2010, un an “horror” pentru industria auto europeană

0
Publicat:
Ultima actualizare:
2010, un an dificil pentru industria auto
2010, un an dificil pentru industria auto

Dacă aţi crezut că 2009 a fost un an foarte prost pentru industria auto europeană, 2010 ar putea fi mult mai rău, susţin mai mulţi directori de companii auto din Europa, dar si analişti sau agenţii de rating. Experţii din domeniu susţin la unison că vânzarile de automobile noi din Europa vor scădea cu cel puţin un milion de unităţi în acest an, comparativ cu 2009.

“Mirajul” stimulentelor financiare, prin primele de casare ale programelor “Rabla”, a încurajat oamenii să cumpere maşini în 2009. Motiv pentru care clienţii au prins gustul reducerilor de preţ substanţiale, iar în 2010 vor aştepta bonusuri la fel de mari, motiv pentru care, anul acesta vânzările de maşini noi din Europa vor sucomba.

Mirajul programului “Rabla”

Chiar dacă economiile statelor din Europa îşi vor reveni, iar companiile se vor redersa, incertitudinea va plana asupra consumatorilor. Cel puţin asta susţine Emmanuel Bulle,  senior director la divizia “Corporaţii” de la agenţia de rating Fitch.
Potrivit Moody’s, o altă agenţie de rating de credit, producătorii de volum europeni precum Volkswagen, PSA Peugeot-Citroen, Renault şi Fiat, se confruntă cu o provocare mai mare decât companiile care construiesc modele premium, în menţinerea vânzărilor, în 2010.  Asta pentru că au beneficiat cel mai mult de programele de reînnoire a parcului auto derulat în principalele state europene în 2009.

Printre persoanele şi companiile care s-au aventurat să facă şi previziuni pentru 2010, se numără preşedintele Fiat, Sergio Marchionne, sau companiile Goldman Sachs şi JD Power Automotive Forecasting. Toţi spun că în 2010 se vor înregistra cele mai mici vânzări din ultimii ani.

Scădere de 10% a pieţei în Europa
Sergio Marchionne, preşedintele Fiat, se aşteaptă ca vânzările de autoturimse din Europa de Vest să scadă la 12 milioane de euro în 2010, de la la 13,5 milioane de euro în 2009. Goldman Sachs arată că vânzările de automobile vor scădea, anul acesta la 12,1 milioane de euro, de la 13,1 milioane în 2009, în timp ce compania JD Power prevede anul acesta un volum de vânzări ce se va atinge cel mult 12,15 milioane de euro, faţă de 13,55 milioane în 2009.

Analistul auto Ferdinand Dudenhoeffer, de la Universitatea din Duisburg-Essen, Germania şi compania Moody’s sunt ceva mai optimişti. Dudenhoeffer estimează ca vânzările vor scădea la 12,6 milioane de euro, de la 13,6 milioane în 2009. Moody’s anticipează că în 2010 vânzarile de automobile vor fi cu 9,5% mai mici, compania estimând o piaţă de cel mult 12,7 milioane de euro.
Agenţia de rating Moody’s se aşteaptă ca vânzările de maşini noi din Franţa, Italia şi Marea Britanie să scadă cu 5% în 2010, în timp ce în Germania, unde programul “Rabla” a luat sfârşit în septembrie, piaţa va scădea cu 25%.

Constructorii, pregătiţi pentru un an dificil

Preşedintele Ford Europa, John Fleming, spune că piaţa ar trebui să-si revină cândva în 2010 sau 2011, dar pentru că programele de înnoire a parcului auto au dat peste cap statisticile, este dificil de estimat exact valoarea cererii de automobile noi din Europa.
Directorul Opel, Nick Reilly, susţine că va dura “foarte mult timp” până când piaţa auto europeană va reuşi să ajungă la nivelul de 16 milioane de automobile vândute pe an.
Pentru preşedintele Lamborghini, Stephan Winkelmann, totul este cât se poate de clar şi de simplu, atunci când vine vorba de analize şi predicţii pentru viitorul pieţei auto: “Tot ceea ce vedeţi a fost mult mai rău decât previziunile”, susţine tranşant Winkelmann.

Auto

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite