Este criză, la radio se dă sex
0Goliţi, epuizaţi şi îmbuibaţi, oamenii de radio nu reuşesc să debiteze decât platitudini pe care le târâie pe terenul aluziilor sexuale.
Dacă aş sta cu fundul pe un buget de promovare (pentru o marcă de automobil, un supermarket sau o bancă), n-aş cheltui nici doi euro de reclamă în emisiunile matinale de la Radio ZU, Kiss FM, Radio 21 sau Radio Guerrilla. Deşi sondajele arată că sunt programele cu mare audienţă şi notorietate ale pieţei private de radio, nu, n-aş da nici doi euro! Nu pentru că este criză în publicitate şi bugetele de marketing s-au redus drastic. Şi nici pentru că aceste emisiuni au încasat de la începutul anului destule amenzi din partea CNA din cauza limbajului obscen.
Pur şi simplu nu mi-aş asocia brandul pe care-l promovez (vrabia mălai visează!) cu aceste programe ale unor realizatori obosiţi şi secaţi de inspiraţie. Pe româneşte spus, dacă aş avea pe mână un buget de publicitate, i-aş trata cu fundul pentru că şi ei îşi tratează ascultătorii ca pe nişte oligofreni. Nu trebuie să citeşti rapoartele de monitorizare ale CNA pentru a constata vulgarităţile şi aluziile cu caracter sexual deversate de Morar şi Buzdugan (Radio ZU), Bubanu şi Blaj (în programul de weekend al Radio 21) sau Dobrovolschi şi Craioveanu (Radio Guerrilla).
Trebuie doar să-i asculţi. Să-i asculţi şi să-ţi bagi dopuri în urechi! Ultimii sosiţi în noroiul vulgarităţilor sunt Huidu şi Găinuşă, care au ţinut să se încontreze cu CNA, promovând cu entuziasm libidinos campania care le oferă ascultătoarelor Kiss FM excursii în staţiunea croată Pula. Până şi bătrânii, Liviu Mihaiu (ce bun talk-show făcuse la TVR 1!) şi Andrei Gheorghe (a fost cândva la Pro FM!), au luat-o pe conversaţii cu tentă sexuală în emisiunile lor de la Guerrilla şi, pe bună dreptate, au fost amendaţi de CNA. Mihaiu şi Gheorghe s-au întors la radio de parcă nu găsiseră un alt loc unde să se plictisească.
Toţi aceşti oameni de radio par să fi căzut într-o depresie profundă, iar programele lor sunt lipsite de conţinut. Goliţi, epuizaţi, îmbuibaţi (foarte importantă este starea asta de suficienţă!), ei nu reuşesc să debiteze decât platitudini pe care le târâie pe terenul aluziilor sexuale pentru că glumele astea „inteligente” fac audienţă. Şi se pretind oameni de spirit, pentru că sunt susţinuţi de mii de fani, care le oferă putere.
Aceste radiouri comerciale au luat calea bătătorită de televiziuni. Pentru că nu pot arăta sâni şi bikini, aşa cum fac cu voluptate posturile TV, radiourile se întrec într-un limbaj „degajat”, care „prinde” urechile publicului.
Starea actuală a principalelor radiouri private se poate defini astfel: „Români, închideţi aparatele de radio, nu urmează nimic important pentru ţară!”.