Un coupe 4X4, în interpretare bavareză

0
Publicat:
Ultima actualizare:

BMW X6 este construit pe platforma tehnică a modelului X5, însă este mai înclinat către sportivitate Creaţia BMW este botezată Sports Activity Vehicle, iar în România poate fi

BMW X6 este construit pe platforma tehnică a modelului X5, însă este mai înclinat către sportivitate

Creaţia BMW este botezată Sports Activity Vehicle, iar în România poate fi comandat la preţuri cuprinse între 48.950 de euro şi 62.980 euro fără TVA.

Deşi este cu doar 55 de milimetri mai scund decât "fratele" X5, X6 pare mult mai dinamic şi mai agresiv, iar când îl vezi în oglinda retrovizoare, simţi nevoia să te dai la o parte pentru ca să-l admiri. Din orice unghi ai privi un X6, arată intimidant. Secretul constă în luneta puternic înclinată şi suprafaţa laterală vitrată, foarte îngustă, comparativ cu dimensiunile caroseriei. La toate acestea mai adăugaţi jantele de 20 de ţoli, prezente pe modelul testat şi efectul vizual este garantat.

xDrive X 4

BMW X6 reprezintă şi platforma de lucru pentru tehnologiile care vor fi introduse pe modelele bavareze cu tracţiune integrală în următorii ani. În premieră mondială, X6 beneficiază ca dotare standard de sistemul Dynamic Performance Control (DPC). Alături de tracţiunea integrală permanentă xDrive, DPC îmbunătăţeşte semnificativ ţinuta de drum.

În timp ce xDrive variază puterea trimisă roţilor între puntea faţă şi cea spate, DPC face acest lucru între roţile spate. Practic, la apariţia supravirării, sistemul reduce puterea trimisă roţii de pe exteriorul virajului şi o transferă celei din interior, fapt care "trage" maşina pe trasa ideală.

În caz de subvirare, DPC trimite mai multă putere roţii exterioare spate, în timp ce xDrive reduce puterea pe puntea faţă. În plus, în ajutorul unui şofat în siguranţă, mai există şi DSC, alături de ABS, ASC, DTC, Trailer Stability Control, HDC, Dynamic Brake Control, CBC, Automatic Differential Brake şi cruise control cu funcţie de frânare. Mai doriţi şi altceva?!

Patru locuri delimitate

Cele patru locuri îi asigură caracterul aparte, spaţiul rezervat pasagerilor din spate este destul de bun la nivelul picioarelor, însă ceva mai limitat la nivelul capului.

Şofatul unui X6 este mai mult o plăcere decât o simplă deplasare din punctul A în punctul B. Stabilitatea este aproape exemplară, centrul de greutate fiind mai jos decât la X5, distanţa între roţile din spate fiind puţin mai mare. Frânele sunt, cum altfel, impresionante, reuşind să oprească cele aproape 2,2 tone ale maşinii în deplină siguranţă.

Dacă până acum Porsche Cayenne era considerat cel mai sportiv SUV, X6 se apropie periculos de mult de acesta în ceea ce priveşte ţinuta de drum! Propulsorul diesel bi-turbo, avut în teste, beneficiază de aportul celor şase cilindri în linie, fiind un alt punct forte al maşinii.

Cuplul maxim, de 580 Nm, este la dispoziţia şoferului de la 1.750 de rotaţii pe minut, apăsarea acceleraţiei aducând un răspuns liniar din partea propulsorului. Transmisia automată secvenţială cu şase trepte schimbă impecabil, iar utilizarea padelelor de pe volan accentueză latura sportivă, însă necesită ceva timp pentru acomodare.

Vizibilitatea slabă şi zgomot în habitaclu

În cazul în care maşina vi se pare "leneşă", aveţi la dispoziţie butonul "Sport", pretabil la utilizare mai ales în depăşiri.

Am terminat cu plusurile şi trecem la capitolul minusuri, pentru că da, X6 are şi aşa ceva. În primul rând, deranjează luneta foarte îngustă şi vizibilitatea spate, incomodată de ultimul rând de montanţi. La trecerea peste denivelări, suspensia este destul de zgomotoasă pentru un model premium, şi nu doar din cauza jantelor de mari dimensiuni.

Nici vizibilitatea în spate nu pot spune că este fără cusur. Dacă sunteţi cu banii în buzunar puteţi alege între trei modele. Cea mai ieftină versiune este xDrive30d, propulsată de un motor diesel de 3.000 cmc, care costă 48.950 euro fără TVA, urmează xDrive35i, motorizare pe benzină, care costă 50.000 euro fără TVA, iar vârful de gamă este xDrive50i şi costă 62.980 euro fără TVA, iar aportul tehnologic vine din partea unui motor V8 pe benzină de 4.800 de cmc.

Concurenţă X6, Porsche Cayenne

Este un SUV care poartă un brand asociat cu maşinile supersport. Nimeni nu i-a dat nicio şansă la lansare. S-a spus că distruge spiritul mărcii din Stuttgart, şi că nimeni nu o să îl cumpere. Însă a devenit modelul care a făcut din Porsche una dintre cele mai profitabile mărci de automobile care există în prezent pe piaţa auto. Deşi continuă să deranjeze puriştii iubitori de Porsche, succesul este de necontestat.

De la lansarea din 2002 şi până astăzi aproape 200.000 de unităţi au trecut poarta fabricii din Leipzig, Germania. În România, Cayenne este disponibil de la 47.381 euro, pentru versiunea V6, urmează Cayenne "S", ce costă 58.493 euro, iar versiunea de top, Cayenne Turbo ajunge să coste 95.576 euro. Toate preţurile sunt fără TVA.

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite