Oraşele transilvănene, în vizorul constructorilor de malluri

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Numai grupul financiar Dawnay Day anunţă investiţii de 185 milioane de euro în Ardeal Investitorii din cel mai dinamic segment al afacerilor imobiliare româneşti, retailul, au noi

Numai grupul financiar Dawnay Day anunţă investiţii de 185 milioane de euro în Ardeal

Investitorii din cel mai dinamic segment al afacerilor imobiliare româneşti, retailul, au noi locaţii predilecte. După ce majoritatea terenurilor bucureştene care se pretează construcţiei de mari centre comerciale au fost deja achiziţionate, ţinte de interes au devenit oraşele transilvănene cu o populaţie mai numeroasă de 70.000 de locuitori.

Clujul, Aradul şi Baia Mare sunt oraşele în care, până cel mai târziu în 2009, vor apărea malluri construite de Dawnay Day, sub sigla Atrium Centers. Cu un plan investiţional pentru următorii ani de aproximativ 900 de milioane de euro, britanicii lansează în premieră acest tip de complex comercial în România. De ce tocmai în oraşele din vestul ţării?

"Cluj este cel mai important oraş din regiune, din punct de vedere industrial şi administrativ, şi are un număr de locuitori. Pe de altă parte, Arad este un oraş cu o îndelungată tradiţie în domeniul industriei şi al comerţului, la intersecţia dintre cel mai important drum rutier trans-european şi de cale ferată, parte din cel de-al patrulea Coridor Pan-European ce uneşte Europa de Vest de ţările Europei de Sud-Est şi ale Orientului Mijlociu", a declarat Adina Călinescu, manager Atrium Centers.

200.000 mp de spaţii comerciale vor apărea în provincie

Deşi în prezent Clujul nu stă foarte bine în ceea ce priveşte centrele comerciale moderne, până în 2009, specialiştii Colliers International spun că oraşul va înregistra cea mai spectaculoasă creştere.

Estimările lor arată că în următorii doi ani vor fi scoşi pe piaţă aproximativ 200.000 de metri pătraţi, adică circa 17% din stocul total de centre comerciale din provincie.

"Deşi doar al treilea oraş ca număr de locuitori al României, Clujul este cea de-a doua piaţă de retail după Bucureşti. Acest lucru îl face deosebit de atractiv pentru marii retaileri internaţionali" spune Răzvan Gheorghe, directorul companiei de consultanţă Cushman&Wakefield care se ocupă de Atrium Center din Cluj.

Aceasta este o investiţei de 85 de milioane de euro, iar locaţia este una centrală, pe Bulevardul 21 Decembrie 1989, pe terenul fostei fabrici Tricotaje Someşul. Complexul va dispune de un spaţiu de shopping de 31.500 de metri pătraţi, de o zonă de birouri clasa A de 10.000 de metri pătraţi şi de un hotel de patru stele, cu 150 de camere.

Construcţia, care începe în două săptămâni, este estimată a fi finalizată în primul trimestru al anului 2009.

Clujul este cea de-a doua piaţă de retail după Bucureşti. Acest lucru îl face deosebit de atractiv pentru marii retaileri internaţionali.
Răzvan Gheorghe
directorul companiei de consultanţă Cushman&Wakefield

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite