Năvodari-Sud, blocuri de 17 etaje pe malul mării

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Oferta imobiliară din oraşul de pe litoralul românesc este variată şi croită pentru toate buzunarele. Apropierea faţă de mare este criteriul de diferenţiere a preţurilor Cartierul cu

Oferta imobiliară din oraşul de pe litoralul românesc este variată şi croită pentru toate buzunarele. Apropierea faţă de mare este criteriul de diferenţiere a preţurilor

Cartierul cu vile de un milion de euro

Principala zonă de dezvoltare este cuprinsă între ieşirea din staţiunea Mamaia şi podul de acces în oraşul vechi. Teritoriul este denumit de către agenţii imobiliari "Mamaia Nord", chiar dacă administrativ aparţine de Năvodari.

"Hai, şefu`, trei lei costă biletul. Hai, că mai aşteaptă şi alte maşini în spate!", mă grăbeşte lucrătorul de la ghişeul barierelor de la intrarea în Mamaia. Nu am timp să studiez lista de preţuri afişată pe geam şi astfel nu aflu că poţi cumpăra un bilet valabil o zi, care costă doar patru lei.

La întoarcerea în Mamaia, trebuie să mai scot din buzunar încă trei lei. Orice proprietar de casă în Năvodari trebuie să plătească aceşti bani, dacă nu are autoturismul înmatriculat în Constanţa. Aceste sume nu contează prea mult, ce-i drept, pentru cineva care îşi permite să cumpere o locuinţă nouă pe malul mării.

PRETURI ȘI DOTARI

Odată intrat în Năvodari, călătorul poate observa cu uşurinţă, ca şi cum ar studia straturile succesive ale rocilor calcaroase ce se întâlnesc la tot pasul, modul în care s-a construit în această zonă. Primele au fost clădirile îngrămădite una lângă alta, de poţi sări cu uşurinţă dintr-un balcon în altul, ridicate imediat după indicatorul de intrare în Năvodari şi desfăşurate de-a lungul şoselei pe o lumgime de câţiva kilometri.

Urmează, până în pod, proiectele mai mari, cu spaţii interioare largi şi căi de acces generoase. În unele locuri însă, străzile şi plaja nu sunt complet finalizate şi amenajate. Planurile sună bine: faleză care să lege Năvodariul de Mamaia, interdicţie de a se mai construi ceva pe porţiunea rămasă liberă între clădirile existente şi plajă, astfel încât noile proiecte să nu fie blocate de alte construcţii.

După pod, este oraşul vechi. Una din intrările în Complexul Marina Regia este adiacentă şoselei principale. Ansamblul este construit pe o suprafaţă de şapte hectare de teren şi conţine 46 de vile de lux, conform reprezentanţilor firmei brăilene Tracon SRL, dezvoltatorul proiectului.

Fiecare vilă are în proprietate exclusivă 1.000 de metri pătraţi de teren, inclusiv amprenta casei, plus 286 de metri pătraţ,i cota indiviză de teren reprezentând alei şi altele. Utilităţile prezente includ apă, canalizare, curent, gaze, telefon, tv şi internet.

Există opt tipuri de vilă ale căror suprafeţe construite variază între 380 şi 450 de metri pătraţi. Al doilea punct de acces în ansamblu este dinspre plajă, care este concesionată de către dezvoltator şi beneficiază de duşuri, wc-uri, şezlonguri, terenuri de sport, beach-bar, locuri de joacă pentru copii, salvamar, punct de prim ajutor. Preţurile sunt direct proporţionale cu suprafeţele şi apropierea faţă de plajă fiind cuprinse între 850.000 şi 1.000.000 de euro plus TVA.

Cine dispune de sume mai mici, în jurul a 200.000 de euro, poate achiziţiona un apartament de două camere de 100 de metri pătraţi, în complexul Sea Breeze, situat de asemenea în imediata apropiere a plajei.

"Cel mai ieftin apartament în Sea Breeze este 160.000 de euro plus TVA, dar nu pe partea cu vedere la mare", spune Marian Rotea, agent imobiliar la Air Company din Năvodari. Fiecare apartament are un loc de parcare inclus în preţ, iar al doilea poate fi achiziţionat la preţul de 5.000 de euro plus TVA.

Complexul conţine cinci blocuri cu un regim de înălţime parter şi patru etaje, iar patru dintre ele sunt finalizate sau în stadii avansate de finalizare. Al cincilea bloc este la stadiul de fundaţie, conţine 44 de apartamente şi este comercializat exclusiv de agenţia imobiliară Euroest. Clădirile sunt construite pe teren concesionat de la Consiliul Local Năvodari.

Toţi proprietarii care au cumpărat apartamente până la data obţinerii documentelor de proprietate asupra terenului vor primi cota indiviză ce le revine fără a mai plăti alţi bani decât suma stipulată în contractul iniţial, conform unui document publicat pe site-ul ansamblului dezvoltat de compania Black Sea Development Grup.

Un alt proiect este Gemenii Mării. Cele două blocuri de 17 etaje vor avea trei niveluri de parcări, galerii comerciale, centru SPA şi sală de fitness, precum şi acces la o plajă cu lăţime de 100 de metri. Clădirile au ca termen de finalizare aprilie 2010 şi conţin apartamente de două camere şi penthouse-uri.

"Suprafeţele construite variază între 70 de metri pătraţi la două camere şi 343 de metri pătraţi la penthouse-uri. Preţul mediu pe metru pătrat este de 1.400 de euro", spune Alina Cărăzeanu, project manager în cadrul Euroest.

Mod de contractare

Cine doreşte să achiziţioneze o vilă în ansamblul Marina Regia trebuie să achite un avans de 10% pentru a reţine casa, apoi în termen de 30-60 de zile să plătească restul preţului.

"Vilele sunt finalizate şi această perioadă este necesară pentru crearea lichidităţilor sau pentru obţinerea unui credit, după caz", spun reprezentanţii dezvoltatorului. La Sea Breeze Resort se plăteşte un avans de 10%-15%, iar pentru blocurile finalizate se poate garanta cu apartamentul pentru obţinerea unui credit, îmtrucât există cadastru şi intabulare.

Ce mai poţi alege?

LOCUINŢE VECHI

Oraşul s-a mărit în perioada în care autorităţile comuniste au demarat lucrările la canalul Midia-Năvodari şi la Combinatul Petrochimic, pentru că atunci au venit mulţi muncitori în fosta localitate pescărească. Atunci au apărut blocurile "comuniste" în oraş. Primele asemenea construcţii au fost cele din cărămidă, situate în zona Poliţiei şi a Primăriei.

Există doar trei blocuri-turn, cu parter şi opt etaje. Un apartament de două camere costă în acest tip de clădire aproximativ 75.000 de euro. Garsoniere există numai în fostele cămine de nefamilişti, situate într-o zonă rău-famată a Năvodariului.

Povestea cartierului tău

Localitatea apare menţionată mai consistent în anul 1421, în timpul administraţiei otomane, sub numele de Caracoium. Denumirea provine din cuvintele turceşti Kara Koyum, în traducere Oaia Neagră, şi s-a transformat apoi în Carachioi, adică Satul Negru.

După obţinerea independenţei de stat a României în anul 1877, au loc schimbări în viaţa social-economică a zonei. În acea perioadă satul Caracoium din plasa Kustenge(Constanţa), apartinând la început de comuna Cicârcic (azi, satul Sibioara), apoi de comuna Cogealia (azi, comuna Lumina), avea o populaţie de doar 317 familii ce se ocupau în principal cu agricultura, cu pescuitul şi cu creşterea animalelor.

În anul 1954 începe construcţia Uzinei de superfosfat şi de acid sulfuric (U.S.A.S), care a intrat în funcţiune cu prima linie în 1957. Acesta a fost primul pas în industrializarea zonei şi a dus la o creştere a numărului populaţiei, care a ajuns în 1968 la peste 6.500 de locuitori.

Localitatea Năvodari a fost declarată oraş, având în subordine administrativă şi Mamaia Sat. Construcţia Combinatului Petrochimic şi ulterior a Canalului Poarta Albă - Midia-Navodari a dus la creşterea populaţiei la 26.000 de locuitori în 1983.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite