În prima zi de lansare a noului Porsche Cayenne s-au vândut 40 de unităţi

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Ţinta pentru marca Porsche în România este 120-130 de modele în acest an, iar importatorul estimează că două treimi dintre acestea vor fi din gama Cayenne Dacă aveţi un cont bancar

Ţinta pentru marca Porsche în România este 120-130 de modele în acest an, iar importatorul estimează că două treimi dintre acestea vor fi din gama Cayenne

Dacă aveţi un cont bancar destul de generos şi simţiţi nevoia de adrenalină, uitaţi de bungee-jumping, zborul cu parapanta sau căţăratul pe versanţi. Acum aveţi la îndemână noul Cayenne.

Chiar dacă în exterior, numai un fin cunoscător al mărcii poate depista schimbările, cei de la Porsche spun că marea revoluţie s-a petrecut la capitolul tehnică. Noile modele Cayenne, S şi Turbo, au primit motoare mai puternice cu injecţie directă de benzină. Cei de la Porsche spun că au un consum de benzină mai mic cu peste 8% şi că, în condiţii reale de condus, este posibilă o reducere de până la 15%. Acum stăm şi ne întrebăm ce înseamnă să conduci un Cayenne normal? Adică, să nu depăşim limita legală de 50 km/h în localităţi şi cel mult 90km/h în afară? Răspunsul este clar NU! Cu riscul de a supăra Poliţia Rutieră, nu prea ai cum să conduci un Porsche cu asemenea viteză, pentru că "se strică motorul", spun avizaţii!

Cumpărătorii nu sunt interesaţi de consum

Cât despre consumul de carburant, nu cred că cine îşi cumpără un Porsche, indiferent că este Cayenne sau alt model, este câtuşi de puţin interesat de cât consumă în oraş sau în afara lui. Mai mult ca sigur cei care sunt atraşi de această marcă apreciază performanţele dinamice, precum demarajul de la 0 la 100, sau dacă poţi lua curbele cu 130-150 km/h. Şi chiar am testat performanţele dinamice ale acestor, să le zicem SUV, pentru că un automobil cu motor V8 de 4,8 litri şi nu mai puţin de 500 CP sigur nu este vehicul utilitar, asta dacă nu vorbim de camion sau autobuz. Versiunea de bază la Cayenne, dacă poate fi numită aşa, are sub capotă o "herghelie" de 290 cai, obţinuţi din 3,6 litri şi şase cilindri dispuşi în V. Motorul vechi era de "numai" 3,2 litri şi cu 40 CP mai puţin. Cuplul motor al noului Cayenne a crescut de la 310 la 385 Nm. Maşina poate accelera de la 0 la 100 km/h în 8,1 secunde şi poate atinge o viteză maximă de 227 km/h. Modelul precedent realiza acelaşi lucru în 9,1 secunde şi atingea 214 km/h, iar secundele în minus, la demeraj, chiar se simt. Graţie injecţiei directe de benzină şi introducerii distribuţiei variabile Variocam Plus, Cayenne S, acum cu un motor V8 şi mai mare de 4,8 litri, aspirat, produce un cuplu de 500 Nm, faţă de 420 Nm înainte, şi o putere de 385 CP, ceea ce reprezintă o creştere de 45 CP faţă de modelul anterior. Aceste valori mai bune se transcriu într-o acceleraţie de la 0 la 100 km/h în 6,6 secunde şi într-o viteză maximă de 252 km/h. Fostul model era mai "slab": 6,8 secunde şi 242 km/h. Performanţele lui Cayenne Turbo sunt impresionante, cu o creştere de putere de 50 CP faţă de vechiul model. Noul motor cu opt cilindri în V dispune de două turbocompresoare, produce 500 CP şi are un cuplu maxim de 700 Nm, comparativ cu cei "doar" 620 Nm înainte. Cifrele sunt demne de orice camion.

V8, 500 CP, 700 NM - valori demne şi pentru un camion

Cu această motorizare, Porsche Cayenne Turbo poate alerga de la 0 la 100 km/h în 5,1 secunde şi atinge o viteză maximă de 275 km/h. Vechiul model înghiţea mai încet kilometrii de autostradă: 5,6 secunde şi 266 km/h. Ca şi înainte, transmisia optimă a puterii este asigurată de sistemul Porsche Traction Management (PTM) care în modul standard de operare o distribuie între puntea spate şi cea faţă în raportul 62:38. Ambreiajul multidisc poate direcţiona până la 100% din forţa de tracţiune pe faţă sau spate în funcţie de necesităţi. Cayenne Turbo este echipat standard cu suspensia pneumatică Porsche Active Suspension Management (PASM). Aceasta poate fi completată acum cu noul sistem de stabilitate Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC). Acest sistem, disponibil opţional pentru Cayenne şi Cayenne S şi în serie la Cayenne Turbo, limitează ruliul în viraje şi îl anulează în aproape toate situaţiile de condus. Asta dacă funcţionează şi nu dă erori.

Versiunea Cayenne Turbo adusă de importator pentru testări deja a înregistrat primele probleme: sistemul de reglare a gărzii la sol s-a blocat, iar tehnicienii au încercat degeaba să rezolve problema. Dacă aveţi baftă şi computerul nu dă rateuri, sistemul oferă îmbunătăţiri remarcabile în ceea ce priveşte manevrabilitatea, stabilitatea direcţiei şi confortul la rulare. În off-road, sistemul permite articulaţii maxime ale punţilor şi îmbunătăţeşte tracţiunea. Porsche Stability Management (PSM), cu funcţia de asistare a frânării, sistemul de stabilizare pentru rulotă şi ABS-ul pentru off-road, este oferit standard la toate versiunile. Aceste funcţii cresc viteza de reacţie a frânelor, reduc semnificativ oscilaţiile care afectează vehiculele care tractează o remorcă şi optimizează performanţele frânelor pe teren cu aderenţă scăzută. Preţul de bază pentru Porsche Cayenne este de 47.381 de euro, la care mai adăugaţi şi TVA, în timp ce pentru Cayenne S preţul este de 58.493 de euro, fără taxe. Porsche Cayenne Turbo costa 95.576 de euro preţ CIP.

Până în prezent au fost făcute 37 comenzi pentru noul Porsche Cayenne, iar prima livrare a avut deja loc pe 24 februarie, la lansarea oficială a modelului în România.

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite