Piaţa de cărămidă va creşte cu până la 15%

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Producătorii de profil investesc în creşterea capacităţilor de producţie pentru a suplini importurile din Croaţia, Ungaria şi Serbia. Sute de milioane de euro au fost pompaţi în

Producătorii de profil investesc în creşterea capacităţilor de producţie pentru a suplini importurile din Croaţia, Ungaria şi Serbia.

Sute de milioane de euro au fost pompaţi în proiectele rezidenţiale de pe piaţa românească în ultimii ani. Producătorii de cărămidă se numără printre aceia care au avut doar de câştigat de pe urma boomului imobiliar.
Potrivit jucătorilor din domeniu, piaţa de cărămidă va continua să crească susţinut în următorii doi ani, cu cel puţin 10-15% pe an. Şi, dacă în prezent aproximativ jumătate din cărămida utilizată pe piaţa autohtonă pentru construcţia de locuinţe provine din importuri, lucrurile promit să se schimbe radical în următorii ani.
În prezent, principalele importuri de cărămidă vin din ţări precum Croaţia, Ungaria şi Serbia.

Urmare directă a investiţiilor făcute şi anunţate pentru anii următori de majoritatea producătorilor autohtoni în construirea de noi fabrici şi extinderea capacităţilor de producţie, importurile vor fi complet eliminate. "Conform estimărilor noastre, începând cu 2010-2011 firmele româneşti vor produce suficientă cărămidă pentru a nu mai fi necesare importurile", a declarat, pentru "Adevărul", Iulian Mangalagiu, director general Ceramica Iaşi. Majoritatea producătorilor români de cărămidă investesc fie în modernizarea liniilor de producţie existente, fie în noi linii.


Potrivit directorului Ceramica Iaşi, începând de anul viitor Ceramica Iacompania va opera cea mai mare fabrică de cărămidă din România. "Intenţionăm să investim 24 milioane de euro, dintre care 17 milioane pentru încă o linie de producţie a blocurilor ceramice, iar restul în linia de preparare a materiei prime", a mai spus Mangalagiu. Acestea vor intra în funcţiune în prima jumătate a lui 2009. Capacitatea de producţie a companiei va ajunge astfel la aproximativ 460.000 metri cubi anual. "Vom putea asigura întregul necesar de cărămidă din Moldova", a subliniat Mangalagiu.


Lemnul şi prefabricatele muşcă din piaţă



Compania oferă 50% din cărămida utilizată în regiunea Moldova şi deţine la nivel naţional o cotă de piaţă de aproximativ 6%. Anul trecut, Ceramica Iaşi a derulat afaceri de 14 milioane de euro, în creştere cu 40% faţă de 2006, când a raportat o cifră de afaceri de 10 milioane de euro. Pentrul anul în curs, producătorul de cărămidă estimează o creştere cu 21% a cifrei de afaceri, până la 17 milioane de euro.


Principalul competitor al cărămizii pe segmentul de zidărie este BCA-ul. Potrivit specialiştilor, unul dintre motivele pentru care acesta nu este preferat cărămizii este reprezentat de dificultatea cu care acest material permite transferul termic.


Construcţiile de case au intrat pe o pantă puternic ascendentă în ultimii cinci-şase ani, piaţa rezidenţială fiind principalul motor de creştere al pieţei materialelor de construcţii. Odată cu explozia din rezidenţialul autohton, preţurile materialelor de construcţii au crescut progresiv, fapt care, potrivit jucătorilor din piaţă, ar putea duce la creşterea cererii pentru soluţiile alternative, precum lemnul sau prefabricatele.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite