Cum pot ajunge companiile româneşti să lucreze pe pieţele din Japonia şi Coreea de Sud

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Deloitte implementează în România „Executive Training Programme”(ETP) (Program de Instruire a Managerilor), o iniţiativă finanţată de Comisia Europeană, care oferă companiilor europene, implicit şi celor româneşti, pregătirea comercială, lingvistică şi culturală necesară pentru a avea ajunge să lucreze pe pieţele din Japonia şi Coreea de Sud.

Potrivit unui studiu efectuat la cererea Comisiei Europene de către economistul Ronan Lyons de la Universitatea Oxford, companiile româneşti care au relaţii comerciale cu Japonia şi Coreea ar putea beneficia de oportunităţi de export cu o valoare anuală de până la 2 miliarde de euro până în anul 2020. Cercetarea a identificat oportunităţi în domenii precum cel de aparatură electronică, echipament de transport, construcţii şi sănătate (în Japonia), respectiv mediu, tehnologie verde şi sănătate (în Coreea de Sud).

Potrivit raportului Fondului Monetar Internaţional ‘Perspectivele economiei mondiale’, economia Japoniei are perspective de creştere de 18% în intervalul 2010 – 2020, în timp ce estimările de creştere pentru importul de bunuri şi servicii ating 50%, până în 2016. Totodată, creşterea economică a Coreei de Sud este estimată la 53% între 2010 şi 2020, iar raportul anticipează o creştere cu 75% a nivelului importului de bunuri şi servicii până in 2016.

Ce presupune programul „Executive Training Programme”

Procesul de aplicare cuprinde trei etape. În primul rând, companiile trebuie să completeze un formular de exprimare a interesului, gradul acestora de eligibilitate fiind ulterior evaluat de consultanţii Deloitte.Dacă îndeplinesc criteriile programului, se trece la etapa a doua – completarea unui formular de înscriere pentru manageri.

Aplicaţiile sunt evaluate şi candidaţii selecţionaţi sunt invitaţi la Bruxelles pentru teste şi interviuri în cadrul unui centru de evaluare. Primele două etape se desfăşoară on-line, la euetp.eu. Companiile interesate beneficiază de servicii de asistenţă din partea Deloitte pe întreaga durată a procesului de aplicare, precum şi pe parcursul etapelor ulterioare acceptării în program.

Scopul programului este să sprijine şi să dezvolte activitatea companiilor româneşti în cele două ţări asiatice, oferind un stagiu de pregătire şi burse cu durata de 45 de săptămâni pentru manageri. Programul este structurat în cicluri anuale până în 2015. Termenul-limită pentru depunerea aplicaţiilor pentru primul ciclu este 31 mai 2012.

Durata totală a programului este de 45 de săptămâni, completată de încă două săptămâni pentru evaluarea finală şi ceremonia de absolvire. Următorul ciclu al programului începe în noiembrie 2012.

Comisia Europeana ajută managerii români asigurând finanţarea cursului de pregătire de 45 de săptămâni şi acordarea unor burse individuale (în valoare de 2.200 de euro lunar pentru Japonia şi 2.000 de euro lunar pentru Coreea de Sud). Companiile-sponsor, însemnând companiile-angajator ale managerilor selectaţi – 45 pentru participanţii ETP în Japonia şi 15 pentru cei din Coreea – sunt încurajate să contribuie la cheltuielile participanţilor.

Care sunt condiţiile de eligibilitate

Atât managerii, cât şi companiile pentru care lucrează aceştia trebuie să îndeplinească anumite criterii de eligibilitate. Managerii trebuie să fie cetăţeni ai unui stat al Uniunii Europene, să fie angajaţi de către o companie-sponsor şi să aibă abilităţi excelente de limba engleză; totodată, ei trebuie să fie la prima participare în programul ETP.

Pentru a fi eligibili, managerii trebuie să aibă studii superioare şi 3 ani de experienţă profesională în roluri de management, sau 2 ani de studii superioare şi 5 ani experienţă relevantă în poziţii de conducere.

Companiile trebuie să aibă activităţi de export sau investiţii în Japonia sau Coreea de Sud, sau să aibă planuri de a dezvolta astfel de activităţi cu una dintre cele două ţări; sau să ofere sprijin şi consultanţă companiilor europene pentru dezvoltarea de activităţi de export sau investiţii în cele două pieţe asiatice.

Totodată, companiile-sponsor trebuie sa aibă sediul în spaţiul UE / să aibă capital social UE, minim 5 angajaţi şi o cifră de afaceri anuală de cel puţin un milion de euro. Pe lângă toate acestea, companiile trebuie să îşi ia angajamentul de a contribui la cheltuielile managerilor participanţi şi de a păstra locurile de muncă ale acestora pe toată durata programului de pregătire.


Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite