Awdi construieşte cel mai mare outlet din România

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Centrul comercial va avea 255.000 de metri pătraţi construiţi şi va fi dezvoltat până în 2011 Compania cu acţionariat libanez, Awdi Group, care deţine în portofoliu firma Rodipet,

Centrul comercial va avea 255.000 de metri pătraţi construiţi şi va fi dezvoltat până în 2011

Compania cu acţionariat libanez, Awdi Group, care deţine în portofoliu firma Rodipet, intenţionează să dezvolte cel mai mare centru comercial de tip outlet din România. Proiectul va fi construit în apropierea Aeroportului Henri Coandă din Otopeni, la doar 16 kilometri de Capitală.

"Vom dezvolta cel mai mare outlet de pe piaţa locală împreună cu doi parteneri din Emiratele Unite şi Statele Unite ale Americii. În prezent ne aflăm în negocieri avansate cu potenţialii chiriaşi. Vor fi doar nume mari, branduri ce activează pe piaţa de profil la nivel internaţional", a declarat, pentru "Adevărul", Florin Lungoci, directorul operaţiunilor imobiliare ale grupului Awdi Real Estate.

Investiţie de 150 de milioane de euro

Suprafaţa construită a proiectului va fi de 255.000 de metri pătraţi, ce vor fi dispuşi pe parter şi două etaje. Investiţia totală estimată este de 150 de milioane de euro. Participarea Awdi Group va fi de 25%, restul de bani urmând să fie obţinuţi din finanţări bancare.

Parterul clădirii va fi ocupat în întregime de locuri de parcare. Terenul este situat pe Şoseaua Odăii şi se află deja în proprietatea companiei. Suprafaţa totală este de 30 de hectare. Lucrările de construcţie vor debuta cel mai probabil în decursul anului viitor şi vor fi finalizate în doi ani.

În prezent, proiectul este în stadiul final de obţinere a avizelor şi a autorizaţiilor necesare. Certificatul de urbanism a fost deja obţinut.

"În urma studiilor de piaţă efectuate a reieşit că cea mai bună utilizare a terenului o va reprezenta construirea unui minioraş ori cea a unui outlet", spune Florin Lungoci. A fost aleasă cea de-a doua variantă pentru că piaţa românească de profil este încă la început.

Acesta este al cincilea outlet anunţat în Bucureşti. Două dintre proiecte vor funcţiona la kilometrul 13 al autostrăzii Bucureşti-Piteşti, într-o zonă destinată retailului. Investiţia cumulată este de 120 de milioane de euro.

Pe lângă cele două magazine, aici sunt deschise deja un hipermarket, două magazine de tipul Do It Yourself (bricolaj), precum şi un magazin de mobilă. În aceeaşi zonă a mai fost anunţată prezenţa magazinului de mobilă Kika şi cea a retailerului de electrice şi electrocasnice Technomarke. Companiile Africa Israel Europe şi American Outlet Overseas, care dezvoltă mallurile Euromall, şi-au manifestat intenţia de a dezvolta câte un outlet în Capitală.

Haine mai ieftine cu cel puţin 30%

În magazinele de tip outlet sunt comercializate articole vestimentare şi de încălţăminte din colecţii vechi, care nu au fost vândute în magazinele obişnuite, cât şi capetele de producţie.

Brandurile prezente în astfel de centre comerciale practică o politică de reduceri impuse, ce se desfăşoară pe tot parcursul anului. Pe piaţa locală, preţurile din outleturi vor fi mai mici cu minimum 30% faţă de cele din alte magazine. Discounturile se vor aplica preţurilor de vânzare din România, care continuă însă să fie mai mari decât cele din ţările vecine.

Outleturile nu necesită construcţii complexe, precum proiectele de tip mall şi sunt dezvoltate de obicei în afara oraşului. Costurile reduse de achiziţie a terenului, precum şi suprafeţele mari disponibile sunt principalele motive pentru care dezvoltatorii aleg în aceste cazuri periferiile şi zonele metropolitane.

În ceea ce priveşte magazinele de tip outlet unde operează un singur brand, locaţia nu este atât de importantă. Astfel, în Bucureşti există o serie de mărci vestimentare care vând haine din colecţiile anterioare şi au magazine atât în oraş, cât şi la periferii.

Bigotti operează în zona Obor, în timp ce retailerii sport Nike, Adidas sau Puma au deschis propriile outleturi şi în Otopeni. Chiar dacă produsele din mini-outleturi sunt mai ieftine decât cele din magazinele obişnuite, reducerile pot fi doar de 10%. Asta, pentru că unitatea este operată direct de către retailer şi nu există o limită minimă de discount.

Paralelă cu pieţele internaţionale

Conceptul de outlet a apărut în Statele Unite ale Americii, în secolul al 19-lea. Vânzările totale înregistrate anul trecut de brandurile prezente în magazinele de acest tip din Statele Unite au depăşit 15 miliarde de dolari. La nivel european funcţionează în prezent 75 de centre unde se comercializează haine la reducere.

Cel mai frecventat outlet de către români este Designer Outlet Parndorf, din Austria. Pe o suprafaţă închiriabilă de 37.000 de metri pătraţi sunt prezente branduri precum Calvin Klein, Lee Cooper, Mango, Nike, Puma, Stefanel şi Tommy Hilfinger. Retailerii prezenţi în outleturi practică o politică de discount de minimum 30%, iar comercianţii pot vinde chiar sub preţul de producţie.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite