Construcţia unui hipodrom, investiţie de lux

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Pretul fiecărui hectar al unui astfel de complex depăşeşte un milion de euro. În România nu există niciun hipodrom în stare de funcţionare. La nivel mondial însă, sumele care se învârt

Pretul fiecărui hectar al unui astfel de complex depăşeşte un milion de euro.

În România nu există niciun hipodrom în stare de funcţionare. La nivel mondial însă, sumele care se învârt în jurul curselor hipice sunt fabuloase. De pildă, fondul de premii din Albion a ajuns în 2007 la aproape 100 milioane de lire sterline. Toată afacerea începe însă de la terenul pe care va fi construit complexul hipic.


Suprafaţa necesară pentru construirea unui hipodrom modern are o suprafaţă de aproximativ 100 de hectare. Şi asta pentru că un complex hipic nu conţine numai pistele de alergare. Show-room-urile mărcilor auto celebre sunt prezenţe obişnuite în jurul unui hipodrom din ţările cu tradiţie în acest sport.

Şi asta pentru ca un jocheu care a câştigat premiul cel mare sau un parior îmbogăţit peste noapte să-şi poată cumpăra maşina mult-visată chiar la porţile hipodromului. Hotelurile, zona rezidenţială, terenurile de fotbal şi tenis, restaurantele de lux şi fast-food-urile sunt tot atâtea surse de venit.


Americanii au sesizat aceste aspecte încă din anii 1800. "New York Times"-ul din 28 martie 1880 scria despre modernizarea clădirii de locuit destinată membrilor Coney Island Jockey Club. "Două etaje vor fi adăugate, mărind capacitatea cu 30 de dormitoare.

Gara Marine va fi mutată în spatele hotelului şi se va construi un pod astfel încât linia ferată să ajungă chiar în faţa intrării complexului". Marea Britanie, ţară în care valoarea premiilor acordate jocheilor a fost în 2007 de peste 96 milioane de lire sterline, a început investiţiile în curse hipice cu peste 150 de ani în urmă.

Astăzi, peste 50% din valoarea premiilor acordate în Marea Britanie sunt acordate de Horse Betting Levy Board, asociaţie din subordinea Guvernului Britanic, care este finanţat din taxarea veniturilor brute ale caselor de pariuri. În afară de premii, banii asociaţiei se mai duc şi spre dezvoltarea hipodromurilor.
Investiţia pentru un hipodrom modern se ridică la peste 100 milioane de euro

În zonele limitrofe Bucureştiului, numai terenul pe care urmează a fi edificat complexul costă între 15 şi 50 milioane de euro, în funcţie de zona de amplasare. "Cele mai multe terenuri pretabile amenajării unui hipodrom sunt disponibile în sudul Bucureştiului, în special în localităţile situate de-a lungul şoselei Bucureşti - Giurgiu.

De pildă, în Copăceni, preţul terenului variază între 5 şi 15 euro pe metrul pătrat. Terenuri la fel de mari, potrivite pentru astfel de proiecte, sunt disponibile în Săftica, Cosoba, Joiţa, Fundulea şi Frumuşani", spune Dorian Petrescu, consultant al companiei imobiliare EuroMetropola.

La aceste costuri se mai adaugă 30 milioane de euro pentru amenajarea hipodromului şi arenei cu obstacole, conform unei estimări Romsilva. Zona comercială şi rezidenţială, care este esenţială pentru viabilitatea economică a proiectului, încarcă şi ea nota de plată cu 30 milioane de euro.


"Principalele căi de recuperare a investiţiei vizează tarifele şi preţurile de folosinţa bunurilor din cadrul complexului hipic, cota parte din valoarea serviciilor prestate de diverşi operatori comerciali cu activitate în această bază hipică şi organizarea de pariuri", spune Gheorghe Mohanu, director în cadrul Romsilva. Conform datelor Institutului Naţional de Statistică, activitatea jocurilor de noroc a crescut cu 54,7% în 2007 faţă de 2006.

Fişă de afacere


Între 15 şi 50 milioane de euro costă terenul necesar construcţiei unui hipodrom în împrejurimile Capitalei
30 milioane de euro este suma necesară dezvoltării unei arene cu obstacole, a trei piste de concurs, a 15 grajduri cu 30 de boxe, a unei tribune cu 5.000 de locuri şi restaurante şi a unei baze furajere pentru cai
5 milioane de euro este preţul de construcţie al unei parcări de 2.500 de locuri 40 milioane de euro este costul unei zone care să conţină o parcare etajată de 4.000 de locuri, un hotel, un mall, o zonă rezidenţială şi terenuri de fotbal şi tenis.

CONSTRUCTII: Compania Bouygues România, cu activităţi în construcţii, estimează că, până la sfârşitul anului, va atinge o cifră de afaceri de 65 milioane de euro, în creştere cu 14% faţă de valoarea raportată în 2007. Anul trecut, compania a înregistart un profit brut de 1,8 milioane de euro şi prognozează o creştere până la nivelul de 2,27 milioane de euro pentru sfârşitul anului în curs.

Societatea a avut în 2007 un portofoliu de comenzi de 80 milioane de euro, aproape dublu faţă de cel din anul precedent. Pentru acest an, nivelul estimat al portofoliului de contracte al Bouygues România este de circa 100 milioane de euro. Firma de construcţii are planificat în acest an un proiect imobiliar propriu. Acesta prevede dezvoltarea a două clădiri cu 500 de apartamente.

Complexul va fi realizat în două faze, de 15 luni fiecare, pe un teren de 14.000 metri pătraţi, situat în zona Prelungirea Ghencea, din Capitală. Aproximativ 70% din apartamente vor fi tip garsonieră şi de două camere. Printre proiectele la care a luat parte compania în ultimii doi ani se numără centrul comercial Băneasa Shopping City, proiectul rezidenţial "La Stejari" şi Cefin Logistic Park.

Valoarea contractelor încheiate de Bouygues România în cadrul celor trei proiecte este de aproape 120 milioane de euro. Suprafaţa totală construită de Bouygues în România este de 600.000 de metri pătraţi. (Mediafax)

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite