Hotelul, o investiţie cu un randament peste media pieţei

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Cele mai rentabile plasamente sunt cele în unităţile de cazare de trei şi patru stele. Până nu demult cenuşăresele imobiliarului, afacerile cu hoteluri devin tot mai interesante pentru

Cele mai rentabile plasamente sunt cele în unităţile de cazare de trei şi patru stele.

Până nu demult cenuşăresele imobiliarului, afacerile cu hoteluri devin tot mai interesante pentru jucătorii de pe această piaţă. Chiar dacă 2007 nu a adus investiţii masive în aşteptatele apart-hoteluri sau în facilităţi destinate clienţilor cu buget redus, locaţiile gândite pentru turismul de afaceri au un trend prosper.

Cel puţin aşa arată studii recente realizate de companii de prestigiu precum Deloitte sau CB Richard Ellis. Piaţa locală este dominată de hoteluri de trei şi patru stele. Acestea reprezintă aproximativ 66% din totalul unităţilor de cazare existente. Majoritatea turiştilor care vin în Bucureşti e reprezentată de oameni de afaceri. Se estimează că, în 2006, turismul de afaceri a însemnat 75-80% din totalul sosirilor.

Ca urmare, cererea înregistrează variaţii sezoniere, cu niveluri scăzute de ocupare în weekenduri şi în perioadele iulie-august şi decembrie-februarie.Un exemplu, care ilustrează trendul ascendent al pieţei de profil, este hotelul Trianon din centrul Bucureştiului. Trei stele, 26 de camere şi o capacitate totală de 48 de persoane. Inaugurat oficial zilele acestea, el este deja scos la vânzare. Preţul cerut de proprietari pentru cei aproximativ 2.000 de metri pătraţi este de 5,5 milioane de euro.

Veniturile hotelierilor bucureşteni, peste media europeană

Monica Marin, manager al companiei imobiliare EuroMetropola, spune că "un calcul simplu arată că, în mâinile unui întreprinzător atent, la un grad de ocupare absolut realizabil, ţinând cont de locaţie, de circa 70%, hotelul poate genera doar din cazare venituri de peste 550.000 euro pe an.

În aceste condiţii, randamentul investiţiei poate atinge 8-10% pe an, o cifră extrem de bună pentru piaţa românească în acest moment". Investitorii au ales în bună măsură reţeta care funcţionează în acest moment pe piaţa locală. Au construit un restaurant cu o suprafaţă totală de 200 de metri pătraţi, o braserie de 50 de locuri, dar mai ales o sală de conferinţe, cu o capacitate de 40 de locuri, având o suprafaţă construită de 40 de metri pătraţi.

Dezvoltatorul acestui proiect imobiliar, compania Olimp Technics, este o societate controlată de două persoane de origine franceză. Cu un tarif mediu de peste 110 euro pe cameră, hotelurile din Bucureşti sunt printre cele mai scumpe din Europa.

De aceea şi veniturile întreprinzătorilor din domeniu sunt pe măsură (vezi tabelul). Întreaga piaţă de profil pare însă să cunoască o perioadă de ascensiune. Lorna Clarke, director executiv al Hotel Benchmark din cadrul Deloitte, afirmă că "în ciuda faptului că Europa nu a găzduit în acest an evenimente de amploarea celor organizate anul trecut, industria hotelieră a început în forţă anul 2007.

Numeroase oraşe au înregistrat o creştere de două cifre a venitului pe cameră disponibilă. Europa continuă să profite de pe urma performanţelor economice care determină o creştere a cererii pentru servicii hoteliere. Perspectivele pentru restul anului sunt promiţătoare.

Cu toate acestea, identificăm preocupări legate de creşterea volumului de credite şi valorii ratelor dobânzii. Acest lucru poate conduce la scăderea numărului de călătorii turistice". Potrivit Ghidului Hotelurilor editat în 2005 şi 2006 de către Autoritatea Naţională pentru Turism, numărul total de hoteluri înregistrat în Bucureşti în trimestrul al treilea al anului 2006 era de 87 de unităţi, în comparaţie cu 61 de unităţi înregistrate în trimestrul al treilea al anului 2004.

Numărul de camere disponibile a crescut cu aproximativ 22% în perioada 2004-2006, ajungând la 6.400. Cele mai mari unităţi hoteliere din Bucureşti sunt Hotelul Intercontinental, Marriott Grand Hotel, Hotel Phoenicia.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite