"E ca un camion pe doua roti"

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Solistul trupei Class investeste timp si bani in pasiunea pentru motociclete de la 17 ani, adica de cand a inceput sa-si castige singur banii. A avut, mai intai, cateva modele japoneze, dar cand si-a

Solistul trupei Class investeste timp si bani in pasiunea pentru motociclete de la 17 ani, adica de cand a inceput sa-si castige singur banii. A avut, mai intai, cateva modele japoneze, dar cand si-a luat primul Harley, nu l-au mai pasionat motocicletele in general. Harley Davidson l-a fascinat definitiv. "Nu are nici o legatura una cu alta. Harley vibreaza, are un sunet specific si iti ofera niste satisfactii pe care o motocicleta japoneza nu o sa ti le dea in veci!" De ce e lumea Harley una atat de aparte? "Pentru ca", spune Florin "desi e o lume in care multi incearca sa intre doar din snobism, nu ai loc in ea decat daca o cunosti, o intelegi si o simti". Exista, de altfel, diverse organizatii prin toata lumea, care ii reuneste pe adevaratii proprietari de Harley. Florin este membru al "Harley Owners Group", cea mai importanta dintre aceste organizatii, care include in jur de 750.000 de membri si care, alaturi de celelalte, va sarbatori, in acest an, o suta de ani de Harley Davidson. "Acolo nu au ce cauta decat adevaratii pasionati. Intalnesc tot mereu tipi care, fara sa aiba habar ce inseamna cu adevarat un Harley, comenteaza despre aceasta bijuterie ba ca e prea zgomotoasa, ba ca vibreaza. Ei de fapt nu inteleg ca tocmai acestea sunt elementele de seductie ale unui Harley". Dincolo de ele, exista si motive practice pentru care oamenii isi cumpara aceasta motocicleta costisitoare. "Un proprietar veritabil de Harley e interesat, in primul rand, de fiabilitatea motorului sau. Motocicleta mea (model Electra Glide Ultra Classic, cumparat la mana a doua din Germania, de unde a venit pe ea 3000 de km fara oprire) e ca un camion pe doua roti. Motoarele de Harley nu sunt facute neaparat pentru turatie si putere mare, cat pentru cuplu si fiabilitate. Cei care se pricep, stiu ca motorul de Harley nu are nici un lant, ci doar tije si rulmenti. Este singura motocicleta din lume care are distributia pe tija impingatoare", explica specialistul. Modelul pe care il conduce Florin are 1340 centimetri cubi si poate parcurge, in principiu, 400.000 km fara sa necesite reparatii. E "full dresser": are casetofon, suspensii pneumatice fata-spate, iar fiindca e un "touring" (de drum lung), are spatiu mare de bagaje, protectie buna la vant si e foarte comoda. Dar si destul de scumpa. Una noua, modelul celei pe care o conduce Florin, costa 28.000 de dolari. "Daca nu te dau banii afara din casa si ai muncit din greu pentru ei, poate fi un act de inconstienta achizitionarea unui Harley. Cu toate ca e o absurditate sa vad, in multe cazuri, ca oamenii prefera sa se urce pe copiile dupa Harley, facute de japonezi la aproape aceiasi bani, decat sa aiba originalul. Pentru mine, acest Harley e un act de cunoastere. Eu stiu bine ce sunt motocicletele Harley Davidson, cat valoreaza ele si ca isi merita pe deplin investitia. Un Harley nu se demodeaza niciodata. Modelul acesta arata la fel de vreo 20 de ani.

Auto



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite