Cum să eviţi o vacanţă de coşmar

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Dacă în străinătate clienţii agenţiilor de turism sunt informaţi înainte de a cumpăra biletele pentru o vacanţă despre costul total al pachetului de servicii, la noi încă mai persistă

Dacă în străinătate clienţii agenţiilor de turism sunt informaţi înainte de a cumpăra biletele pentru o vacanţă despre costul total al pachetului de servicii, la noi încă mai persistă practici cum sunt informarea incompletă a turistului sau privarea acestuia de unele servicii care i-au fost promise. De exemplu - în unele pachete este inclus transportul, însă fără a se preciză în ce condiţii are loc, sau cazarea se face la un hotel de un anumit nivel, însă mesele se iau la un nivel inferior.

Pentru a nu pierde bani şi timp din cauza unor astfel de situaţii, clientul trebuie să fie atent la contractele semnate cu agenţia de turism, sfătuiesc reprezentanţii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului.
Pentru a nu vă rata concediul, este bine să fiţi atenţi la contractele pe care le semnaţi, care ar trebui să cuprindă, obligatoriu, date privind destinaţia-numele hotelului şi categoria de clasificare, mijlocul de transport cu care veţi ajunge la destinaţie (dacă pachetul de servicii include şi transportul), programul turistic solicitat (cu obiectivele care vor fi vizitate), numărul de persoane pentru care a fost achitat pachetul, inclusiv copii, spune preşedintele ANPC, Cătălin Teodorescu. Acesta a declarat pentru Adevărul că neregulile cel mai des întâlnite la agenţiile de turism sunt cele privind nerespectarea clauzelor contractuale şi informarea deficitară a clienţilor. Lipsa stipulării în contractele cu agenţia a termenelor în care turistul poate transmite eventualele reclamaţii, a termenelor în care trebuie anunţate de către agenţie modificările programului turistic şi a faptului că turistul poate cere despăgubiri în acest caz reprezintă, potrivit oficialului ANPC, câteva din practicile mai des întâlnite în verificările instituţiei la agenţii. Au fost situaţii în care în contract nu se preciza adresa exactă a unităţilor de cazare, menţionându-se doar oraşul şi categoria de cazare, a mai adăugat Teodeorescu. O altă metodă de încălcare a legislaţiei o constitue neeliberarea de bonuri de comandă pentru serviciile solicitate suplimentar în afara pachetului de servicii, fie deloc, fie doar pentru o parte din program. Aceasta înseamnă că, dacă turistul constată că nu a beneficiat de toate serviciile achitate, nu va putea proba că a plătit pentru acestea.
George Fodoreanu, preşedintele Patronatului Asociaţiei Naţionale a agenţiilor de Turism (ANAT), spune că entitatea pe care o conduce are deja în derulare proiecte de popularizare a legislaţiei privind respectarea de către agenţii a legilor cu privire la vânzarea de pachete turistice în contractele cu clienţii finali.

Ce trebuie să conţină contractul încheiat cu agenţia de turism
destinaţia/destinaţiile călătoriei turistice şi, în cazul perioadelor de sejur, durata şi datele de sosire şi de plecare. n mijlocul/mijloacele de transport utilizat/utilizate, caracteristicile şi categoriile de clasificare a acestuia/acestora, datele, orele şi locurile de plecare/sosire, la ducere şi la întoarcere. n când pachetul de servicii turistice include şi cazarea, adresa şi categoria de clasificare ale structurilor de primire turistice, în conformitate cu reglementările ţărilor de primire. n serviciile de masă furnizate: pensiune completă, demipensiune, mic dejun. n dacă realizarea pachetului de servicii turistice necesită un număr minim de persoane, data limită de informare a turistului privind anularea călătoriei turistice comandate. n ruta. n vizitele, excursiile sau alte servicii care sunt incluse în preţul total convenit al pachetului de servicii turistice. n denumirea şi sediul/adresa agenţiei/agenţiilor de turism organizatoare şi, după caz, ale agenţiei de turism detailiste şi ale societăţii de asigurări n preţul pachetului de servicii, cu indicarea cazurilor în care acesta poate fi modificat, şi tarifele pentru anumite servicii: taxe de aterizare, îmbarcare/debarcare în porturi şi pe aeroporturi, taxe de turist, dacă acestea nu sunt incluse în preţul pachetului de servicii turistice. n termenele şi modalitatea de plată. n solicitările speciale ale turistului făcute cunoscute agenţiei în momentul efectuării comenzii şi acceptate de cele două părţi. n termenele în care turistul trebuie să transmită o eventuală reclamaţie pentru neexecutarea sau executarea necorespunzătoare a contractului de călătorie turistică. n condiţiile de modificare şi de reziliere a contractului. n obligaţiile agenţiei/agenţiilor de turism în cazul anulării călătoriei, al înlocuirii sau al neasigurării unor servicii. n posibilitatea de transfer al contractului de către turist unei terţe persoane şi modul de realizare a acestuia. n eventualele modificări pe care agenţia de turism le poate aduce serviciilor cumpărate. n răspunderea agenţiei şi despăgubirea turistului în cazul nerespectării clauzelor contractuale

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite