Tot mai multe companii romanesti cumpara servicii profesionale de curatenie

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Cele mai cautate: serviciile de curatenie zilnica si saptamanala

In ultimii ani, tot mai multe companii cu capital romanesc aleg sa externalizeze activitatea de curatenie a sediului firmei, apeland la firme specializate. Numarul acestor firme de curatenie profesionala a crescut de altfel in ultimii ani, ajungand la circa 150, cele existente de cativa ani pe piata romaneasca raportand cresteri anuale ale cifrei de afaceri de peste 30 la suta. "Este cu siguranta un business profitabil", spune Daniela Toba, director de marketing Blue Team Ecologic. De exemplu, Perfect Clean, o companie cu 250 de angajati, a atins in 2004 o cifra de afaceri de 1 milion de dolari, in conditiile in care in 2003 cifra de afaceri s-a ridicat la circa 700 de mii de dolari. La inceput, principalii consumatori de astfel de servicii erau marile companii multinationale. "Clientii nostri sunt intr-o proportie de 80 la suta companii straine. Cu toate acestea, cererea venita din partea firmelor romanesti este din ce in ce mai mare", ne-a declarat Grunia Chitu, director general Perfect Clean. Explicatia? "De multe ori este mai avantajos pentru o companie sa lucreze cu noi decat sa plateasca un salariat sa faca asta. Noi folosim produse profesioniste si avem echipamente din import", explica Daniela Toba. Printre clientii firmelor de "cleaning" se numara si institutii de stat, acestia fiind de regula clienti ocazionali. "Suntem solicitati de regula de catre ministere si alte autoritati nationale cand primesc vizite ale unor inalti oficiali", sustine Marian Suciu, director general Magnus Trust. Unele companii din domeniu spun ca nu sunt foarte dornice sa faca afaceri cu institutiile de stat, pentru ca acestea platesc de regula cu intarziere, pe cand altele isi pun speranta in faptul ca institutiile de stat vor externaliza in viitor serviciul de curatenie. "Suntem convinsi ca dupa 2007 un numar tot mai mare de institutii de stat vor renunta la personalul propriu si vor apela la serviciile noastre", considera reprezentantul unei companii de profil. In ceea ce priveste tarifele practicate de firmele de cleaning, acestea variaza intre 0,5 si 1 si 1,2 euro pe metru patrat de suprafata curatata, in functie de gradul de murdarie al suprafetei, de produsele folosite etc. "De obicei, negociem pretul la sediul clientului dupa vizionarea spatiului de curatat, cand se stabilesc si operatiile pe care clientul le doreste. Se poate opta pentru curatenie standard, de intretinere sau curatenie generala, de "lux" cand in fiecare zi curatam si scuturam absolut tot", spune reprezentanta unei companii de cleaning. De cele mai multe ori, companiile incheie cu firma de curatenie un contract de interventie zilnica. Pentru un spatiu de 1.000 de metri patrati, daca beneficiarul opteaza pentru serviciile standard (curatarea grupului sanitar, a pardoselilor din gresie, zona de acces), daca se lucreaza cu materialul firmei de curatenie, in medie 2 ore pe zi, factura lunara se ridica la valori cuprinse intre 500 si 700 de euro. "Intre 6 si 9 dimineata, la noi este "prime-time". Asiguram pe langa intretinerea zilnica a birourilor, la cerere, si servicii de protocol, caz in care factura variaza intre 500 si 4.500 de euro pe luna, in functie de numarul de persoane necesare", exemplifica reprezentanta Perfect Clean, companie care are in portofoliu banci, companii de asigurari, firme de media si turism. Unele firme prefera sa aiba un angajat al companiei de curatenie permanent in sediu. "Pentru un showroom auto, avem un angajat prezent mereu la client, in plus in fiecare seara facem curatarea gresiei si, o data pe luna, curatam fatadele - totul costa 1.300 de euro pe luna", ne-au spus reprezentantii unei companii de cleaning. De asemenea, serviciile de curatenie dupa constructor au fost foarte cautate, unele companii de constructii avand incorporate propriile lor firme de curatenie. Comenzile se pot face si prin internet, majoritatea firmelor de cleaning avand site-uri pe internet. "Aproape jumatate din comenzi sunt facute online, atat de catre persoane fizice, cat si juridice", spune reprezentanta Blue Team Ecologic. De asemenea, pe internet se pot solicita si estimari pentru costurile de curatenie.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite