Birouri de închiriat cu ora

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Sediile închiriate pentru perioade scurte de timp sunt potrivite pentru firmele care testeaza piata Pe piaţa office a Capitalei, rata de neocupare pentru birourile de clasa A este de circa

Sediile închiriate pentru perioade scurte de timp sunt potrivite pentru firmele care testeaza piata

Pe piaţa office a Capitalei, rata de neocupare pentru birourile de clasa A este de circa 1%. În condiţiile unei oferte limitate, negocierile pentru închiriere se poartă cu luni bune înainte de livrarea efectivă a clădirilor. Pentru companiile proaspăt intrate pe piaţă, şansele de a trage lozul câştigător în această loterie sunt minime. Spaţiile office instant reprezintă o alternativă viabilă pe termen scurt.

"Companiile pot începe cu un contract pe termen scurt în faza iniţială a afacerii, pentru a testa piaţa. După aceasta, îşi pot păstra birourile şi extinde business-ul, dacă vor, sau pot pleca pe o altă piaţă, dacă este necesar", subliniază Garry Gürtler, General Manager pentru Europa Centrală şi de Est al furnizorului de servicii de profil Regus.

Compania este prezentă pe piaţa românească din 1999, când şi-a deschis primul centru de afaceri, în cadrul World Trade Centre. Până la sfârşitul acestui an, filiala locală a Regus intenţionează să inaugureze alte două unităţi - City Centre, în zona Universităţii, şi Floreasca Centre -, ca urmare a numărului tot mai mare de cereri pentru acest tip de servicii. Marius Scuta, director al departamentului de birouri Atisreal România, recunoaşte că există cerere pe acest segment al pieţei.

O opţiune rentabilă pe termen scurt

Opţiunea închirierii unui spaţiu de birouri instant este rentabilă pe termen scurt, precizează acesta, în cazurile în care procesul de dezvoltare a companiei presupune deschiderea unui birou mai mare, în următoarele 5-7 luni de zile.

Clienţii care apelează cu preponderenţă la acest tip de servicii sunt în general companii din domenii precum IT sau sectorul farmaceutic, spune Gürtler. De acest segment al pieţei se arată interesate atât companii internaţionale, cât şi firme mai mici, precum case de avocatură sau de consultanţă sau agenţii de resurse umane.

2.500 de euro pentru 36 mp, timp de o luna de zile

În ceea ce priveşte tarifele percepute pentru astfel de spaţii de birouri, regula este că... nu există nicio regulă. Reprezentantul Atisreal aduce totuşi, în scop orientativ, exemplul unei suprafeţe de circa 36 de metri pătraţi utili, ce poate fi închiriată pentru o sumă ce variază între 2.300 şi 2.500 de euro, pentru o perioadă de o lună de zile.

"De obicei, pentru aceste spaţii nu se calculează chiria pe metru pătrat, ci pe punct de lucru, având în vedere că se oferă toate serviciile necesare unui full office (internet, secretară, telefoane, copiator, locuri de parcare etc.)", precizează Scuta. Acesta a adăugat că, pe măsură ce perioada de închiriere creşte, clienţii pot căpăta reduceri semnificative din preţul calculat pe o lună. În exemplul de mai sus, la o perioadă de trei luni, reducerea ar fi de circa 20%.

La rândul său, reprezentantul Regus spune că preţul unui punct de lucru variază şi în funcţie de amplasamentul clădirii, dacă aceasta are o adresă strategică, prestigioasă sau nu. "De fapt, nu există niciun preţ mediu, întrucât sunt prea multe elemente de luat în considerare, cum ar fi produsele sau serviciile specifice utilizate sau locaţia centrelor de afaceri", spune reprezentantul Regus.

Fără îndoială că, dat fiind stocul limitat de birouri de calitate din Bucureşti, varianta închirierii unor birouri temporare rămâne o alternativă la spaţiile office tradiţionale. Aceasta, mai ales în contextul în care, potrivit lui Gürtler, "România este o piaţă atractivă, unde companiile vin pentru a-şi extinde afacerile".

O nişă interesantă

Marius Scuta ţine totuşi să precizeze că, în opinia sa, acest segment va rămâne în continuare o nişă a pieţei. Previziunea sa poate fi explicată prin preţul semnificativ mai mare în cazul unui contract de închiriere pe termen lung comparativ cu închirierea unei suprafeţe într-o clădire office tradiţională.

Paralela cu pietele internationale

În condiţiile globalizării pieţei forţei de muncă, migraţia angajaţilor - între mai multe companii, dar şi în cadrul aceleiaşi multinaţionale - devine tot mai accentuată; în acest context, capacitatea de adaptare a spaţiilor de lucru este o necesitate la nivel internaţional.

Şi în România, cererea pentru soluţii flexibile în furnizarea unor spaţii de lucru (birouri, săli de conferinţe, întruniri sau traininguri, birouri virtuale etc.) a crescut în ultimii ani, în concordanţă cu trendul internaţional.

Pentru unele firme, spaţiile office instant reprezintă o opţiune strategică pentru optimizarea cheltuielilor.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite