Bariera blochează vânzările de case

0
Publicat:
Ultima actualizare:
2 kilometri are, în unele zile, coloana de maşini blocate la bariera de la Domneşti
2 kilometri are, în unele zile, coloana de maşini blocate la bariera de la Domneşti

Accesul către comuna Domneşti se face cu dificultate, în ciuda promisiunilor repetate din partea autorităţilor locale privind remedierea problemei. Cererea şi preţurile terenurilor şi locuinţelor din comuna ilfoveană au scăzut cu aproximativ 50% în acest an. Principalul motiv este infrastructura precară.

Ion Neagoe deţine un teren şi o casă la doar câteva zeci de metri de bariera situată la intersecţia Prelungirii Ghencea cu Şoseaua de Centură.

„De multe ori sunt nevoit să fac un ocol semnificativ pentru a ajunge acasă, respectiv pe traseul şoseaua Alexandriei-Bragadiru-Domneşti, deoarece, deşi varianta prin Prelungirea Ghencea este mai scurtă, risc să fiu blocat în coloana de maşini care se formează chiar şi ore întregi", spune Neagoe.

În plus, adaugă el, având casa exact la şosea, problema zgomotului camioanelor de mare tonaj care trec prin zonă este una extrem de neplăcută, mai ales noaptea. Mai mult, din cauza blocajelor zilnice, segmentul de şosea despre care vorbim este unul mărginit de gunoaie sau diverse obiecte aruncate din autoturisme.

Două ore la barieră

Situaţia nu este una deranjantă numai pentru oamenii din Domneşti, ci şi pentru bucureştenii care tranzitează zona în mod frecvent, fie către serviciu, fie către proprietăţile pe care le deţin în comunele limitrofe unite cu Bucureştiul, către care accesul se face pe şoseaua cu pricina. Pe Viorel Alexandrescu l-am găsit, în jurul prânzului, prins în blocajul de la barieră. Ne explică, oftând, că se confruntă cu această situaţie cel puţin de trei ori pe săptămână, în drumul său către o firmă din Domneşti cu care colaborează.

„Cumulând timpul de la dus cu cel de la întors, au fost cazuri când am pierdut chiar şi două ore pentru câţiva kilometri, lucru extrem de neplăcut, mai ales atunci când lucrezi cu oameni care pun preţ pe punctualitate", povesteşte bucureşteanul.

Un alt şofer, Florin, ne-a povestit că, în urmă cu trei ani, a achiziţionat un teren în Domneşti, deşi serviciul îl are în Bucureşti. A demarat construcţia casei în speranţa unei dezvoltări a infrastructurii, astfel încât să poată ajunge de la serviciu la casa din Domneşti în cîteva minute.

„Anii au trecut şi nu s-a întâmplat nimic, aşa că prefer, în continuare, varianta locuirii în Bucureşti. Concret, nu pot beneficia de condiţiile şi plăcerea vieţii la casă din cauza unui amărât de pod pe care nu se hotărăsc autorităţile să-l construiască", spune el.

Soluţia, pod sau pasaj subteran

Singurele momente de relativă fluidizare a traficului sunt cuprinse între orele 11-13, precizează poliţiştii din Domneşti. Ei susţin că, în unele zile, sunt nevoiţi să stea şi câte 12 ore în intersecţia din apropierea barierei, pentru a debloca ambuteiajele. Soluţia, spun ei, ar fi un pasaj subteran sau un pod. Zona din apropierea barierei este una care prezintă şi un grad ridicat de risc, atât pentru şoferii şi pasagerii din trafic, cât şi pentru pietoni. Dificultăţile sunt amplificate şi mai mult în zilele în care ninge, plouă sau este ceaţă, adaugă oamenii legii.

De la reprezentanţii primăriei am aflat că, în prezent, sunt rezolvate problemele referitoare la alimentarea cu energie electrică, reţeaua de gaze, seriviciul de telefonie fixă şi televiziune prin cablu. Cât priveşte infrastructura stradală, există proiecte şi planuri, însă, ca în multe alte cazuri, concretizarea lor este legată de sursele de finanţare necesare, care lipsesc. De asemenea, autorităţile intenţionează realizarea unei conducte de apă potabilă. O dată certă la care acest proiect ar putea fi gata nu există însă.

Referitor la intersecţia cu probleme, Gheorghe Tudor, primarul comunei, ne-a spus că planuri şi proiecte s-au tot făcut sau, mai exact, „s-au tot promis", atât de către Primăria Capitalei, cât şi de Ministerul Transporturilor. „Concretizarea unui proiect, fie el pasaj subteran sau pod, destinat decongestionării traficului din intersecţia respectivă reprezintă o sarcină şi o obligaţie a Primăriei Capitalei, nu a administraţiei din Domneşti", adaugă Tudor.

Proprietăţile din Domneşti nu au apă şi canalizare

Atât timp cât nu sunt alocate fondurile necesare unor astfel de lucrări, situaţia va continua să fie neplăcută atât pentru cei 10.000 de locuitori din comună, cât şi pentru bucureştenii care tranzitează zona.

image

În acelaşi timp, locuitorii din Domneşti sunt nemulţumiţi de lipsa de acţiune a administraţiei locale în direcţia îmbunătăţirii condiţiilor de trai din zonă. Pe lângă problema blocajelor de trafic de la intrarea dinspre Bucureşti, proprietarii se plâng de faptul că nu au acces la surse de apă şi nu există sistem de canalizare.

„Este absolut inadmisibil ca o localitate aflată în imediata vecinătate a Capitalei să nu beneficieze de toate utilităţile necesare", precizează Neagoe. Locuitorii reclamă lipsa de interes din partea primăriei pentru starea drumurilor din Domneşti, împreună cu absenţa unor utilităţi.

Dezvoltatorii ocolesc zona

Toate acestea conduc la un grad mic de interes pe care comuna îl stârneşte potenţialilor investiori, fie ei persoane fizice sau dezvoltatori de proiecte rezidenţiale. Zona ar fi putut fi una atractivă, mai ales pentru parcuri logistice, depozite, sedii de firmă şi pentru case particulare.

„Nimănui nu-i convine să străbată cei trei kilometri până în Bucureşti în câteva zeci de minute sau chiar ore", identifică Maria Avram, angajată a unui magazin din localitatea ilfoveană, principala problemă a zonei. Mai mult, mulţi dintre afaceriştii din localitate se gândesc la o relocare a firmelor, dat fiind accesul dificil dinspre Bucureşti către punctul de lucru şi invers.

Terenul costă 30 de euro pe metru pătrat

Ca efect al situaţiei existente, preţurile proprietăţilor din zonă au scăzut semnificativ în ultimele luni. E drept că diminuările sunt valabile la nivel naţional, însă Domneşti este una dintre localităţile unde, într-un interval de doar cîteva luni, preţurile s-au înjumătăţit.

Maria Avramescu, consultant imobiliar al agenţiei Casa Mea, care îşi desfăşoară activitatea, în principal, în zona Ghencea, spune că preţurile din Domneşti sunt, în momentul actual, printre cele mai scăzute din rândul localităţilor din apropierea Capitalei. „Preţurile de aici nu sunt numai semnificativ mai mici faţă de celelalte zone din jurul Bucureştiului, dar cunosc şi un trend de descreştere mult mai accelerat", spune consultantul.

Concret, la nivelul lunii octombrie, metrul pătrat de teren intravilan, cu deschidere la şoseaua principală, costa, în Domneşti, aproximativ 30-35 de euro, cu 30-40 de euro mai puţin faţă de valorile înregistrate la începutul anului. Prin comparaţie, precizează Avramescu, la Brăneşti - localitate situată mult mai departe de Capitală, metrul pătrat de teren costă 50-60 de euro. Şi pe segmentul de locuinţe noi cererea şi preţurile au scăzut semnificativ în acest an.

O casă cu etaj, cu suprafaţa de 80 de metri pătraţi pe nivel, la roşu, construită din cărămidă, costa, la sfârşitul lunii noiembrie, 68.000 de euro.

Spre comparaţie, o casă similară, cu un teren aferent de 600 de metri pătraţi avea, la începutul acestui an, un preţ de strigare de aproximativ 80.000 de euro. Trebuie precizat că proprietatea despre care vorbim a avut o singură vizionare în decurs de trei săptămâni.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite