Apartamentele noi susţin piaţa de centrale termice

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Montarea unei centrale în apartamente vechi este o activitate pe cale de dispariţie. Acum, proprietarii de apartamente noi sunt cei care dau năvală spre aceste produse Dacă, în anul

Montarea unei centrale în apartamente vechi este o activitate pe cale de dispariţie. Acum, proprietarii de apartamente noi sunt cei care dau năvală spre aceste produse

Dacă, în anul 2005, din totalul centralelor termice montate 80% erau destinate proprietarilor de apartamente vechi, acum acest raport s-a modificat.

În apartamentele vechi, aceste produse sunt vândute ca urmare a unui val de reechipări. Mulţi şi-au pus centrale în urmă cu opt ani, iar acum acestea necesită o înlocuire", spune Valentin Nan, coordonator marketing Viessmannn.

Practic, apartamentele noi sunt cele care susţin această piaţă, având în vedere că ea stagnează de aproape trei ani. Nici în viitorul apropiat specialiştii nu aşteaptă evoluţii surprinzătoare. Montarea unei centrale în apartamentele vechi este descurajată şi de o serie de reglementări în domeniul debranşărilor şi de atitudinea ostilă din partea unor autorităţi locale ce preferă sistemul centralizat de încălzire.

"Sunt zone în care consiliile locale impun taxe aberante pentru cei ce intenţionează să se debranşeze, obligând astfel cetăţenii să suporte din propriile buzunare pierderile unui sistem centralizat depăşit", crede Sebastian Enache, director marketing Kober. În schimb, cei care îşi cumpără o locuinţă nouă caută s-o doteze cu un sistem de încălzire pentru un control al consumului, indiferent de cuantumul investiţiei iniţiale.

Centralele cu condensare sunt pe val

Evoluţia preţului gazelor a schimbat opţiunile consumatorilor. Acum, doar preţul ridicat frânează creşterea vânzărilor centralelor cu condensare, care asigură o reducere a consumului de combustibil cu 30%. "Segmentul centralelor în condensaţie cunoaşte o creştere motivată de consumul redus şi de avansul succesiv al preţului gazului", afirmă Paul Vintilă, brand manager Vaillant.

Alături de acest tip de centrale, Sebastian Enache crede că o creştere importantă în vânzări o au şi cele care utilizează resurse energetice regenerabile. Producătorii se vor mula, prin urmare, pe cererea din piaţă. "În 2006, ponderea echipamentelor eficiente energetic şi a celor care utilizează energie regenerabilă a fost de 4% şi a urcat la 9% într-un an.

Pentru 2008, compania şi-a planificat ca acestea să ajungă la 12% din cifra de afaceri", spune Sever Scarlat, director Baxi România. Şi Kober doreşte să includă în portofoliul Motan centrale cu condensare şi un boiler de acumulare.

La mâna importurilor

Centralele termice din România sunt produse doar în mică măsură de producătorii locali. Singurii activi pe piaţă sunt Celsius 2000 Bucureşti, companie care exportă circa 90% din producţie, şi Kober, centralele acestei companii, marca Motan asigurând practic prezenţa unui produs românesc pe această piaţă.

Circa 92% din piaţă sunt importuri, Kober propunându-şi ca, prin aportul producţiei proprii, să răstoarne acest raport la circa 85%.

Producătorii estimează că, anual, în România se vând aproximativ 160.000 de centrale termice, majoritatea pe gaz şi cu o putere de 24 kilowaţi, specifică încălzirii locuinţelor mici. Printre importatori, alături de Baxi, Viessmann sau Vaillant, se numără şi Ariston sau Bosch.

Jucătorii au apelat în ultimii ani la diverse metode pentru a combate piedicile legislative în domeniul debranşării. Sever Scarlat punctează reducerile de tarife, diversificarea portofoliilor, introducerea de echipamente cu eficienţă crescută, precum şi creşterea calităţii serviciilor pre şi postvânzare.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite