Numai 27 de companii romanesti au inregistrate marci comunitare

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Numai 27 de companii romanesti au inregistrate marci comunitare, adica au obtinut pentru marcile proprii protectie la nivelul tuturor statelor Uniunii Europene. Cele 27 de companii romanesti au

Numai 27 de companii romanesti au inregistrate marci comunitare, adica au obtinut pentru marcile proprii protectie la nivelul tuturor statelor Uniunii Europene. Cele 27 de companii romanesti au solicitat protectie pentru 61 de marci comerciale comunitare (CTM - The Community Trade Mark).
Nicolas Vigneron, responsabil cu relatiile externe din cadrul Oficiului pentru Armonizare pe Piata Interna (Alicante, Spania), ne-a declarat ca acest numar este de departe prea mic. ,Nu pot sa cred ca exista numai 61 de produse pe care Romania le exporta in Uniunea Europeana". Situatia este similara insa cu a statelor care au aderat la Uniunea Europeana in 2004. ,De exemplu, din Polonia primisem inainte de aderare 60 de aplicatii. Dupa aderare a avut loc un boom, anul trecut am primit 400 de aplicatii, iar in acest an peste 500 de aplicatii", ne-a declarat Vigneron. Inregistrarea unei marci comunitare - care s-a ieftinit acum doua saptamani - costa 1.750 de euro, si consta din plata a doua taxe, una platibila la depunerea cererii - 900 de euro -, iar cealalta la obtinerea certificatului de inregistrare - 850 de euro. Statistica arata ca 95 la suta din solicitarile de acordare a marcii comunitare sunt acceptate, perioada de timp necesara pentru obtinerea protectiei fiind de circa 30 de luni. Daca marca este contestata, lucru care se intampla pentru 25 la suta din marcile publicate, cei doi - solicitatul de protectie si opozantul - au doi ani pentru a se pune de acord in privinta utilizarii marcii. Intre companiile romanesti care si-au protejat drepturile la nivel comunitar se afla Jolidon Import Export, Softwin, Diana Forest, Media Pro International, Oltchim, Gerovital Cosmetics, Romaqua Group. Campionii protectiei sunt insa firmele fratilor Micula, Intermark si European Drinks, care au obtinut 15 marci comunitare (CMT). Conform dlui Vigneron, o companie trebuie sa se gandeasca la protectia marcii atunci cand devine exportator.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite