Criza forţei de muncă aduce la putere confecţiile metalice
0Principalii jucători de pe piaţă spun că afacerile lor vor înregistra anul acesta un avans de peste 25% Deşi la nivel mondial preţul oţelului creşte constant, în România, piaţa
Principalii jucători de pe piaţă spun că afacerile lor vor înregistra anul acesta un avans de peste 25%
Deşi la nivel mondial preţul oţelului creşte constant, în România, piaţa construcţiilor metalice bate record după record. Prim-planul e luat de panourile sandwich. De ce? Pentru a monta o hală ai nevoie doar de o mână de oameni
"Criza forţei de muncă de pe piaţa construcţiilor a făcut ca piaţa locală să fie dominată de soluţii metalice, de tip sandwich, facil de asamblat, chiar dacă acestea sunt considerate scumpe", a declarat Marian Pîrvu, director ArcelorMittal Construction.
La panouri sandwich suntem a patra piaţă ca mărime din Europa, potrivit reprezentantului ArcelorMittal Construction. Piaţa de structuri metalice, evaluată la 200 milioane de euro, simte lipsa unor jucători de calibru.
Aceştia au preferat însă investiţii în capacităţi de producţie a ţiglelor metalice. În România, circa 50 de companii îşi împart această nişă, evaluată la peste 100 de milioane de euro.
Românii sunt încântaţi de ideea de a avea mai puţină bătaie de cap la montarea acoperişului şi de a mai pune, eventual, un ban deoparte.
"Momentan, diferenţele de preţ dintre ţiglele metalice şi cele ceramice sau din beton, respectiv 40% anul trecut şi circa 20% în acest an, oferă un avantaj consistent celor dintâi", afirmă Marian Pîrvu. ArcelorMittal Construction a penetrat acest segment. Acum se gândesc să vină chiar cu locuinţe realizate complet din elemente metalice pentru a oferi pieţei un produs mai accesibil.
Binecuvântate fie industria şi retailul!
Lindab a lansat anul trecut o linie de producţie locală de grinzi uşoare, segment de piaţă care a ajuns la o valoare de aproximativ 28 milioane de euro, suedezii alegând să reloce o linie de producţie din Ungaria pentru România.
Ponderea cea mai mare a câştigurilor jucătorilor de pe piaţa construcţiilor metalice este adusă de expansiunea marilor retaileri. Pentru ArcelorMittal Construction, comenzile acestora au o pondere de 30% din cifra de afaceri, respectiv 11 milioane de euro.
Parteneriatele cu dezvoltatorii de centre comerciale pot fi o adevărată mană cerească. În plus, producătorii se aşteaptă ca în acest an segmentul de construcţii industriale să se rupă de pluton. "Segmentul industrial va creşte între 27 şi 30%, peste ritmul pieţei de construcţii şi în detrimentul rezidenţialului", crede Mădălina Dumitru, director marketing Ruukki România.
Lipsa spaţiilor logistice a făcut ca halele să se înmulţească an de an. "Capacitatea logistică a României nu mai face faţă. Investitorii preferă să nu mai închirieze hale, ci să şi le construiască singuri cu dimensiuni între 1.000 şi 5.000 de metri pătraţi", explică Mădălina Dumitru.