Un român din doi vrea o maşină până în 2010

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Peste jumătate din românii care vor un autoturism sunt dispuşi să dea 8.400 de euro, faţă de numai 7.000 cât ar plăti cehii sau polonezii Condiţiile tehnice, consumul de combustibil,

Peste jumătate din românii care vor un autoturism sunt dispuşi să dea 8.400 de euro, faţă de numai 7.000 cât ar plăti cehii sau polonezii

Condiţiile tehnice, consumul de combustibil, vechimea, preţul şi dotarea maşinii sunt principalele criterii de alegere a unui autoturism pentru români.

În urma unui studiu realizat de GE Money în Cehia, Germania, Polonia, România şi Ungaria, a reieşit că peste jumătate din români intenţionează să achiziţioneze o maşină în următorii 2 ani, comparativ cu doar 30% din maghiari şi 33% din nemţi, 37% din polonezi şi 39% cehi.

Cât plătim pentru o maşină?

Tot jumătate din români declară că, dacă ar achiziţiona o maşină, ar cumpăra doar una nouă. 39% din români şi 41% din maghiari şi-ar cumpăra o marcă străină de maşină, la polul opus aflându-se nemţii, cu doar 6%.
Peste 56% din cei care vor să îşi cumpere o maşină nouă ar plăti pentru ea în jur de 8.400 de euro.

Situaţia este cu totul alta în celelalte ţări analizate, pentru că cehii şi polonezii ar plăti în jur de 7.000 de euro pe o maşină la mâna a doua, iar nemţii până la 13.400 de euro tot pentru o maşină second-hand.

Finanţare din propriile economii

În toate cele cinci ţări analizate, magazinele din reţeaua de dealeri (atât de maşini noi, cât şi rulate) reprezintă locul din care repondenţii susţin că intenţionează să îşi achiziţioneze maşina (34% români, 54% maghiari, 58% nemţi, 36% cehi).

Pentru 30% din români şi maghiari , a doua opţiune, la mică distanţă de dealerii de maşini, este să importe o maşină din străinătate. Principalele cinci criterii pe care românii le iau în considerare în momentul în care îşi achiziţionează o maşină sunt: condiţiile tehnice (foarte importante, în proporţie de 78%), consumul de combustibil (63%), vechimea (57%), abia apoi preţul (52%) şi în final dotarea maşinii (48%).

În toate cele cinci ţări, principala sursă de finanţare pentru cumpărarea maşinii o reprezintă propriile economii. După acestea, următoarea opţiune a românilor este finanţarea printr-un împrumut de nevoi personale ori un împrumut auto de la o bancă (36%).

39% din români, cel mai mare procent din ţările analizate, consideră că e avantajos să cumperi o maşină în leasing. Un procent important de 21% iau în considerare şi leasingul auto contractat direct de la un dealer auto.

Românii sunt cei mai cheltuitori

Aproape 55% din români se arată deschişi faţă de finanţarea prin orice instituţie financiară. Dintre cei care nu refuză achiziţionarea unei maşini cu ajutorul unei instituţii financiare, românii sunt dispuşi să plătească cea mai mare rată lunară, respectiv 350 euro, comparativ cu doar 260 euro în cazul Germaniei ori 230 euro în Polonia.

Maghiarii vor să plătească cel mai puţin, 110 euro pe lună, dar asta pentru că sunt şi cei care optează pentru cea mai mare perioadă de rambursare, de circa 5 ani. 32% din români sunt dispuşi să ramburseze suma contractată prin leasing în 4-5 ani.

Restul ţărilor optează pentru rambursare în 4 ani, iar Germania doar în 3 ani. Atât pentru români, cât şi pentru nemţi, principalele criterii de selecţie a unei finanţări, credit sau împrumut auto, sunt: dimensiunea ratelor lunare, posibilitatea de plată în avans - cu sau fără penalităţi - şi suma pe care o vor plăti în plus faţă de costul maşinii.

Nu ne putem închipui viaţa fără maşină

Aproape jumătate din români, maghiari şi polonezi sunt dispuşi să aştepte aproximativ o zi pentru a contracta un împrumut pentru maşină, în timp ce nemţii şi cehii se aşteaptă să primească banii în cel mult o oră. 33% din români cheltuie între 51 şi 100 euro pentru maşină în fiecare lună, 53% din români petrecând mai bine de două ore cu întreţinerea lunară a maşinii, faţă de nemţi, care alocă mai puţin de o oră acestei activităţi.

Din studiu reiese că 42% din români şi 43% din nemţi nu îşi pot închipui viaţa fără maşină. Pentru majoritatea ţărilor analizate, principala utilitate a maşinii este deplasarea la şi de la birou, în timp ce pentru 29% din români maşina este parte din jobul lor.

De altfel, 21% din români declară că posibilitatea de a folosi maşina companiei este cel mai important criteriu, în afară de salariu, în luarea deciziei de a se angaja sau nu undeva. În România, una din trei familii nu are maşină, iar românii au cel mai des în garaje maşini marca Dacia. 25% din români consideră că albul este cea mai sigură culoare de maşină, spre deosebire de ceilalţi, care pun pe primul loc culoarea roşie.

De unde îşi iau românii banii pentru o maşină

Economii proprii - 39%
Împrumut de la familie sau prieteni - 14%
Împrumut nevoi personale sau auto de la bancă - 13%
Contract de cumpărare semnat la dealer auto - 13%
Contract cu furnizorul înainte de a ajunge la dealer - 10%
Leasing contract direct la dealer auto - 8%
Împrumut auto direct de la dealer - 6%

Notă: Studiul a fost realizat pe un eşantion de 600 de persoane cu vârsta între 18 şi 60 de ani din mediul urban

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite