Bechtel restrânge activitatea la Autostrada Transilvania şi ia în calcul concedierea colectivă

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Constructorul Autostrăzii Transilvania ar putea decide să trimtă oamni în şomaj, din cauza datoriilor Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), urmând ca disponibilizaţii să primească plăţi compensatorii.

UPDATE: Dorina Tiron , directorul general al CNADNR: Noi am făcut un grafic de eşalonare a datoriei

Directorul general al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a declarat pentru adevarul.ro că s-a realizat un grafic de eşalonare  a datoriei către constructorul autostrăzii Transilvania şi că restanţele vor fi plătite în mai multe tranşe, până în luna martie."Noi am făcut un grafic, o eşalonare, din ianuarie şi până în martie. Am trimis acest mesaj către Bechtel. Nu am primit plângeri de la ei", a declarat pentru adevarul.ro, Dorina Tiron. CLICK AICI pentru a vedea cum a crescut de 4.000 de ori metrul pătrat de teren din calea autostrăzii

Centura ocolitoare a Sibiului va fi gata până la finele lui 2010

Bechtel: Restrângem activitatea şi ne gândin la disponibilizări

"Regretăm că trebuie să luăm în considerare o asemenea măsură. Vom continua consultările cu sindicatele şi vom căuta soluţii pentru a micşora pe cât posibil numărul poziţiilor care vor fi reduse", a declarat, într-un comunicat, directorul proiectului  Michael Swinford.

Potrivit constructorului, volumul de lucru este prea mic pentru numărul actual de salariaţi, iar lipsa banilor afctează capacitatea de planificare a lucrărilor.

"Din păcate, lipsa plăţii ne afectează inevitabil fluxul de lichidităţi şi capacitatea de a planifica corect lucrările viitoare. Pe de altă parte, CNADNR întâmpină şi alte dificultăţi, cum ar fi asigurarea accesului liber şi fără obstacole la suprafeţe de teren cu o întindere considerabilă, situate una în continuarea celeilate în vederea efectuării lucrărilor de construcţie", se menţionează în comunicat.

Procesul de concediere va dura câteva luni şi va înceta dacă situaţia se va schimba în bine.

Americanii de la Bechtel se plâng că nu au fost informaţi de CNADNR de bani alocaţi în acest an pentru continuarea lucrărilor.

Datoriile CNADNR către Bechtel totalizau la începutul anului 674 de milioane de lei.

Bechtel, acuzat că a concediat ilegal 60 de angajaţi

Compania Bechtel este acuzată de Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM) Cluj că a recurs la "concedierea mascată" a 60 de angajaţi, din motive de "necorespundere profesională", care au la bază o procedură de evaluare care nu respectă prevederile legale.

La proiectul autostrăzii lucrau la sfârşitul anului trecut, potrivit Bechtel, circa 5.400 de oameni, din care 2.300 erau angajaţi de subantreprenori.

Ce lucrări trebuie să finalizeze Bechtel în 2010


După ce a inaugurat primii 42 de kilometri ai autostrăzii Transilvania, respectiv tronsonul 2B Turda-Gilău, pe 1 decembrie anul trecut, americanii trebuie să finalizeze, în acest an,  tronsonul 2B prin construirea celorlalţi 9,4 kilometri, viaductul de la Suplacu de Barcău, în lungime de 2 kilometri, şi alţi 18 kilometri între localităţile Dolea şi Sarsig, din Bihor, pe secţiunea 3C a autostrăzii.

Premierul Emil Boc le-a adus aminte americanilor de la Bechtel că statul nu are bani pentru finanţarea anumitor tronsoane ale autostrăzii şi că ar fi bine ca aceste secţiuni să fie realizate în parteneriat public-privat.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite