CCCF, interesata de producţia de caramida

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Compania CCCF, preluată recent de omul de afaceri Horia Simu, proprietar al Cuprom, va trece în următorii ani printr-o restructurare drastică menită a asigura un avans al afacerilor de circa

Compania CCCF, preluată recent de omul de afaceri Horia Simu, proprietar al Cuprom, va trece în următorii ani printr-o restructurare drastică menită a asigura un avans al afacerilor de circa 80% şi trecerea pe profit.

CCCF este şi acum unul dintre cei mai mari constructori din România prin prisma contractelor ce privesc lucrările pe drumuri publice. Compania are filiale în cele mai multe dintre oraşele ţării şi pachete importante de acţiuni la alţi jucători din domeniu, precum SCT sau Dunapref.

Cu toate acestea, a reuşit să acumuleze datorii totale de peste 80 milioane de euro, potrivit estimărilor actualilor proprietari, firma Wagma Holdings, controlată de Horia Simu. Pentru acoperirea acestora, Adrian Costin, viitorul preşedinte CA al CCCF Bucureşti, spune că încearcă să încaseze datorii istorice.

De la debitori se aşteaptă să fie recuperate circa 40 de milioane de euro. Wagma Holdings a apelat deja şi la o majorare de capital de 50 milioane de lei. Rămâne şi varianta vânzării unor active sau a împrumuturilor bancare.

Cărămida, soluţie de avarie

Prima modificare adusă de compania lui Simu după preluarea CCCF constă în sistarea activităţii la fabrica de cărămidă Apold Giurgiu. Nu că produsul nu ar intra în vederea noilor proprietari, însă, potrivit lui Adrian Costin, fabrica nu mai putea fi adusă nici pe linia de plutire.

De fapt, materialele de construcţie reprezintă cartea pe care noul patronat o joacă în vederea unui reviriment rapid al companiei. "E un domeniu care necesită investiţii mari, dar suntem interesaţi de dezvoltarea acestuia. Geologii companiei caută acum zone pentru o fabrică de cărămidă şi de ţigle. Vrem să ne concentrăm, de asemenea, pe producţia de prefabricate din beton", a declarat Costin.

În acest moment, producţia de materiale de construcţii are o pondere de doar 5% în ansamblul businessului. Dacă materialele de construcţii ar putea asigura o continuitate în ceea ce priveşte profitul, tot comenzile din infrastructură vor aduce şi în viitor câştigurile substanţiale.

Compania anticipează un program de modernizare care ar putea fi derulat de CFR. CCCF rămâne una dintre puţinele companii specializate în lucrări de construcţii din domeniul feroviar. Noul acţionariat studiază şi varianta participării la licitaţii pentru proiecte mari de infrastructură prin filiala din Timişoara şi prin compania SCT.

2009, an de hei rup la capitolul cifră de afaceri

Anul acesta, CCCF mizează pe stabilizarea activităţii şi estimează o creştere de circa 20% a cifrei de afaceri, până la nivelul de 140 milioane euro. Anul viitor ar trebui, însă, potrivit planurilor de business ale Wagma, ca încasările să ajungă la un nivel dublu faţă de cel de anul trecut, respectiv 250 milioane euro. Creşterea faţă de anul acesta ar trebui să fie de 80%.

Optimismul acestora se bazează pe boomul aşteptat din infrastructură. Pentru această perioadă, compania se va concentra pe investiţii de circa 15 milioane euro în modernizarea utilajelor deţinute. De asemenea, la sfârşitul lui 2009, CCCF ar putea avea cu maximum 1.000 de angajaţi mai mult, prioritari fiind specialiştii, în special project managerii.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite