VIDEO Testul adevărului: Toyota Auris HSD, cel mai mic hibrid

0
Publicat:
Ultima actualizare:

„Adevărul“ continuă seria de demonstraţii cu maşini hibride disponibile pe piaţa din România. Toyota Auris HSD este o compactă „verde“ cu un preţ ce poate rivaliza cu alte „surate“ diesel. Toyota Auris a fost lansată în 2007 pentru a lua cu asalt piaţa maşinilor compacte din Europa. Nu a realizat acest lucru, dar s-a făcut remarcată. 

Cum japonezii au o tradiţie de peste 10 ani în construcţia de modele hibride de serie, era şi normal ca odată cu face-liftul gamei să apară şi o variantă hibridă. Denumită Auris HSD (de la Hybrid Synergy Drive), compacta reprezintă cea mai mică hibridă de la Toyota şi moşteneşte sistemul de propulsie de la Prius.

Auris HSD se deosebeşte foarte greu de un Auris normal. Cei mai atenţi pot observa însă garda la sol mai coborâtă şi culoarea albastră din siglă. În interior se disting câteva modificări subtile ale ceasurilor de bord şi ale selectorului de viteze de pe Prius.

Testul cu hibrida compactă a cuprins peste 400 de kilometri. Consumul înregistrat de noi a fost de 4,8 litri/100 km. Auris HSD este o maşină silenţioasă, mai ales până la trecerea pragului de 40 km/h, când motorul electric îşi face discret treaba. Totuşi, atunci când motorul termic intră în funcţiune, zgomotul nu este asurzitor, fiind mai degrabă un murmur discret care creşte pe măsură ce solicitarea motorului devine mai mare.

Trei tipuri de conducere

Grupul motopropulsor cu o putere combinată de 136 CP face ca această hibridă să fie destul de sprintenă, aportul motorului electric făcându-se simţit nu numai la viteze mici, ci şi la viteze mai mari. Cei 207 Nm „electrici" se dovedesc utili în orice situaţie, odată ce te obişnuieşti cu comportamentul dinamic al unei asemenea maşini. Transmisia variabilă continuă face ca trecerea dintr-o treaptă în alta să fie practic insesizabilă, contribuind şi mai mult la confortul celui care este la volan.

Auris HSD are trei tipuri de conducere: EV, ECO şi Power, iar fiecare poate fi activat dintr-un buton separat. Totuşi, trebuie mult mai mult decât o comutare pentru a te încadra în cererile fiecăruia.

Manevrabilitatea este una bună, deşi fineţea nu este asemănătoare aceleia de pe Lexus CT200h, lucru de înţeles ţinând cont de faptul că Aurisul nostru nu face parte din categoria premium. Deoarece este cu 200 de kilograme  mai greu decât un model convenţional, hibridul nu are un comportament asemănător în viraje. Tendinţa este uşor subviratoare, mai ales la viteze mari. Pentru acest hibrid există un singur nivel de echipare denumit Sol. Este drept că acesta conţine cam tot ce ai putea dori de la o compactă.

Foarte dotat la capitolul siguranţă

Practic, în interiorul lui Auris HSD a fost „băgat"cam tot ce se găseşte pe Prius cruise control, sistem audio cu USB şi conector auxiliar, camera şi senzori pentru parcare etc. Consola centrală are o formă interesată, totuşi ne aşteptam la nişte materiale mai moi. Din punct de vedere al siguranţei, Auris HSD este foarte dotat, cu sisteme de tip EBD, BA, de control al tracţiunii, de asistenţă la pornirea în rampă şi cu şapte airbaguri.

Auris HSD este destinat celor care îşi doresc o maşină eco ce nu poate fi recunoscută uşor. Din punctul nostru de vedere, stă foarte bine în segmentul său unde, pentru moment, are numai rivali hibrizi japonezi.

+

- Ingenios felul în care a fost montat display-ul camerei în oglinda retrovizoare.
- Nu se plătesc taxe de înmatriculare la hibrid.

-

- Spaţiul din portbagaj este asemănător cu cel al unui model dintr-o clasă mai mică.
- Nu se comportă ca Lexus CT200h sau măcar ca Prius.

Toyota Auris 1.8 L VVT-I HSD Sol

- 0-100 km/h: 11,4 secunde
- Viteza maximă: 180 km/h
- Masă proprie: 1.455 kg
- Volum portbagaj (l): 279
- Dimensiuni (L/l/î) mm: 4.245/1.760/1.510
- Putere (CP): 136 combinată
- Consum mediu: 4,8 l/100 km
- Preţ (model testat): 24.200 (cu TVA)

image
image
Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite