Locuinţele închiriate saltă piaţa de vopsele

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Cele mai mari vânzări se realizează pe segmentul industrial, dar şi micii consumatori generează o creştere de 15% a achiziţiilor de produse decorative România este codaşă în Europa

Cele mai mari vânzări se realizează pe segmentul industrial, dar şi micii consumatori generează o creştere de 15% a achiziţiilor de produse decorative

România este codaşă în Europa în ceea ce priveşte cantitatea de vopsea utilizată pe cap de locuitor. Apariţia magazinelor de bricolaj a aprins însă spiritul de meşter al românului. Numărul mare de persoane care stau cu chirie în marele oraşe este unul dintre factorii care susţin vânzările de pe acest segment.

Potrivit lui Aliz Kosza, directorul Fabryo, numărul mare de unităţi locative scoase la închiriat aduce şi investiţii în creştere în decorarea acestor imobile.

"La fiecare schimbare de chiriaş, casele se împrospătează şi sunt, eventual, redecorate de următorul ocupant", a declarat aceasta. Schimbarea culorii din cameră devine treptat un mod uzual de reamenajare, până acum modificarea ambianţei fiind realizată în special prin repoziţionarea mobilierului.

În medie, vopsim o debara pe an

Date exacte despre consumul de vopsea din România sunt greu de obţinut, însă toţi producătorii subliniază că mai rău ca noi nu stă nimeni în regiune. Fabryo estimează că românul consumă anual şapte kilograme de vopsea.

Restul jucătorilor din piaţă se opresc doar la trei kilograme, cantitate care nu acoperă nici măcar o debara. Trebuie adăugat că la acest volum mediu de vopsea pe cap de locuitor contribuie decisiv cantitatea utilizată de constructorii de noi locuinţe. Pentru redecorări, volumul se reduce considerabil. Comparativ, în Ungaria sau în Polonia se consumă 12 kilograme de persoană.

Vecinii aleg să redecoreze cel puţin o cameră în fiecare an. În ţările nordice se ajunge la un consum de 20 de kilograme, iar în Italia chiar la 25, potrivit datelor Fabyo. Practic, o dată la maximum doi ani, tot apartamentul îşi schimbă culoarea.

Din 2009, piaţa se va tempera

Reprezentanţii Apla, divizie a companiei cu capital elen Atlas Corporation, estimează o temperare a creşterilor acestei pieţe de anul viitor până la circa 15%. În acest context, compania elenă şi-a propus creşteri peste piaţă, care să contribuie la majorarea cotei deţinute.

Pentru acest an, Apla doreşte să majoreze vânzările cu 10% peste avansul mediu al pieţei. Atlas a investit deja 30 de milioane de euro în acest segment pe piaţa locală. Şi Dyo vizează un avans de peste 30% al vânzărilor de vopsea. Compania mizează pe liniile de producţie din Turcia pentru a ţine pasul cu piaţa.

Anul acesta, producătorii din piaţă estimează că valoarea acesteia va ajunge la 240 milioane de euro, cu 20% mai mult ca anul trecut.

Acest avans va sta în mare parte pe vânzările realizate direct către marii constructori, unde este aşteptată o creştere de circa 25%, potrivit lui Tiberiu Andrioaie, director al diviziei industriale din cadrul Policolor. Consumul rezultat în urma redecorărilor va creşte într-un ritm cu 10% mai mic.

Economie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite