficul realizat de imobiliare.ro esre alcătuit exclusiv din persoane interesate de proprietăţi imobiliare, potrivit reprezentanţilor site-ului.

Blogurile imobiliare, o nouă strategie

De asemenea, pentru unele portaluri a contat inclusiv extinderea în provincie. „În ceea ce priveşte strategiile pe 2009, pot menţiona expansiunea în alte oraşe din ţară şi creşterea vizibilităţii în zonele respective, precum şi acoperirea zonei de rezidenţial numai pe proprietăţile noi prin site-ul ansambluridecase.ro", afirmă Camelia Enăchioiu.

Şi alte instrumente de comunicare au fost întâmpinate pozitiv de către utilizatorii platformelor online de profil. „Blogurile lansate de noi sunt spaţiul în care agenţii imobiliari şi clienţii îşi dau întâlnire pentru a dezbate teme imobiliare. Şi ghidul nostru cuprinde informaţii utile despre practici imobiliare, precum şi dicţionare de termeni imobiliari şi financiari", susţine Muntean.

Într-un an ca 2009, atenţia la costuri a fost prezentă şi la site-urile imobiliare. „Strategia într-un astfel de an stă într-un bun control al costurilor şi o poziţionare cât mai bună pe piaţă, completată cu dezvoltarea de instrumente noi, specifice atât perioadei de recesiune, cât mai ales celei ulterioare acesteia", detaliază Razvan Muntean.

Toate aceste lucruri arată că românii nu mai achiziţionează case „după ureche", după cum făceau în anii trecuţi şi că se gândesc de zece ori înainte de a cumpăra o locuinţă.

"Aşa cum era de aşteptat, în acest an românii s-au orientat spre documentare."

Răzvan Muntean
general manager
Run Data Solutions

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite